01 June, 2017

SWCC Chooses DuPont Sustainable Solutions to Accelerate Operational Improvements


June 1, 2017 – Saudi Arabia’s Saline Water Conversion Corporation (SWCC) is collaborating with DuPont Sustainable Solutions (DSS), the operations consulting business of DuPont, to improve operational performance and safety in the country’s desalination facilities. SWCC is responsible for about 70 percent of the total production of desalinated water in Saudi Arabia. The collaboration will enhance the operational excellence and risk management processes at SWCC to ensure a sustainable water supply for the people of Saudi Arabia.
“Every activity taking place at SWCC now is to prepare for the privatization of the company. We want to create an environment that will allow SWCC to compete internationally so that ultimately, we have a sustainable business that the people of SWCC and Saudi Arabia can benefit from. DuPont’s experience in implementing operational improvement initiatives at their own facilities, and in the Kingdom, is an integral part of our improvement process, “said His Excellency Ali Al-Hazmi, governor of SWCC.
According to Abdullah al-Zowaid, deputy governor, Operations at SWCC, “This operational transformation project will aim at strengthening our practices in risk management and operational excellence. The initiatives selected will focus on developing leadership capabilities, maximizing productivity, reliability and cost optimization.

“We are excited to collaborate with SWCC and have invited strategic partners to support us in helping SWCC achieve its aspirations. Each partner will bring a unique set of best practices to ensure SWCC gets support from the world’s leaders in their respective fields:  Emerson to bring experience in automation and reliability, Riventa to provide expertise in water transmission and pumps, and GrahamTek with best practices in core desalination processes and technology,” noted Johan van der Westhuyzen, regional director for DSS – Turkey, Middle East and Sub-Saharan Africa.

Jean-Paul Sacy, senior manager at DSS added, “Behavioral shift is at the core of the DuPont operational excellence approach and will play a key role in driving change through the SWCC organization. We are looking forward to progressively developing and empowering the SWCC team to drive continuous improvement into the future.”

شراكة بين "المؤسسة العامة لتحلية المياه المالحة" و"دوبونت للحلول المستدامة" لدفع عجلة التطوير التشغيلي
                                                               
1 يونيو 2017 - أعلنت "المؤسسة العامة لتحلية المياه المالحة " في السعودية عن عقد شراكة مع شركة "دوبونت للحلول المستدامة"، وهي ذراع استشارات العمليات في دوبونت، وذلك بهدف تحسين الأداء التشغيلي وتعزيز إجراءات السلامة في منشآت تحلية المياه في البلاد. وفي حين أن المؤسسة توفر حوالي 70% من إجمالي المياه المحلاة في المملكة العربية السعودية، فإن هذه الاتفاقية سوف تساهم في تعزيز التميز التشغيلي وعمليات إدارة المخاطر في المؤسسة بهدف توفير موارد المياه المستدامة لشعب المملكة.

قال سعادة علي الحازمي، محافظ "المؤسسة العامة لتحلية المياه المالحة": "تستعد المؤسسة بشكل كامل لإتمام إجراءات الخصخصة في خطوة تهدف إلى تعزيز المزايا التنافسية للمؤسسة على مستوى العالم ودعم جهودها في مجال الاستدامة بما يعود بالنفع على موظفي المؤسسة وعلى شعب المملكة ككلّ. وفي إطار تنفيذ التحسينات كان لا بد لنا من الاستفادة من تجربة شركة دوبونت الرائدة في تنفيذ مبادرات التحسين التشغيلي والتي كانت قد قامت بها في منشآتها الخاصة وفي المملكة".

في إطار تطلعات المؤسسة نحو الخصخصة وتماشياً مع الأهداف الاستراتيجية للمملكة لعام 2030، قررت الإدارة التنفيذية مواصلة الاستثمار في تحويل عملياتها والارتقاء بها. وفي حين تلتزم المؤسسة العامة لتحلية المياه المالحة منذ فترة طويلة بالسير قدماً نحو التميز التشغيلي، يأتي تنفيذ هذه المبادرات الحاسمة كخطوة داعمة للمؤسسة نحو إنتاج المياه بتكلفة أقل. وسوف تبدأ شركة دوبونت للحلول المستدامة العمل مع شركائها في عدد من أكبر مرافق المؤسسة- وهي محطات التحلية وخطوط النقل والمقر الرئيسي.

وقال عبد الله الزويد نائب المحافظ لشؤون العمليات في "المؤسسة العامة لتحلية المياه": "يهدف مشروع التحول التشغيلي إلى تعزيز ممارساتنا في إدارة المخاطر والتميز التشغيلي. وستركز المبادرات المختارة على تطوير قدرات القيادة ورفع القدرة الإنتاجية وتعزيز الموثوقية وتخفيض التكلفة.

وأشار يوهان فان دير ويستهويزن، المدير الإقليمي لشركة "دوبونت للحلول المستدامة" في تركيا والشرق الأوسط ودول جنوب الصحراء الإفريقية: "نحن متحمسون للتعاون مع المؤسسة العامة لتحلية المياه المالحة، وقد دعونا شركاءنا الاستراتيجيين لدعم جهودنا من أجل مساعدة المؤسسة على تحقيق طموحاتها، من خلال وضع خبرتنا العريقة وأفضل الممارسات المعتمدة لدينا لضمان حصول المؤسسة على الدعم من كبرىالشركات الرائدة في العالم في مختلف التخصصات: حيث تقدم شركة "إيمرسون" خبرتها في مجال الأتمتة وتعزيز الموثوقية؛ وشركة "ريفينتا" في مجال نقل المياه والمضخات، بينما ستقدم شركة "غراهامتك" أفضل الممارسات في العمليات الأساسية وتكنولوجيا التحلية ".
                 

وأضاف جان بول ساسي، المدير الأول في شركة "دوبونت للحلول المستدامة": "يعتبر التحول السلوكي في صميم النهج الذي تتبعه دوبونت لتحقيق التميز التشغيلي، الأمر الذي من شأنه أن يساهم في دفع عجلة التغيير في المؤسسة العامة لتحلية المياه في السعودية. ونحن نتطلع إلى تطوير مهارات فريق العمل في المؤسسة وتمكينهم من أجل تعزيز التحسين المستمر في المستقبل ". 
=