Tuesday, 30 May 2017

Phenomenal Changes to make Permanent Residency of Canada Faster and Easier



Dubai, United Arab Emirates, May 29, 2017—(ME NewsWire) -- For all those looking to settle and get permanent residency of Canada, there cannot be better times. The Canadian government seems to be committed in achieving the 3 lakh immigrants target for the country. Major changes in the immigration rules have been made in recent times to make Canadian migration a possibility for more skilled workers and professionals.

The fast track Express Entry system started in 2015 and the first draw that took place in January 2015, issued Invitation to Apply (ITA) to 779 applicants with a cut off of 886 points. Looking at the recent draw held on May 4, the number of ITAs has increased fivefold to 3,796 with a cut off of 423 points. This has been the lowest point requirement in the history of Express Entry. It also means that more people are eligible to apply under the Express Entry category than ever before.

Some of the phenomenal changes in Canadian immigration are as below:
·         Ontario’s Express Entry Human Capital Priorities Stream to Invite Candidates Weekly
·         3,796 Invitations to Apply for Canadian Permanent Residence Issued in May 4 Express Entry Draw
·         Maximum Age of Dependent Children to be Raised to 21 and under with effect from October 24, 2017
·         Removal of Conditional Permanent Residence Provision
·         New occupations announced for Nova Scotia under Express Entry Stream
·         Proposal to reduce amount of time permanent residents have to live in Canada in order to become eligible to apply for citizenship, from four out of six years to three out five years

Express Entry Program and Provincial Nominee Programs are the key programs to getting permanent residency of Canada in 6-12 months. All occupations are in demand and the qualifying criteria are also relaxed. This is the best time to apply and reach the maple country as the right talent pool is just what the country requires.

No complications, high visa success rate, fast track processing are just some of the many benefits enjoyed by applicants taking help of WWICS. The golden opportunity to apply is now as there are many occupations in demand offering lucrative salaries to the deserving applicants. Apply now and give wings to your dreams of making a living in Canada.

Founded in 1993, WWICS has emerged as a pioneer in providing Global Resettlement Solutions, which is vouched by more than 1,00,000 successful clients who have happily settled in some of the most favored countries like Canada, Australia, USA, UK, New Zealand and Europe.
*Source: ME NewsWire
تغييرات كبيرة تجعل من الحصول على الإقامة الدائمة في كندا أسهل وأسرع

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 29 مايو 2017—("إم إي نيوز واير")-- الآن هو أفضل وقت على الإطلاق لجميع الساعين للحصول على إقامة دائمة والاستقرار في كندا. حيث يبدو أن الحكومة الكندية ملتزمة بتحقيق هدفها الرامي إلى استقبال 300,000 مهاجر في الدولة. وتم القيام بتغييرات كبيرة مؤخراً تجعل الهجرة إلى كندا ممكنة بالنسبة للعمال المهرة والأخصائيين.

وأطلق برنامج الدخول السريع "إكسبرس إنتري" في عام 2015 وتم السحب الأول في يناير عام 2015، وتم إصدار دعوات لتقديم الطلبات "آي تي إيه" لـ779 متقدم من الحاصلين على أكثر من 886 نقطة. وبالنظر إلى السحب الأخير الذي أجري في 4 مايو، نجد أن رقم دعوات تقديم الطلبات ازداد خمسة أضعاف ليصل إلى 3,796 للحاصلين على أكثر من 423 نقطة. وهذه أدنى نقاط الدخول في تاريخ برنامج "إكسبرس إنتري". كما يعني ذلك أن عدداً أكبر من الناس مؤهلون للتقديم عبر فئة "إكسبرس إنتري" أكثر من أي وقت مضى.

وفيما يلي تجدون بعض التغييرات الكبيرة التي قامت بها سلطات الهجرة الكندية:

·        أولويات الموارد البشرية من "إكسبرس إنتري" من أونتاريو، والتي تساعد بدعوة المرشحين أسبوعياً.
·        إصدار 3,796 دعوة لتقديم طلبات للحصول على الإقامة الدائمة في كندا في سحب "إكسبرس إنتري" الذي أجري في 4 مايو.
·        رفع العمر الأقصى للأولاد المعالين إلى 21 عاماً فما دون بقرار يسري اعتباراً من 24 أكتوبر 2017.
·        إزالة بند الإقامة الدائمة المشروطة.
·        الإعلان عن تخصصات جديدة في نوفا سكوشا ضمن عملية تبسيط "إكسبرس إنتري".
·        اقتراح بتقليل الوقت اللازم لحاملي الإقامة الدائمة للعيش في كندا للتأهل للتقدم للحصول على الجنسية، من أربعة أعوام من أصل ستة، إلى ثلاثة أعوام من أصل خمسة.

ويعتبر برنامجا "إكسبرس إنتري" ومرشحي المقاطعة "بروفنشال نوميني" البرنامجان الرئيسيان للحصول على الإقامة الدائمة في كندا خلال فترة تتراوح بين 6 و12 شهراً. وتعتبر جميع التخصصات مطلوبة كما تم تسهيل المعايير. وهذا هو الوقت الأمثل للتقدم للوصول إلى كندا، التي تطلب المجموعة المناسبة من المواهب فحسب.

ويعتبر غياب التعقيدات ومعدلات النجاح الكبيرة للتأشيرات وعمليات التقديم المسرّعة، بعضاً من الفوائد العديدة التي يتمتع بها المتقدمون عن طريق شركةالخدمات العالمية لاستشارات الهجرة ("دبليو دبليو آي سي إس"). هذه فرصتكم الذهبية للتقدم نظراً لزيادة الطلب على العديد الاختصاصات، والتي تقدم رواتب مغرية للمتقدمين المؤهلين. تقدموا الآن وأطلقوا العنان لأحلامكم بالعيش والعمل في كندا.

وتأسست شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة ("دبليو دبليو آي سي إس") عام 1993، وبرزت كشركة رائدة في مجال تقديم حلول الهجرة وإعادة التوطين والتي ساعدت أكثر من 100,000 عميل ناجح استقروا بأمان وسعادة في بعض أفضل الدول مثل كندا وأستراليا والولايات المتحدة الأمريكية والمملكة المتحدة ونيوزيلندا وأوروبا. 

=