Thursday, 18 May 2017

Volvo Cars partners with Google to build Android into next generation connected cars




Volvo Cars, the premium car maker, has announced a close partnership with Google, one of the world’s largest technology companies, to develop the next generation of its award-winning in-car infotainment and connectivity solution based on Android, offering access to a wide array of apps and services. It will launch on new Volvo models within two years.

The partnership promises to revolutionize how Volvo customers engage and interact with their cars. The large catalogue of popular Android apps – developed by Google, Volvo, or third party app developers – will offer connected and predictive services in and around the car.

“We are making an important strategic step with the Google partnership. Google’s platform and services will enhance the user experience by enabling more personalization possibilities, while Android will offer increased flexibility from a development perspective,” said Henrik Green, Senior Vice President Research & Development at Volvo Car Group.


Volvo Cars’ partnership with Google reflects the ongoing convergence between the automotive and technology industries as cars become increasingly connected. Volvo believes smart partnerships are the future for the car industry. Using Android as the base operating system will increase speed and flexibility in the development and offer its customers the ability to personalize the connected in-car experience.

“We’re thrilled to partner with Volvo to bring Android into their next generation connected cars,” said Patrick Brady, Vice President of Android Engineering at Google. “This partnership gives us the opportunity to deliver a more seamless experience to Volvo drivers through a full-featured infotainment platform and rich ecosystem of Android applications and Google services.”

“With the advent of Android we will embrace a rich ecosystem while keeping our iconic Volvo user interface. We will offer hundreds of popular apps and the best integrated experience in this broad, connected environment,” said Henrik Green.

Volvo is also collaborating with Google on another initiative to update recent Volvo models by adding Google Local Search, a location based service application. This will be released through an update to customers with Sensus Navigation.

Further details on the partnership and Android OS will be announced at Google’s annual tech show, Google I/O on May 17.




        


    "فولفو للسيارات" تتشارك مع غوغل
لإنشاء نظام أندرويد للجيل المقبل للسيارات الموصولة بالإنترنت


 أعلنت شركة "فولفو"، الرائدة عالمياً في صناعة السيارات الفاخرة، عن شراكة وثيقة مع "غوغل"، إحدى أكبر شركات التكنولوجيا في العالم، لتطوير الجيل المقبل من الحلول الترفيهية التي تعمل بنظام التشغيل "أندرويد" في سياراتها الحائزة على جوائز، ما يتيح الوصول إلى نطاق واسع لمجموعة من التطبيقات والخدمات. وسوف يتم تشغيل هذا النظام في موديلات "فولفو" الجديدة في غضون سنتين.   

 وتَعِد هذه الشراكة بإحداث ثورة في كيفية استخدام عملاء "فولفو" لسياراتهم والتفاعل معها. وسوف يوفر فهرس تطبيقات "أندرويد" الواسع الانتشار المطوّر من قبل "فولفو" - أو أي طرف ثالث من مطوري التطبيقات - الخدمات الإستباقية والمرتبطة في السيارة وبما يدور حولها.    

وقال هنريك غرين، نائب الرئيس الأول للبحوث والتطوير في "مجموعة فولفو للسيارات"، "نحن بصدد اتخاذ خطوة استراتيجية مهمة من خلال شراكتنا مع غوغل". وتابع "سوف تعمل منصة غوغل على تحسين تجربة المستخدمين من خلال توفير المزيد من الإمكانات الملائمة لهم، في حين أن نظام أندرويد سوف يوفر مرونة متزايدة من المنظور التطويري".   

وتعكس شراكة "فولفو للسيارات" مع "غوغل" التقارب المتواصل ما بين صناعات السيارات والتكنولوجيا، إذ أصبحت السيارات جزءًا من شبكة التواصل عبر الإنترنت بشكل متزايد. وتؤمن "فولفو" بأن الشراكات الذكية هي مستقبل صناعة السيارات. فاستخدام "أندرويد" كقاعدة نظام تشغيل سوف يزيد سرعة ومرونة عملية التطوير ويوفر القدرة للعملاء على الوصول إلى شبكة الإنترنت بحسب رغبتهم.    

من جهته، قال باتريك برادي، نائب رئيس "أندرويد للهندسة" في "غوغل"، "يسرّنا أن نتشارك مع فولفو في تزويد الجيل المقبل من الاتصالات في سياراتها". وأضاف "تمنحنا هذه الشراكة الفرصة لتقديم تجربة أكثر سلاسة لسائقي فولفو من خلال منصة معلومات ترفيهية كاملة المواصفات ونظام أيكولوجي غني بتطبيقات أندرويد وخدمات غوغل".  

 على صعيد آخر، أكد هنريك غرين "أنه مع إدخال نظام أندرويد سوف نبني نظاماً أيكولوجياً غنياً مع الحفاظ على تفاعل مستخدم سيارة فولفو الأيقونية. وسوف نقدم المئات من التطبيقات الواسعة الانتشار وأفضل تجربة متكاملة في هذه البيئة من الاتصالات الواسعة النطاق".    

 وتتعاون "فولفو" أيضاً مع "غوغل" لإطلاق مبادرة أخرى تهدف إلى تحديث موديلات "فولفو" عبر إضافة خاصية "Google Local Search"، وهي تطبيق خدمة يستند إلى الموقع. وسوف يتم إصدار تحديث للعملاء مع "Sensus Navigation".

 سوف يتم الإعلان عن المزيد من التفاصيل حول هذه الشراكة وحول نظام "Android OS" في معرض "غوغل" السنوي للتقنية (Google I/O) في 17 مايو.






=