Thursday, 1 June 2017

Trend Micro Cements Commitment to Egyptian Market with Appointment of New Country Manager


Cairo, Egypt

Trend Micro Incorporated (TYO: 4704; TSE: 4704), a global leader in cybersecurity solutions, announced today the appointment of Miss. Noura Hassan as the country manager for Trend Micro Egypt with immediate effect.

Noura Hassan joins Trend Micro at a time when cybersecurity is a major concern for IT managers and decision makers in Egypt. Noura Hassan brings a wealth of in-depth experience to her new post, with more than 14 years of regional, and local experience in the IT industry.

“Noura Hassan joins a very strong and dedicated Trend Micro team, already boasting a robust market presence in Egypt,” commented Ihab Moawad, VP Mediterranean, Mid. East, Africa, Russia & CIS. “I am pleased to have someone with her experience, who I know will further ensure continued success for Trend Micro in this important and strategic market.”

With the rise of malicious cyber-activity in Africa, Egypt is among the most affected African countries, especially with the evolution of mobile and cloud networks. Noura Hassan is adamant that this accelerated expansion of new cloud technologies in Egypt will not be hindered by a parallel growth in cybercrime.

“Cybercriminal activity in Egypt is at its highest level, and companies and government entities need robust security solutions to protect themselves. As a company, Trend Micro is dedicated to making the digital environment as safe as possible for companies and individuals, and I am keen to make our industry leading security solutions more widely available. Trend Micro is keen to support its loyal customers with the best support services and latest advanced technologies to cope with the aggressive cyber threats, and our channel ecosystem has to play an even bigger role, and I plan to empower our channel partners, making them more profitable, so that we can grow our business simultaneously,” commented Hassan.

Trend Micro's channel ecosystem will also be a top priority for Noura Hassan. Trend Micro partners can look forward to an increased focus on establishing and building long term relationships, streamlined communication, and increased profitability.The past few years has seen a surge in investment from Trend Micro in Egypt, and her priority will be to continue delivering Trend Micro's industry leading products and solutions to protect Egyptian interests, in an increasingly global market. Noura Hassan will also focus on further growing the company, as well as strengthening and building its already robust distribution and channel community in the country.

Trend Micro has been working diligently in Egypt, helping to secure major governmental entities, financial houses, and the oil and gas sector. In the past two years, we have seen a steady increase in cybercriminal activity, and our latest cyber security solutions has been invaluable in helping our customers protect their data and corporate assets against Ransomware, Spams and Targeted attacks.

تريند مايكرو تعين مديراً إقليمياً جديداً بهدف تعزيز التزامها الراسخ تجاه السوق المصرية
القاهرة، جمهورية مصر العربية

أعلنت ’تريند مايكرو إنكوربوريتد‘،(المدرجة في بورصة طوكيو تحت الرمز: TYO: 4704؛ وفي بورصة اليابان تحت الرمز: TSE:4704) وهي الشركة الرائدة على مستوى العالم في مجال حلول الأمن الرقمي، عن تعيين السيدة نورا حسن في منصب المدير الإقليمي للشركة في جمهورية مصر العربية مع سريان القرار بشكل فوري.

وتنضم حسن إلى طاقم عمل ’تريند مايكرو‘ خلال وقت يحل فيه الأمن الإلكتروني في مقدمة أولويات مديري تكنولوجيات المعلومات وصناع القرار في مصر. وتتمتع حسن بمعرفة واسعة ومعمقة فيما يتعلق بمسؤوليات عملها الجديد، وذلك بفضل خبرتها التي تمتد على مدى أكثر من 14 عاماً من العمل على الصعيدين المحلي والإقليمي في قطاع تكنولوجيا المعلومات.

وبهذه المناسبة، قال إيهاب معوض، نائب رئيس شركة ’تريند مايكرو‘ لمنطقة البحر الأبيض المتوسط والشرق الأوسط وأفريقيا وروسيا ورابطة الدول المستقلة: "تنضم نورا حسن إلى فريق عمل ’تريند مايكرو‘ الذي يمتاز بتفانيه وقوته وحضوره الراسخ في السوق المصرية. ويسعدني تعيين شخص يتمتع بخبرة واسعة مثل السيدة حسن، وأنا على ثقة تامة من أنها ستسهم في تعزيز مسيرة النجاح المتواصل الذي تحققه الشركة داخل هذه السوق المهمة والاستراتيجية".

ومع تصاعد مستويات الأنشطة الإلكترونية الخبيثة في أفريقيا، تعتبر مصر واحدة من أكثر بلدان القارة تضرراً وخاصة مع تطور شبكات الهاتف النقال والشبكات السحابية. وتصر حسن على أن التوسع المتسارع لتقنيات الحوسبة السحابية الجديدة في مصر لن يتباطئ بسبب تنامي مستويات الجريمة الإلكترونية.    

وفي هذا السياق، قالت حسن: "وصلت الجريمة الإلكترونية في مصر إلى أعلى مستوياتها، لذلك تحتاج الشركات والمؤسسات الحكومية إلى حلول أمنية قوية تتيح لها القدرة على حماية نفسها. وفي هذا الإطار، تبذل ’تريند مايكرو‘ مساعٍ حثيثة لتعزيز مستويات أمان المنظومة الرقمية قدر الإمكانبالنسبة للشركات والأفراد على حد سواء. ومن هنا، فإني متحمسة للغاية لجعل حلولنا الأمنية الرائدة في القطاع متاحة على أوسع نطاق ممكن. وتحرص ’تريند مايكرو‘ على دعم عملائها الأوفياء وتزويدهم بأفضل الخدمات الداعمة وأحدث التقنيات المتطورة لمواجهة أشرس التهديدات الإلكترونية. وينبغي لمنظومة التسويق أن تلعب دوراً أكبر، حيث أخطط لتمكين شركائنا في هذه القنوات، بما يسهم في زيادة الأرباح التي يولدونها، مما يتيح لنا القدرة على تنمية أعمالنا في ذات الوقت".

ومن المقرر لمنظومة قناة التسويق لشركة ’تريند مايكرو‘ أن تأتي في مقدمة أولويات نورا حسن. لذلك أصبح بإمكان شركاء ’تريند مايكرو‘ أن يتوقعوا تنامي التركيز على إقامة وبناء علاقات طويلة الأمد، وتسهيل التواصل، وزيادة مستويات الربحية.وشهدت الأعوام القليلة الماضية نمواً ملحوظاً في استثمارات ’تريند مايكرو‘ في مصر، حيث تشمل أولوياتها في هذا البلد توفير منتجاتها وحلولها الرائدة التي تسهم في حماية المصالح المصرية في ضوء الطابع العالمي المتنامي للأسواق. وسيشمل نطاق تركيز نورا حسن أيضاً توسيع نمو الشركة، فضلاً عن تعزيز وبناء قنوات التوزيع والتسويق الراسخة في البلاد.

وتبذل ’تريند مايكرو‘ جهوداً حثيثة في جمهورية مصر العربية، إذ تساعد على تعزيز مستويات الأمن لدى مختلف الجهات الحكومية، والمؤسسات المالية، والشركات العاملة في قطاع النفط والغاز. فخلال العامين الماضيين، شهدت مصر زيادة ملحوظة في مستويات الجريمة الإلكترونية. ولعبت حلول الأمن الإلكتروني فائقة التطور التي تقدمها الشركة دوراً محورياً في مساعدة عملائها على حماية بياناتهم وأصول الشركات في مواجهة برمجيات الفدية الخبيثة، والرسائل غير المرغوب فيها، والهجمات الإلكترونية الموجهة. 


=