Thursday, 18 May 2017

Careem Expands Its Network to Cover More Cities in the Delta Region


App-based service now covers seven cities in the Delta region creating more jobs for locals and offering a convenient, reliable means of transportation for residents

Cairo, Egypt, 17 May, 2017 – Careem, the region’s leading app-based car booking service, has recently expanded its network in the Delta region to cover a total of seven cities namely: Mahalla, Banha, Damnhour, Mansoura, Tanta, Kafr El Dawar (Behira) and Zagazig. With the new expansion, Careem now offers its services across 10 Egyptian cities with a current fleet operated by 50,000 Captains nationwide.   

The recent expansion comes in line with Careem’s ambitious growth plans for the Egyptian market creating tens of thousands of jobs for more Egyptians. Careem’s services are now available at Cairo, Alexandria - and North Coast in Summer as part of Alex, Hurghada – and Gouna as part of Hurghada, in addition to the seven Delta cities.

“We are proud to announce the addition of more Delta cities to our growing network in the Egyptian market as we aspire to become the biggest mover of people in the next 10 years,” said Ramy Kato, Head of Careem Egypt Operations and Vice President of Careem Care. “Ride hailing is a much needed service in Egypt with a huge growth potential. By entering more cities, we contribute to job creation in one of the key regional markets for Careem in addition to providing a reliable, safe and affordable means of transportation for everyone across Egypt.”

Since launching in Egypt in 2014, Careem has delivered tens of millions of rides with an ever-increasing fleet operated by 50,000 Captains for around three million users. Aiming to cater to the needs of an even wider group of Egyptians, Careem provided 42,000 drivers of white taxi cabs with the opportunity to be part of Careem’s fleet in accordance with global Careem criteria and standards as of September 2016. Careem recently announced the revamping of its product offerings to further reinforce its customer-centric brand positioning as the safest, most affordable, highest quality mobility solution. The introduction of GO and GO+ aligns with Careem’s in-depth understanding of the local markets’ needs and the mission to simplify the lives of people. The shift of product will grow the supply of cars and provide tens of thousands additional jobs in Egypt.

كريم تُوسّع شبكة خدماتها لتغطي المزيد من مدن الدلتا

الشركة الرائدة في توفير سُبُل النقل الخاص عبر تطبيقات الهاتف الذكية  تتيح خدماتها الأن بـ7 مدن بمنطقة الدلتا بما يتيح المزيد من فرص العمل للسكان المحليين، مع تقديم أرقى خدمات النقل الخاص الاقتصادية لأهالي الدلتا

القاهرة في 17 مايو 2017- قامت كريم، الشركة الرائدة في توفير سُبُل النقل الخاص عبر تطبيقات الهاتف الذكية، مؤخراً بالإعلان عن التوسع في شبكة خدماتها بمنطقة الدلتا لتغطي إجمالي 7 مدن وهي: المحلة وبنها ودمنهور والمنصورة وطنطا وكفر الدوار (البحيرة) والزقازيق. ومع إطلاق خدماتها بتلك المدن، أصبحت كريم تغطي 10 مدن في السوق المصري، من خلال أسطولها الضخم الذي يضم 50,000 كابتن على مستوى الجمهورية.  

تأتي التوسعات الأخيرة في مدن الدلتا في إطار خطة كريم الطموحة للنمو والتوسع في السوق المصري، وهو ما يساهم في خلق عشرات الآلاف من فرص العمل لكل المصريين. الجدير بالذكر أن تطبيق كريم يغطي الآن مدن القاهرة والإسكندرية والساحل الشمالي خلال الصيف كامتداد لمدينة الإسكندرية، والغردقة والجونة كجزء من الغردقة، بالإضافة إلي مدن الدلتا السبع.

وتعليقاً على التوسعات الجديدة في السوق المصري، يقول السيد/ رامي كاطو- رئيس عمليات كريم بـمصر ونائب الرئيس لقطاع خدمة العملاء "Careem Care": "يُسعدنا الإعلان عن إضافة  مدن جديدة بمنطقة الدلتا لشبكة المدن التي تغطيها كريم في السوق المصري، حيث نسعى لكي نصبح أكبر ناقل للمواطنين في المنطقة خلال السنوات العشر القادمة. لقد أصبح النقل الخاص من أكثر الخدمات الضرورية في مصر، كما أنه سوق كبير يتمتع بإمكانيات هائلة للنمو. وعن طريق دخول خدماتنا للمزيد من المدن المصرية، فإننا نساهم بشكل مباشر في خلق المزيد من فرص العمل في أحد أهم الأسواق الإقليمية لنا، هذا بالطبع إلى جانب تقديم خدمات النقل الخاص الاقتصادية الآمنة والتي يمكن للجميع الاعتماد عليها في جميع أنحاء مصر."   

لقد تمكنت كريم منذ انطلاقها في السوق المصري عام 2014، من إتمام عشرات الملايين من الرحلات من خلال أسطولها المتنامي والذي يضم حالياً 50000 كابتن، وتطبيقها الذي يستخدمه 3 مليون شخص في مصر. ولأنّها تسعى لتوفير خدماتها لفئات أوسع من المصريين، فقد منحت كريم الفرصة في سبتمبر 2016 لحوالي 42000 تاكسي أبيض للانضمام لأسطولها طبقاً للمعايير والاشتراطات العالمية التي تطبقها كريم. من ناحية أخرى، أعلنت كريم مؤخراً عن تجديد فئات خدماتها، بهدف دعم مكانة علامتها التجارية في السوق المصري مع التركيز على احتياجات العملاء، ولتأكيد مكانة كريم باعتبارها تقدم أفضل حلول التنقل الأكثر أماناً وجودة واقتصادية في مصر والمنطقة. ويأتي إطلاق فئتي خدمات GO وGO+ في إطار فهم كريم التام لاحتياجات السوق المحلي وأهداف الشركة الرامية لتيسير حياة المواطنين. ومن المتوقع أن يؤدي تغيير منتجات الشركة إلى نمو أسطول السيارات الذي يقدم خدماته ضمن شبكة كريم، وهو ما يعني توفير عشرات الآلاف من فرص العمل للمصريين.  





=