Monday, 22 May 2017

Mastercard extends footprint in Middle East and North Africa with strategic expansion in key markets



Following new office openings in Bahrain and Pakistan, Mastercard establishes Levant headquarters in Amman to come closer to partners in Jordan, Lebanon, Iraq and Palestine

Cairo, Egypt – 21 May, 2017: By establishing its formal presence in three new markets in the Middle East and North Africa, Mastercard, a leading technology company in the global payments industry, has reaffirmed its commitment to transforming the payments sector in the region through a renewed customer-centric approach to growth and expansion.

Following the recent inauguration of its offices in Bahrain and Pakistan, the company has now set up its Levant headquarters in Amman to come closer to its partners in Jordan, Lebanon, Iraq and Palestine and serve their needs through stronger and deeper partnerships with local entities and industry players.

Located in the King Hussein Business Park in Amman, the new office extends Mastercard’s footprint in the Middle East and North Africa to fourteen offices with the regional headquarters located in Dubai, UAE.

“As one of Mastercard’s fastest growing markets globally, Middle East and North Africa occupies an important, strategic place in our wider growth plans globally. Over the last thirty years, we have made tremendous progress in expanding the reach of our industry-leading and innovative payments solutions in local markets and now through our extensive network of fourteen dedicated offices spread across all key markets, we are looking ahead to further reinforcing our leadership position through deeper alliances with our growing customer base and strengthening our resolve to shaping the cashless future of the payments landscape in this part of the world,” said Raghu Malhotra, President, Middle & Africa, Mastercard.

Driving Mastercard’s market focused approach in the region, Khalid Elgibali, Division President, MENA, Mastercard, commented: “Our new offices in Pakistan, Bahrain and now in Jordan will bring Mastercard closer to its partners, merchants and consumers in the region and consolidate our reputation as a customer-centric company that is always looking for ways to engage with its target audiences more meaningfully.”

ماستركارد تعزز مكانتها في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا من خلال عملية توسع استراتيجية في أسواق رئيسية

في أعقاب الافتتاح الرسمي لمكاتبها في البحرين والباكستان، ماستركارد تؤسس مقرها الرئيسي لمنطقة المشرق العربي في عمّان، لتصبح بذلك أكثر قرباً من شركائها في الأردن ولبنان والعراق وفلسطين

القاهرة – جمهورية مصر العربية، 21 مايو 2017: أكدت ماستركارد، الشركة العالمية الرائدة في مجال حلول الدفع، مرة أخرى على التزامها الراسخ حيال الإرتقاء بقطاع المدفوعات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، وذلك من خلال تعزيز حضورها عبر افتتاح ثلاثة مكاتب في كل من البحرين والباكستان والأردن. وتأتي هذه الخطوة الاستراتيجية ضمن إطار سعي الشركة لتعزيز أواصر التعاون مع الشركاء المحليين بهدف توفير خدماتها المبتكرة التي تلبي كافة متطلبات المستهلكين في المنطقة.

وبعد افتتاح مكاتبها في كل من البحرين والباكستان مؤخراً، دشنت ماستركارد مقرها الرئيسي لمنطقة المشرق العربي في عمّان، لتكون بذلك أكثر قرباً من شركائها في الأردن ولبنان والعراق وفلسطين. وتأتي هذه الخطوة في سبيل المساهمة في بناء وتوثيق الشراكات مع المؤسسات المحلية والأطراف المعنية في القطاع. ومع افتتاح المكتب الجديد في مجمع الملك حسين للأعمال في عمّان، وصل عدد مكاتب الشركة إلى 14 مكتب. ويذكر أن الشركة تتخذ من دبي مقراً لمكتبها الإقليمي.

وقال راغو مالهوترا، رئيس ماستركارد في الشرق الأوسط وإفريقيا: "باعتبارها واحدة من أسرع أسواق ماستركارد نمواً على الصعيد العالمي، تحتل منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا مكانة استراتيجية بالغة الأهمية ضمن إطار خطط نمونا العالمية. لقد نجحنا على مدار السنوات الثلاثين الماضية من تحقيق تقدم استثنائي في توسيع نطاق حلولنا الرائدة والمبتكرة في مجال المدفوعات في الأسواق المحلية. ونسعى من خلال شبكتنا الواسعة التي تشمل 14 مكتباً في المنطقة إلى تعزيز مكانتنا الرائدة عبر إقامة وتطوير الشراكات الإستراتيجية، والسعي لصياغة مستقبل مشهد المدفوعات اللانقدي في هذا الجزء من العالم".

ومن جانبه، قال خالد الجبالي، الرئيس الإقليمي لماستركارد في منطقةالشرق الأوسط وشمال وإفريقيا: "سيسهم افتتاح مكاتبنا الجديدة في كل من الباكستان والبحرين والأردن في تعزيز تواصلنا المباشر مع شركائنا من القطاع المصرفي، والتجار، والمستهلكين في المنطقة. كما ستعزز هذه الخطوة من مكانتنا كشركة تضع العملاء في المقام الأول وتسعى دوماً إلى إيجاد سبل التواصل التي تعود بالفائدة على كافة الأطراف المعنية بالقطاع".

=