Tuesday, 6 June 2017

Hotels Operated by HMH – Hospitality Management Holding In UAE Demonstrate Exceptional Performance


Hotels operated by HMH – Hospitality Management Holding in the UAE exceeded expectations with an outstanding year-to-date performance. While Bahi Ajman Palace Hotel recorded an impressive 23 per cent growth in revenue, Coral Beach Resort Sharjah and Coral Dubai Deira averaged between 5 to 10 per cent increase in revenue year on year.

Ferghal Purcell, COO of HMH, attributes this exceptional performance to a diversified and balanced business mix, as well as an increase in the wholesale business. Purcell said, “We have been witnessing extremely positive trends with certain markets performing better than expected. There has been a very strong return of the wholesale market from the CIS and Europe including the Nordic and Baltic States, which helped boost the numbers. In addition, the GCC market remains very strong with very successful school holiday periods”.

Highlighting the significance of tapping diverse market segments, Purcell added, “Appropriately, a diversified and an optimal business mix enabled us to drive improved revenue and profit outcomes. Our strategy has been to drive business across all verticals that has given us a steady mix of corporate, long-stay, leisure, e-commerce and FIT segment; which in turn has kept our figures firm.”

All hotels under HMH enjoy superb locations and are in close proximity to key commercial and leisure attractions in Dubai, Sharjah and Ajman. Talking about the upcoming months, Purcell stressed, “In terms of the future, we remain extremely bullish, as we try to maximize profits. To sustain our growth in a highly competitive environment, it is absolutely essential to have a stronger grip on our business. Besides existing markets, in-bound tourism to the Middle East from emerging markets is also growing rapidly and consistently, thanks to the vast global airline network, growth of low-cost carriers, outstanding communication services, etc. It represents undeniable opportunities for our brands as we are seeing a sizeable increase in the number of guests from emerging markets.”

About HMH
Founded in 2003 in Dubai, HMH – Hospitality Management Holding is a fully integrated hotel management company that prides itself for being one of the pioneers among local groups that are specialized in the dry segment. Being the largest operator in the sector within the region, HMH provides hotel owners and developers a broad spectrum of world-class management solutions with five distinct, yet complementary, hotel brands catering to varied market segments from luxury to budget. These include Bahi Ajman Palace Hotel, Coral Hotels & Resorts, Corp Hotels, EWA Hotel Apartments and ECOS Hotels.

HMH’s strategic expansion in the Middle East and North Africa has been successful in unlocking a world of opportunities while creating value for its stakeholders, associates, staff members and customers. The existing portfolio is located in some of the most desirable destinations across the MENA region, with a pipeline of hotels under development to grow HMH’s regional footprint even further.

تحقق الفنادق تحت إدارة أتش أم أتش – إدارة الضيافة القابضة
في الإمارات العربية المتحدة أداء استثنائيا


تجاوزت الفنادق التي تديرها أتش أم أتش – إدارة الضيافة القابضة في الإمارات العربية المتحدة كل التوقعات وقدمت أداء رائعا على مدار عام. حيث سجل فندق باهي قصر عجمان نموا مبهرا في عائداته بلغت نسبته 23%، حقق كل من منتجع كورال بيتش الشارقة وكورال دبي ديرة ما بين 5 إلى 10 % زيادة في العائدات خلال الفترة نفسها.

يعزو فيرغال بورسيل، مدير العمليات التنفيذي في اتش أم اتش، هذا الأداء الإستثنائي إلى التنوع والتوازن في مجموعة الفنادق العاملة، فضلا عن زيادة إجمالي المبيعات. قال بورسيل، "شهدنا توجهات بالغة الإيجابية حيث حققت أسواق معينة أداء أفضل من المتوقع. كما تحقق عائد قوي للغاية على إجمالي مبيعات السوق من دول الكومنولث المستقلة وأوروبا بما في ذلك دول الشمال الأوروبي والبلطيق، وهو ما ساعد على زيادة النمو. كذلك، يبقى سوق دول مجلس التعاون الخليجي قويا للغاية وشهدت فترات العطلات المدرسية نجاحا كبيرا".

وأضاف بورسيل، ملقيا المزيد من الضوء على أهمية دخول قطاعات متنوعة من السوق، أن: "مزيج الأعمال المتنوع والمثالي أتاح لنا، على نحو مناسب، تحقيق نتائج أفضل من حيث الإيرادات والأرباح. اعتمدت استراتيجيتنا على توجيه الأعمال عبر كافة الأصعدة لتوفر لنا مزيجا ثابتا من قطاعات الشركات، الإقامة الطويلة، الترفيه، التجارة الإليكترونية والمسافرين المستقلين، وبالتالي حافظت أرقامنا على قوتها".

تتمتع كافة الفنادق تحت إدارة أتش أم أتش بمواقع رائعة كما أنها قريبة من أهم المنشآت التجارية والترفيهية في دبي، الشارقة وعجمان. وفي حديثه عن الشهور القادمة، أكد بورسيل على أنه: "فيما يتعلق بالمستقبل، نحن متفائلون تماما، ونسعى لزيادة الأرباح. من أجل الحفاظ على نمونا في بيئة شديدة التنافس، من الضروري تماما أن نحتفظ بقبضة محكمة على أعمالنا. فضلا عن الأسواق القائمة فعلا، تشهد السياحة القادمة إلى الشرق الأوسط من الأسواق الجديدة نموا سريعا ومستمرا، بفضل شبكة شركات الطيران العالمية الهائلة، نمو شركات الطيران منخفضة التكاليف، خدمات الاتصالات الممتازة إلخ. وهي تمثل فرصا أكيدة لعلاماتنا التجارية حيث نشهد زيادة كبيرة في أعداد الضيوف القادمين من الأسواق الجديدة".

حول أتش أم أتش
تأسست أتش أم أتش – إدارة الضيافة القابضة عام 2003 في دبي، أتش أم أتش شركة إدارة فنادق متكاملة تفخر بأنها إحدى الشركات المحلية الرائدة المتخصصة في قطاع الفنادق الخالية من الكحول. وبإعتبارها المشغل الأكبر بهذا القطاع في الإقليم، تقدم أتش أم أتش لمالكي الفنادق والمطورين العقاريين مجموعة واسعة من الحلول عالمية المستوى للإدارة الشاملة مع خمس أسماء فندقية متميزة ومع ذلك متكاملة تلبي احتياجات قطاعات متنوعة من السوق من الاقتصادية إلى الفاخرة. وتشمل فندق باهي قصر عجمان، فنادق ومنتجعات كورال، فنادق كورب، شقق ايوا الفندقية وفنادق ايكوس.

نجحت أتش أم أتش بتوسعها الاستراتيجي في الشرق الأوسط وشمالي أأفريقيا في فتح أبواب عالم من الفرص وفي الوقت نفسه خلق قيمة لمساهميها، شركائها، العاملين فيها وعملائها. قائمة أعمالها الحالية تشمل فنادق رائعة تقع في بعض من أكثر الوجهات المطلوبة في أرجاء الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، بالإضافة إلى مجموعة متميزة من الفنادق تحت التطوير لزيادة تواجد أتش أم أتش في المنطقة بصورة أوسع.


=