Tuesday, 2 May 2017

Mastercard Expands Mobile Wallet Payments Options Through Partnership with Bee

   The agreement aims to facilitate greater mobile wallet usage, leading to efficiencies to the way the Egyptians pay

Cairo, Egypt: 30 April, 2017- Mobile wallets just became even more useful with the announcement that Mastercard, the leading company in payments technology, is adding Bee, the smart payment solutions provider, as a key player to its interoperable mobile ecosystem. Bee is now fully integrated on Mastercard ecosystem to expand mobile wallets payments options.
The partnership with Bee offers complete integrated solutions that allows mobile wallet users to pay directly through the application and avail payments to more than 25 billers electronically simply by using their wallets supported by Bee retail network that consists of 32,000 outlets nationwide. Mastercard, works closely with partners such as Bee to bring technology, scale and capacity to consumers, helping accelerate the world’s move towards greater financial inclusion by driving innovations in payment solutions.
“As part of our global vision to move to a cashless world, Mastercard in Egypt has been at the forefront of introducing technologically advanced payment solutions to further drive financial inclusion in the country,” said Mr. Tamer Kashef, Country Manager of Mastercard Egypt. “It is not just about making payments, but bringing efficiencies as well as enhancing the quality of life for people. Our interoperable ecosystem encourages the investment and innovation needed to offer the range of services that meets the diverse financial inclusion demands. We are happy to join hands with Bee, an important step in bringing the banked world to the unbanked in ways that are useful in their daily lives.
Approximately 85 percent of the population lacks access to formal banking products, although Egypt has more than 100 percent mobile penetration rate. Currently there are more than 4.5 million mobile wallet users, which represents a significant milestone towards scaling Egypt’s mobile ecosystem, and affirms the interoperability concept Mastercard brought to the Egyptian market.
“Our global experience in the payment solutions industry allows us to address specific payment pain points and offer tailored and convenient solutions to any service provider at any scale of business,” said Muzaffar Kamilov, Managing Director, Bee. “We share Mastercard’s belief that by processing payments we provide unbanked individual the opportunity to participate in the formal economy.  By partnering with Mastercard, we cater to the needs of the unbanked and our customers can now benefit from the added value of a secure, fast and efficient interoperable system.”
By taking advantage of Mastercard’s interoperable mobile ecosystem, mobile wallets have helped provide millions of mobile users, whether banked or unbanked, the ability to make utility bill payments and transfer funds, pay online and physical merchants, cash-in and cash-out from Agent networks and ATMs by simply using their phones.

ماستركارد تُقدم المزيد من خيارات المحافظ الإلكترونية للمدفوعات من خلال شراكتها مع Bee
الشراكة تهدف لتيسير استخدام المحافظ الإلكترونية للمدفوعات عبر الهواتف المحمولة من أجل تحقيق كفاءة المدفوعات لدى المصريين

القاهرة، مصر:  30 ابريل 2017- تقدم الهواتف المحمولة اليوم العديد من المزايا والاستخدامات، خاصة بعد إعلان ماستركارد مصر عن شراكتها مع Bee، الشركة المتخصصة في تقديم خدمات السداد وحلول الدفع الإلكتروني والتي تعد أحد أهم الشركات التي تتعاون مع ماستركارد في نظامها المفتوح. فمن خلال الشراكة تتكامل حلول شركة Bee  مع النظام المفتوح لماستركارد، بما يمنح المزيد من خيارات المدفوعات من خلال المحافظ الالكترونية عبر الهواتف المحمولة.
وتتيح الشراكة لأصحاب المحافظ الإلكترونية استخدام هواتفهم في سداد الفواتير عن طريق شبكة التجزئة التابعة لشركة Bee لأكثر من 25  مفوتر. كما تتيح الشراكة بين ماستركارد وBee لحاملي بطاقات ماستركارد فرصة للاستفادة من خدمات Bee في أكثر من 32,000 منفذ تجزئة، وسلاسل متاجر وأكشاك في جميع أنحاء الجمهورية. تعمل ماستركارد مع شركائها مثل Bee من أجل توفير التكنولوجيا وتوسعة باقة الخيارات للعملاء وذلك بهدف تحقيق الشمول المالي بشكل أسرع عبر إدخال المزيد من الابتكارات في قطاع حلول المدفوعات.
وتعليقاً على ذلك يقول السيد/ تامر كاشف، مدير ماستركارد مصر:" في إطار رؤيتنا العالمية للتحول نحو الاقتصاد اللانقدي على مستوى العالم، تُعد ماستركارد مصر من الشركات الرائدة في إدخال حلول متطورة للمدفوعات من أجل تعزيز وتحقيق مفهوم الشمول المالي في السوق المحلي. إننا نؤمن بأهمية تحقيق ذلك، حيث أن الأمر ليس فقط مجرد عملية مدفوعات ولكن نهدف إلى تحقيق الكفاءة بالإضافة إلى تحسين جودة الحياة. تؤمن ماستركارد أيضاً أنّ إقامة نظام مفتوح للمدفوعات الإلكترونية يشجع على المزيد من الابتكار والاستثمار المطلوب لتوفير باقة من الخدمات تغطي الاحتياجات المتنوعة لتحقيق الشمول المالي. وتعد شراكتنا مع Bee خطوة هامة نحو المساهمة في تشجيع غير المتعاملين مع البنوك في الدخول إلى النظام المصرفي من خلال وسائل تسهل حياتهم اليومية."
تجدر الإشارة إلى أن أكثر من 85% من المواطنين المصريين لا يتعاملون مع النظام المصرفي الرسمي وما يقدمه من منتجات وخدمات، بينما تبلغ نسبة انتشار الهواتف المحمولة في مصر 100%. يبلغ عدد مستخدمي المحفظة الالكترونية في مصر أكثر من     4.5 مليون مستخدم، وهو ما يجعل من الهواتف المحمولة أمراً محورياً لتطوير منظومة المدفوعات الإلكترونية عبر الهواتف المحمولة في مصر، مع التأكيد على مفهوم النظام المفتوح للمدفوعات الذي كانت ماستركارد أول من أطلقه في السوق المحلي.   
ومن جانبه يعلق مضفر كاميلوف, العضو المنتدب Bee:"إن الخبرة الكبيرة التي نتمتع بها في حلول المدفوعات على المستوى العالمي تتيح لنا حل مشكلات المدفوعات التي تواجه المستخدمين، مع تقديم حلول مناسبة ومصممة خصيصاً لتناسب احتياجات مقدمي الخدمات مهما كان حجم أعمالهم. فنحن نؤمن مثل ماستركارد أن من خلال تشغيل معاملات المدفوعات نمنح الأفراد من غير المتعاملين مع النظام المصرفي الفرصة للمشاركة في الاقتصاد الرسمي. فمن خلال شراكتنا مع ماستركارد، سيستفيد عملائنا من القيمة المضافة لنظام ماستركارد المفتوح والآمن والذي يمكننا من تلبية احتياجات المزيد من العملاء."
ومن خلال الاستفادة من منصة ماستركارد المفتوحة للمدفوعات عبر الهواتف المحمولة، ساعدت المحفظة الإلكترونية ملايين المصريين من مستخدميها في دفع الفواتير، وتحويل الأموال، والدفع عن طريق الإنترنت أو في المتاجر، والسحب والإيداع من الوكلاء أو ماكينات الصراف الآلي من خلال هواتفهم المحمولة مباشرة وبكل سهولة.


=