Tuesday, 9 May 2017

TASNEEF certifies “ADASI” in ISO 9001 Quality Management System



This is one of the first ISO 9001:2015 certification delivered worldwide in the sector of unmanned systems and comes as a part of TASNEEF’s continuous efforts to support the UAE’s business sector with certification and best practice audit models to give businesses a strong advantage in the face of international competition

Abu Dhabi, 08 May 2017: Emirates Classification Society “TASNEEF”, through its subsidiary the internationally recognized certification body “TASNEEF-RINA Business Assurance”, has successfully handed over the ISO 9001:2015 quality management system certificate to Abu Dhabi Autonomous Systems Investments (ADASI), the region’s first one stop solution provider within the autonomous system industry. The announcement was made during a ceremony with representatives from both parties in the premises of TASNEEF in Aldar HQ, Abu Dhabi.
This certification is one of the first in the world in the new standard ISO 9001:2015 for the specific sectors of unmanned systems.
Eng. Rashed Al Hebsi, CEO of TASNEEF, said, “We understand the importance of business assurance when it comes to improving the Arab region’s economy. Our business assurance services for government and private establishments will not only increase their global competitive edge, but will also encourage more international trading bodies to work in this region. It will give them confidence in the quality of the products and services from this region.”
Mr. Al Hebsi continued, “We are proud to work with a company like ADASI. With their skills, they will help us create a more valuable market and allow companies to use their certified services to expand globally.”
Commenting on the cooperation, Mr. Khalfan Saeed Al Saadi, General Manager of TASNEEF-RINA Business Assurance added, “We are very pleased to see local companies striving towards excellence. This certificate is a proof of ADASI's ability to consistently provide products and services that meet the needs of its stakeholders as well as applicable statutory and regulatory requirements.”
Mr. Al Saadi also highlighted the importance of this collaboration saying, “We aim to collaborate with more organizations in different areas including quality assurance, health and safety, environmental protection, energy and security in a very wide range of sectors varying from heavy industries such as construction, maritime and oil-and gas to healthcare to aerospace and railway to food and agriculture. Our efforts in various fields and sectors will contribute to a sustainable economy capable of facing any future challenges that may come ahead.”
Mr. Ali Al Yafei, CEO of ADASI said, “At ADASI we recognize the value and importance of our clients quality needs; accordingly we aim to continuously improve our products and services. We collaborated with TASNEEF-RINA Business Assurance as we believed that they were an ideal certification body in the UAE to provide an independent assessment of our quality processes for all facets of our management and operations.”
The ISO 9001:2015 sets out the most comprehensive quality management requirements and ensures that all main processes within a company are conducted under controlled conditions, aim to reduce negative risks, enhance the customer satisfaction and are subject to continuous improvement. Through its certification services, TASNEEF-RINA Business Assurance continues to work towards guaranteeing excellence to the public and private sectors to add value and help boost the UAE’s growth across a wide range of sectors.

"تصنيف" تمنح "أداسي" شهادة آيزو 9001 في نظام إدارة الجودة
تعتبر شهادة الآيزو 9001:2015 الممنوحة لشركة أبوظبي الاستثمارية للأنظمة الذاتية "أداسي" من أوائل الشهادات التي تُمنح عالمياً لقطاع الأنظمة الذاتية وجاءت  ضمن إطار الجهود المتواصلة لهيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف" لدعم قطاع الأعمال الوطني عبر تقديم الشهادات العالمية وتعميم أفضل الممارسات في نماذج التدقيق، من أجل تقوية التنافسية العالمية للشركات الإماراتية
أبوظبي، 8  مايو 2017: منحت هيئة الإمارات للتصنيف "تصنيف"، عبر "تصنيف-رينا لضمان الأعمال" الشركة التابعة لها والمتخصصة في إصدار الشهادات الدولية، شهادة الآيزو 9001:2015 في نظام إدارة الجودة، إلى شركة "أداسي"، الشركة الأولى في المنطقة التي توفر حلولاً شاملة وموثوقة للقطاعات العاملة في مجال الأنظمة الذاتية.
تم تسليم الشهادة خلال حفل حضره ممثلو المؤسستين في "تصنيف" في المقر الرئيس للشركة في مبنى الدار بأبوظبي. وتعد هذه الشهادة من أولى الشهادات في العالم التي يتم إصدارها ضمن المعاييرالجديدة للآيزو 9001:2015 وتمنح للمؤسسات العاملة في قطاع الأنظمة الذاتية.
وقال المهندس راشد الحبسي، الرئيس التنفيذي لهيئة الإمارات للتصنيف: "ندرك أهمية ضمان الأعمال في تحسين اقتصاد المنطقة العربية. وتساهم خدمات ضمان الأعمال التي نوفرها في رفع التنافسية العالمية للمؤسسات الحكومية والخاصة، كما تشجع المزيد من المؤسسات التجارية العالمية على العمل في المنطقة، حيث تمنحهم الثقة في جودة المنتجات والخدمات ذات المعايير العالمية".
وأضاف الحبسي: "نحن فخورون بالعمل مع شركة أداسي، بما تمتلكه من مهارات ستساعدنا على تحقيق قيمة مضافة للسوق، وستكون نموذجاً تحتذي به الشركات الأخرى التي تطمح إلى الحصول على شهادات الجودة لخدماتها من أجل التوسع عالمياً".
وتعقيباً على التعاون بين المؤسستين، قال خلفان سعيد السعدي، مدير عام "تصنيف-رينا لضمان الأعمال": "من دواعي سرورنا أن نرى الشركات المحلية تسعى بشكل حثيث نحو التميز. وهذه الشهادة دليل على قدرة شركة أداسي على تقديم منتجات وخدمات تلبي احتياجات المتعاملين معها، فضلاً عن الوفاء بالمتطلبات القانونية والتنظيمية المعمول بها".
وسلط السعدي الضوء على أهمية التعاون بالقول: "نهدف إلى التعاون مع مزيد من المؤسسات في مختلف المجالات بما في ذلك ضمان الجودة، والصحة والسلامة، وحماية البيئة، والطاقة، والأمن، ضمن مجموعة واسعة جداً من القطاعات تتنوع ما بين الصناعات الثقيلة مثل التشييد والبناء، والنقل البحري، والنفط والغاز، والرعاية الصحية، وحتى السكك الحديدية والفضاء،  وتشمل أيضاً الزراعة وصناعات الأغذية. وستسهم جهودنا في مختلف المجالات والقطاعات في بناء اقتصاد مستدام قادر على مواجهة أية تحديات مستقبلية".
من جهته، قال علي اليافعي، الرئيس التنفيذي لشركة أداسي: "ندرك في أداسي قيمة وأهمية الجودة بالنسبة لعملائنا. لذا، نهدف إلى تحسين منتجاتنا وخدماتنا بشكل مستمر. ويأتي تعاوننا مع "تصنيف-رينا لضمان الأعمال" بصفتها جهة نموذجية لإصدار الشهادات للمعايير في دولة الإماراتالعربية المتحدة، وتوفر تقييماً محايداً ومستقلاً لعمليات الجودة في جميع جوانب الإدارة والعمليات في الشركة".
وتحدد شهادة الأيزو 9001:2015 أهم متطلبات إدارة الجودة الشاملة، وتضمن أن يتم تنفيذ جميع العمليات الرئيسة في الشركة تحت ظروف خاضعة للرقابة. كما تهدف إلى الحد من المخاطر السلبية، وتعزيز رضا العملاء، فضلاً عن ضمان التحسين المستمر لدورة العمل المؤسسية. وتسعى "تصنيف-رينا لضمان الأعمال" من خلال خدمات تقديم الشهادات، إلى العمل على ضمان التميز لمؤسسات القطاعين العام والخاص، لتساهم في تعزيز نمو دولة الإمارات في أهم القطاعات الاقتصادية الاستراتيجية. 
=