Tuesday, 9 May 2017

Egypt Property Show successfully concludes as sales deals reach over USD 55 million



May 8, 2017 - Egypt Property Show (EPS) 2017, the Egyptian roadshow exhibition showcasing major real estate developments in Egypt, concluded its first GCC edition yesterday (Sunday, May 7, 2017) at the Dubai World Trade Center. The event witnessed the robust participation of Egyptian companies reported total sales deals valued at EGP 1 billion (USD 55.2 million) during its three-day run.
EPS Dubai attracted investors who were looking for promising prospects in the Egyptian market, particularly from the country’s top developers. Participants gained valuable insights from property experts on what investments offer the best returns, as well as the opportunity to take advantage of exclusive offers only available during the exhibition.
Hisham Lotfi, Chairman of Al-Ahram Establishments, said: “The exhibitors were highly satisfied with the outcome of their participation as they were able to meet visitors’ expectations of the various real estate projects coming up in Egypt. We are even more inspired to make this event bigger in the next roadshows.”
Wahid Attalla, CEO, Spectrum Consultants, commented: “The turnout of our launch roadshow event in Dubai only proves the strong interest among expatriate Egyptians and international investors to invest in the Egyptian property market. Indeed, the sector is ripe to expand its offerings beyond the local market and reach out to many Egyptians abroad seeking value in their investments. The number of visitors which came during the three-day exhibition exceeded our expectations and the deals that have transpired during the event are clear indications of an untapped huge market. We can only look forward to next year’s event being 50 per cent bigger than this year’s.”
Hisham Shoukri, Chairman & CEO, Rooya Holding, concluded: “The Egyptian Property Show has accurately presented the Egyptian real estate market and we are confident that this event

will have a huge impact on the future of investments in thEgyptian market. The support of the Egyptian Government is also highly commendable, plus Arab investors are seriously considering the country’s real estate potentials. Egypt is undoubtedly among the world’s leading markets when it comes to real estate investments.”
H.E. Sultan Butti bin Mijrin, Director General of Dubai Land Department, who attended the event, also commended the exhibition and the projects that were showcased by Egypt’s leading developers such as the EMAAR, Sabbour, Madinet Nasr and Rooya Holding.
Following the success in Dubai, the organizers will hold the next roadshow exhibition in Kuwait, Saudi Arabia as well as in London. The 2nd EPS edition in Dubai will be held from April 12 to 14, 2018
وسط إشادة واسعة من قبل الجهات العارضة والزوّار

"عقارات مصر 2017" يختتم دورته الخليجية الأولى بصفقات بيع تزيد على 55 مليون دولار


الإمارات العربية المتّحدة، 8 مايو 2017 - اختُتِمت يوم أمس (الأحد 7 مايو 2017) في مركز دبي التجاري العالمي فعاليات الدورة الخليجية الأولى من "معرض عقارات مصر"، الحدث المتنقّل الأوّل من نوعه المخصّص للقطاع العقاري المصري، بمشاركة واسعة لكبرى الشركات العقارية المصرية التي شهدت توقيع صفقات بيع إستراتيجية بقيمة تزيد على 1 مليار جنيه مصري، أي ما يعادل 55.2 مليون دولار أمريكي، خلال الأيام الثلاث للحدث.

واستقطب المعرض حشداً كبيراً من المستثمرين وأصحاب رؤوس الأموال الذين اطّلعوا على أهم الفرص العقارية وآفاق النمو الواعدة التي تزخر بها السوق المصرية، مثمّنين الأهمية الكبيرة للحدث الذي وفّر منصة ممتازة للتواصل المباشر مع المطوّرين والخبراء العقاريين المصريين للتعرّف على أهم  المقوّمات الاستثمارية وفرص الاستثمار ذات العائد المرتفع في قطاع العقارات المصرية، فضلاً عن الاستفادة المثلى من العروض الحصرية التي جرى تقديمها خلال الحدث.

وأشاد هشام لطفي، رئيس مجلس إدارة "مؤسّسة الأهرام"، بالمستوى العالي من الرضا والاستجابة الإيجابية التي حظي بها "معرض عقارات مصر 2017" من قبل العارضين الذين أثمرت مشاركتهم الفاعلة في الحدث عن الوصول المباشر إلى شريحة واسعة من الزوّار وإطلاعهم على المشاريع العقارية المتعدّدة قيد التخطيط أو التنفيذ في مصر، مؤكّداً أن النجاح الكبير الذي حقّقته الدورة الأولى يعزّز الجهود والمساعي للارتقاء بالدورات القادمة وجعلها أكبر حجماً.

ومن جانبه، قال وحيد عطا الله، رئيس شركة "سبكتروم للاستشارات": "تشكّل نتائج الدورة الأولى من "معرض عقارات مصر" شهادةً دامغةً على الاهتمام القوي والتركيز المكثّف بين أوساط المستثمرين المصريين والعالميين على الاستثمار في سوق العقارات المصرية التي تتّسم بالجاهزية والإمكانات اللازمة للتوسّع بعروضها إلى خارج النطاق المحلي والوصول إلى العديد من المصريين في الخارج ممّن يتطلّعون للاستثمار في بلدهم الأم. ونحن سعداء بالنتائج المبهرة التي فاقت التوقّعات خلال الحدث، سواء من حيث عدد الزوّار أو الصفقات القياسية التي جرى إبرامها على مدار الأيام الثلاثة للحدث. وإن يدلّ ذلك على شيء
 إنّما يدلّ على الفرص والآفاق الواسعة التي يزخر بها القطاع المصري والتي تنتظر من يقتنصها. ونحن نتطلّع قدماً للمشاركة في دورة العام القادم التي من المقرّر أن تكون أكبر حجماً بنسبة لا تقل عن 50 بالمائة".

وبدوره، علّق هشام شكري، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي في شركة "رؤية" القابضة، قائلاً: "تبرز أهمية "معرض عقارات مصر" في كونه يستعرض ملامح السوق العقارية المصرية باقتدار، وكلّنا ثقة بأن هذا الحدث سيكون له مساهمة فاعلة في دفع عجلة الحركة الاستثمارية ضمن القطاع المحلي في المستقبل. ولا شك أن كل هذا النجاح والتميّز للمعرض ما كان ليتحقّق لولا الدعم اللامحدود من قبل الحكومة المصرية والإقبال الجديّ بين أوساط المستثمرين العرب للاستفادة المثلى من الفرص العقارية المتاحة في دولة مصر التي تعد اليوم في مقدّمة الأسواق العالمية على خارطة الاستثمار العقاري".

وتخلّل المعرض حضور نخبة من كبار الشخصيات الحكومية والمسؤولين من دولة الإمارات المتّحدة وسائر أرجاء المنطقة والعالم، بمن فيهم سعادة سلطان بطي بن مجرن، مدير عام دائرة الأراضي والأملاك في دبي، الذي أشاد بالمعرض والمحفظة المتنوّعة من المشاريع التي جرى استعراضها من قبل أبرز شركات التطوير العقاري المصرية مثل "إعمار" و"صبّور" و"مدينة نصر" و"رؤية".

وفي أعقاب ختام الدورة الأولى في دبي، من المقرّر أن تنطلق الدورة التالية في الكويت ثم المملكة العربية السعودية وأخيراً لندن. وأكّدت الجهة المنظمة أن النسخة الثانية من "معرض عقارات مصر" في دبي ستقام خلال الفترة من 12 إلى 14 أبريل/نيسان من العام القادم.





=