Tuesday, 30 May 2017

Neffos X1 Unboxing: Can Router Company TP-Link Make A Good Smartphone?


Dubai, United Arab Emirates, May 29, 2017—(ME NewsWire)-- When we talk of routers, modems, and other networking products, TP-Link may come to mind. And why not? The company has been leading the way in the Wi-Fi solutions market for 20 consecutive quarters, and it isn't showing any signs of slowing down anytime soon.
But while TP-Link has been a household word for years, its mobile business under sub-brand Neffos is only gaining traction now. Still, the connection makes a lot of sense, particularly in the home or office, where smartphones typically connect to the internet using a wireless router.
But can a router company make a good smartphone preferably one that ticks the right boxes at the right price?
As the industry continues to mature and boom in developing countries, as feature-phone owners upgrade to more capable, internet-connected handsets, TP-Link is hoping that its flagship X series smartphones under the Neffos brand yields a favorable answer.
Today, we'll be taking a closer look at the Neffos X1, which is the more affordable option in the lineup.
The phone comes in a white, square box that's about two inches deep.
Interestingly enough, it doesn't have the TP-Link branding. Instead, it has Neffos logos with gold detailing on the face and on the side, as well as multiple, subtle engraved lines that form an "X." It is clean and understated, much like the accessories that are bundled with the unit.
Inside, you'll find the usual stuff: a wall charger in white with a color-matching microUSB cable; a pair of black earbuds connected by a flat cable; two differently sized earbud tips; a metal SIM-eject tool; and some documentation.
Everything seems to be standard smartphone business, though it bears noting that the 5-volt, 1-amp charger is smaller than normal, which is a pleasant surprise. 
The phone itself is visually appealing in gray, featuring a curved aluminum backplate for aesthetic points and easy handling. A sheet of 2.5D glass on the front is there to cover the 5-inch touch display and makes interacting with the screen more comfortable. 
Another plus is how small it is compared to many other devices in the category. The Neffos X1 is only 7.95mm-thick and has a high screen-to-body ratio, so it fits snugly in our hands.
It also feels as if it is built solidly enough to withstand the rigors of daily use, as well as jostling around our jeans and bag pockets just fine. And there are no creaks, rattles, or flex from the body.
The fingerprint reader as quick and accurate as we've seen on any Android smartphone sits on the back of the Neffos X1, just below the back-facing camera. You can register up to five fingerprints and use any of them to unlock the device, or individual apps. Neffos even allows you to take photos using the sensor, convenient when you're shooting a selfie.
Speaking of, the sometimes-difficult task of shooting selfies falls under the lens of a 5-megapixel camera, while a 13-megapixel rear-facer takes care of regular shots.
Camera quality is pretty good given the hardware. Images don't come out fuzzy most of the time; colors are well-balanced and saturated nicely; and the 0.2-second phase-detection autofocus or PDAF works well. It is easily the high point of the main camera, as it allows us to quickly lock onto a subject and take a shot, as claimed.
And then there's the performance aspect. The Neffos X1 is powered by a midrange MediaTek Helio P10 processor coupled with up to 3GB of RAM and 32GB of storage.
There’s a variant with 3GB of RAM and 32GB of internal memory, but our unit has 2GB of RAM and half the storage at 16GB. However, this shouldn't be a concern if you own or are planning to get a sizable microSD card, as storage is upgradeable to an additional 128GB. Sticking an SD card into the phone will cancel out the second SIM slot, though.
Out of the box, the Neffos X1 runs Android 6.0 Marshmallow with the company's own custom skin on top.
Thankfully, the customization is relatively light, and there was never a moment when we thought the user interface was bogging things down. The icons are minimalist, and the notifications shade and settings app also get a material-inspired look.
We haven't used the smartphone long enough to come to a conclusion on speed and multitasking prowess or even get reliable readings on battery life from its 2,250mAh cell. But our experience has been nothing but positive so far. Let’s see if our favorable impressions stick when we’re done reviewing it. 
However, if you already love what you're seeing, you can grab the Neffos X1 in Cloudy Gray or Sunrise Gold from AED649 in UAE markets.

كشف النقاب عن نيفوس إكس 1: هل يمكن أن تنجح شركة موجهات تبديل البيانات في الشبكات تي بي-لينك بصنع هاتف ذكي جيد؟

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 29 مايو 2017—("إم إي نيوز واير")-- عندما نتكلم عن موجهات تبديل البيانات في الشبكات Router، وأجهزة المودم Modems، وغيرها من منتجات الشبكات، فلابد أن تخطر "تي بي-لينك" على البال، ولا عجب في ذلك، حيث أن الشركة تحتل موقعاً ريادياً في سوق حلول الإنترنت اللاسلكي Wi-Fi لأكثر من 20 ربعاً متتالياً، دون أي مؤشرات على نيّتها التراجع عن هذه المكانة في أي وقت قريب.

وعلى الرغم من كون "تي بي-لينك" علامة تجارية شهيرة على  مدى أعوام، إلا أن عملها في مجال الهواتف الجوالة تحت العلامة التجارية الفرعية "نيفوس" يخطو خطواته الأولى حالياً. ومع ذلك فإن الصلة بين المجالين منطقية للغاية، نظراً لكون الهواتف الذكية في المكتب أو المنزل متصلة بالإنترنت باستخدام الموجهات اللاسلكية لتبديل البيانات في الشبكات Wireless Router اللاسلكية.

ولكن هل يمكن أن تنجح شركة موجهات تبديل البيانات في الشبكات Router بتصنيع هاتف ذكي جيد، وعلى وجه التحديد، جهاز يتمتع بجميع المواصفات المطلوبة وبالسعر المناسب؟

مع تواصل نضج القطاع وازدهاره في الدول النامية، ومع انتقال مالكي الهواتف التي تتمتع بمواصفات معينة، إلى هواتف جوالة ذات مواصفات أفضل وقدرة أكبر على الاتصال بالإنترنت، تأمل "تي بي-لينك" أن يكون للإجابات على هذا السؤال والتي تقدمها السلسلة "إكس" الرائدة من علامتها التجارية "نيفوس"، صدىً إيجابياً.

وسنلقي اليوم نظرةً عن كثب على جهاز "نيفوس إكس 1"، وهو جهاز ميسور الكلفة في المجموعة.

ويأتي الجهاز مغلفاً ضمن علبة بيضاء مربعة بعمق بوصتين تقريباً.

ومن المثير للاهتمام أن الهاتف لا يحمل علامة "تي بي-لينك" التجارية، بل يحمل بدلاً عنها شعارات "نيفوس" مع زخارف ذهبية على السطح العلوي والجوانب، بالإضافة إلى عدة خطوط بسيطة محفورة لتشكل إشارة "إكس X". وتتمتع العلبة بالبساطة بعيداً عن البهرجة الزائدة، وكذلك الأمر بالنسبة للملحقات المتضمنة مع الوحدة.

وسنجد داخل العلبة الأمور المعتادة: شاحن جداري مع كابل شحن بتقنية "ميكرو يو إس بي" يماثله باللون، وزوج من السماعات السوداء متصلة بكابلمسطح، وزوجين من قياسات مختلف من رؤوس السماعات، وأداة معدنية لإخراج شريحة الهاتف، بالإضافة إلى بعض الوثائق.

وتبدو كل هذه المتعلقات الخاصة بالهواتف الذكية اعتيادية، إلا أنه لا بد لنا من ذكر أن الشاحن الذي يعمل بتيار 5 فلط وشدة 1 أمبير، هو أصغر حجماً من الشواحن التقليدية، ما يشكل مفاجأة سارة للمستخدم.

أما الهاتف ذاته فهو ملفت للنظر بلونه الرمادي، واللوح الخلفي المعدني المنحني المصنوع من الألومنيوم، والذي يمنحه مظهراً جمالياً وسهولةً في التعامل. وتغطي شريحة زجاجية من فئة "2.5 دي" شاشة تعمل باللمس بقياس 5 بوصات، وتجعل التعامل معها مريحاً بشكل أكبر.

ومن الجوانب السارة في هذا الهاتف هو حجمه الصغير مقارنةً بالهواتف الأخرى ضمن فئته، حيث يتمتع جهاز "نيفوس إكس 1" بسماكة 7.95 ميليمترفقط، بالإضافة إلى تناسب كبير بين الشاشة وجسم الهاتف، ما يمنحه القدرة على الاستقرار بشكل مريح في راحة يدكم.

وصُمِّم الهاتف ليتحمل قسوة الاستخدام اليومي، بالإضافة إلى إمكانية وضعه في جيوب السراويل وحقائب الظهر بسهولة كبيرة. ولا يصدر عن جسم الهاتف الجوال أي صرير أو قعقعة، كما أنه مقاوم للثني أو الالتواء.

ووضعنا قارئ البصمة، الذي يتميز بسرعة تماثل سرعة أي قارئ آخر موجود في أي جهاز يعمل بنظام "أندرويد"، على ظهر جهاز "نيفوس إكس 1"، تحت الكاميرا الخلفية. ويمكنكم تسجيل حتى 5 بصمات واستخدام أي منها لفتح الجهاز أو التطبيقات المختلفة. كما يسمح لكم جهاز "نيفوس" بالتقاط الصور باستخدام المستشعرات، ما يمنحكم الراحة عند التقاط صور السيلفي.

وبمناسبة الحديث عن عملية التقاط صور السيلفي، التي يصعب القيام بها أحياناً، فإن هذه المهمة تقع على عاتق كاميرا ذات دقة 5 ميجابكسل، في حين تتولى الكاميرا الخلفية بدقة 13 ميجابكسل مهمة التقاط الصور العادية.

وتتمتع الكاميرا بجودة عالية بالنظر إلى التجهيزات الموجودة، وهي قادرة على التقاط صور واضحة في أغلب الأوقات، بالإضافة إلى الألوان المتوازنة والمشبعة بشكل جيد، كما تعمل تقنية الضبط التلقائي لمراحل الصورة "بيه دي إيه إف" خلال فاصل زمني يبلغ 0.2 ثانية بشكل جيد. وهي بكل بساطة أفضل ميزات الكاميرا الأساسية، وتسمح لنا بالتركيز بسرعة على الأجسام التي نريد تصويرها، والتقاط صور لها كما تبدو على طبيعتها.

أما من ناحية الأداء، فتم تزويد جهاز "نيفوس إكس 1" بمعالج "ميديا تيك هيليو بيه 10" متوسط المستوى، مصحوباً بذاكرة عشوائية بسعة 3 جيجابايت وذاكرة تخزين بسعة 32 جيجابايت.

وهنالك نسخة مزودة بذاكرة عشوائية بسعة 3 جيجابايت وذاكرة تخزين بسعة 32 جيجابايت، ولكن الوحدة التي نتحدث عنها مزودة بذاكرة عشوائية ذات سعة 2 جيجابايت وذاكرة تخزين بسعة 16 جيجابايت. ومع ذلك، لا يجب أن يشكل ذلك مصدراً للقلق إذا كنتم تملكون أو تخططون لشراء بطاقة ذاكرة كبيرة، إذ أن الذاكرة قابلة للتحديث لتصل إلى 128 جيجابايت، إلا أن استخدام بطاقة الذاكرة في الجهاز سيشغل مكان بطاقة الهاتف الثانية.

ويعمل "نيفوس إكس 1" بنظام "أندرويد 6.0 مارشميلو" مع واجهة مخصصة مميزة خاصة بالشركة.

ولحسن الحظ فإن وظائف التخصيص خفيفة نسبياً، إذ لم تتسبب واجهة المستخدمبإبطاء الأداء بأي شكل. وتتميز الأيقونات ببساطتها، كما حظي تطبيق ظلال التنبيهات والإعدادات بمظهر مستوحى من النزعة المادية.

الجدير بالذكر أننا لم نستخدم الهاتف بشكل كافٍ حتى نصل إلى استنتاجاتنا الخاصة بشأن قدرات السرعة وتعدد المهام، أو حتى الحصول على قراءات موثوقة حول عمر البطارية الذي توفره بطاريته بسعتها البالغة 2,250 ميلي أمبير، ولكن تجاربنا مع هذا الجهاز كانت إيجابية حتى اللحظة، وإننا ننتظر معرفة آرائكم حول الجهاز، آملين أن تكون إيجابية.

ومع ذلك، إذا سررتم لما عرضناه حتى الآن، فإنه يمكنكم الحصول على "نيفوس إكس 1" باللونين الرمادي الغائم أو الذهبي المشرق بسعر يبدأ من 649 درهم إماراتي في سوق دولة الإمارات العربية المتحدة 
=