Tuesday, 2 May 2017

Ericsson report: 2.9 BILLION DOLLAR business opportunities in 5G FOR Egypt’s ict players



In a new report from Ericsson, ICT players who leverage 5G to digitalize industries can capture business worth 2.9 Billion US dollars by 2026 in Egypt.
The report is titled “The 5G business potential - Industry digitalization and the untapped opportunities for operators” and it analyzes the 5G business opportunity that comes from industrial digitalization, focusing on eight key global industries, including: manufacturing, public safety, financial services, healthcare, automotive, public transport, media and entertainment and energy and utilities.
For telecom operators who address industry digitalization, Ericsson foresees revenue potential of USD 1.4 billion by 2026 in Egypt (for telecom operators only).
The report shows that manufacturing and energy/utilities sectors represent the biggest opportunity for revenues created or enhanced by 5G. To capture this market potential requires investment in 5G technology, but also business development, go-to-market models and organizational adaptation. To leverage the power of 5G technologies, operators need to rethink their role and what value to deliver, and what business models to use.
The fast-paced change in business ecosystems and disruptive technological advances affect vertical industries to different extents. As the world becomes ever more digitally and globally connected, industries are experiencing an ICT-driven transformation. For operators, traditional methods of revenue are slowing, however, the market for industrial digitalization is only just beginning.


Read the full report HERE

تقرير إريكسون: 2,9 مليار دولار قيمة فرص اعمال توفرها تقنية الجيل الخامس للشركات العاملة في قطاع تكنولوجيا الاتصال والمعلومات بمصر

القاهرة 1 مايو 2017 :
أعلن أحدث التقارير الصادرة عن إريكسون، بأن فرص الأعمال التجارية للشركات العاملة في مجال تكنولوجيا المعلومات والاتصالات التي ستتاح في مصر بحلول العام 2026 ستبلغ قيمتها أكثر من 2,9 مليار دولار أمريكي، وسيعود الفضل في ذلك إلى توسع استخدام تقنية الجيل الخامس في القطاعات الرقمية.
وقد جاء هذا في التقرير تحت عنوان ـ"إمكانات الأعمال التي توفرها تقنية الجيل الخامس، رقمنة القطاعات والفرص المتاحة للمشغلين"، وهو يحلل فرص الأعمال التي تتيحها تقنية الجيل الخامس بفضل رقمنة القطاعات، مع التركيز على ثمانية قطاعات رئيسية على الصعيد العالمي، بما في ذلك الصناعة، الصحة العامة، والخدمات المالية والمصرفية، والرعاية الصحية، والسيارات، والنقل العام، والإعلام والترفيه والطاقة والمنشآت.
وتطرق هذا التقرير الجديد من إريكسون إلى الفرص الكبيرة المتاحة لمشغلي الاتصالات الذين يتوجهون لاستخدام الرقمنة في القطاع، وتوقع إمكانية تحقيق إيرادات ضخمة بقيمة 1,4 مليار دولار أمريكي (لمشغلي الإتصالات فقط) بحلول العام 2026 في مصر
ويظهر التقرير أن قطاعات التصنيع والطاقة / المنشآت تمثل الفرصة الأكبر لتحقيق الإيرادات التي توفرها أو تعززها تقنية الجيل الخامس و إن اقتناص هذه الفرص التي ستكون متاحة في السوق، يتطلب إلى جانب الاستثمار في تقنية الجيل الخامس، وتطوير الأعمال، والتوافق مع النماذج السائدة في السوق والتكيف التنظيمي.
وللاستفادة من المنافع التي توفرها تقنية الجيل الخامس، يحتاج المشغلون إلى إعادة جدولة دورهم في السوق والتفكير بالقيم التي يجب تقديمها للعملاء، ونماذج الأعمال التي يجب استخدامها.
ويؤثر التغير السريع في منظومة الأعمال والتقدم التكنولوجي المتسارع على القطاعات الرئيسية في كافة مستوياتها، ورغم أن العالم بات أكثر ارتباطا رقمياَ وعالمياَ، فإن القطاعات المختلفة باتت تشهد تحولاً جديداً مدفوعاً بتكنولوجيا المعلومات والاتصالات وبالنسبة للمشغلين، فإن المصادر التقليدية للإيرادات آخذة في  الانخفاض، غير أن سوق الرقمنة القطاعية ما زال في بدايته.
للاطلاع على كامل التقرير الرجاء النقر هنا


=