Monday, 10 July 2017

Bahri adds new direct port call in Egypt to its North American service



Alexandria will be Bahri Logistics’ third direct port call in Egypt after Suez and Port Said

Cairo, Egypt – 8 July 2017: Bahri Logistics, one of the top 10 breakbulk carriers in the world and one of the six business units within Bahri, which is a global leader in transportation and logistics, has added Alexandria to its portfolio of ports in Egypt.

The addition of Alexandria will enable Bahri to offer breakbulk and ro/ro transportation service on its North American itinerary from key US ports to Alexandria and from Alexandria to the Middle East and India.

“Alexandria is our third direct port call in Egypt after Suez and Port Said. Our decision to operate at this port comes after an increasing demand for logistics services to and from this destination, and this move will allow Bahri’s customers to take advantage of our growing regional connectivity and high flexibility through access to three direct port calls in the country. In addition, this will also result in enhanced transit times and better service coverage,” said Ahmed Al-Ghaith, President, Bahri Logistics.

The port will be serviced by Bahri Logistics’ fleet of new state-of-the-art multipurpose vessels on a regular liner schedule; four of which connect the US to the Kingdom of Saudi Arabia and major ports in the Gulf, the Indian subcontinent and the Mediterranean, while the remaining two connect Europe to the Kingdom and key ports in the Gulf and the Mediterranean.

البحري تضيف ميناءً جديداً مباشراً في مصر إلى خط أمريكا الشمالية لخدمات النقل

الإسكندرية ستشكل ثالث موانئ الشركة للنقل المباشر في مصر بعد السويس وبورسعيد

القاهرة، مصر - 8 يوليو 2017: أعلنت البحري للخدمات اللوجستية، وهي واحدة من الشركات العشر الأولى في العالم في مجال نقل البضائع السائبة وإحدى قطاعات أعمال شركة البحري الرائدة عالمياً في مجال النقل والخدمات اللوجستية، عن إضافة الإسكندرية إلى محفظتها من الموانئ في جمهورية مصر العربية.

ومن شأن هذه الخطوة أن تتيح لشركة البحري تقديم خدمات نقل البضائع السائبة والبضائع العامة والثقيلة ضمن خط رحلاتها الأمريكي الشمالي، وذلك من الموانئ الأمريكية الرئيسية إلى الإسكندرية، ومنها إلى الشرق الأوسط والهند.

وبهذه المناسبة، قال أحمد بن محمد الغيث رئيس البحري للخدمات اللوجستية: "تمثل الإسكندرية ثالث ميناء للنقل المباشر لنا في مصر بعد السويس وبورسعيد. ويأتي قرارنا بالعمل في هذا الميناء بعد الطلب المتزايد على الخدمات اللوجستية الذي شهدناه من وإلى هذه الوجهة. وستتيح هذه الخطوة لعملاء البحري الاستفادة من شبكتنا الإقليمية الآخذة في النمو بوتيرة تصاعدية، فضلاً عن المرونة الكبيرة التي توفرها من خلال إمكانية الوصول إلى ثلاثة موانئ للنقل المباشر في البلد. كما سيؤدي ذلك إلى تعزيز أوقات العبور وتحسين تغطية الخدمات".

وسيتم خدمة الميناء عبر أسطول البحري للخدمات اللوجستية، والذي يتألف من سفن جديدة متعددة الاستخدامات على جدول الخطوط الملاحية المنتظمة. وتربط أربعة منها الولايات المتحدة بالمملكة العربية السعودية وموانئ رئيسية أخرى في الخليج وشبه القارة الهندية والبحر الأبيض المتوسط، في حين تربط الناقلتان الأخريان القارة الأوروبية بالسعودية وموانئ رئيسية في الخليج والبحر الأبيض المتوسط.




=