Monday, 8 May 2017

Anghami grows its Audio Ad business in the region three-fold in one year, led by growth in the UAE, Saudi Arabia, Kuwait and Egypt




-        Partners with over 200 global and regional companies as well as governmental entities
-        Anghami has the largest licensed music content offering ever in MENA including Arabic and international music.

Dubai-8 May 2017- Anghami, the leading music streaming company in the MENA region, revealed today that it has recorded an amazing three-fold growth in Audio Ad revenue last year as part of its music marketing services with the support of their advertising partners DMS, the digital arm of Choueiri Group. Anghami is the first platform to bring music marketing into the region through audio ads and sponsored playlists. The solution is not only disrupting the regional music industry but also giving top brands the opportunity to exclusively customise a user’s experience driven by innovation and creativity through data and technology.

The rise of streaming has extended artists’ reach, expanded users’ content accessibility and improved brands’ targeting. Through Anghami, marketers are tapping into “deep music intelligence” to communicate the right audio ad to their target audience using technology, data and emotions. This represents one of the mega trends within music marketing in the region. Since inception, Anghami has partnered with more than 20 mobile operators from 10 countries and works with over 200 brands and technology providers to provide international and local music to over 40 million users. Brands have realised the value of audio ads and using them to create a big impact amongst their target customers.  

Elie Abou Saleh, Commercial Director at Anghami said: “Music has always been a major focus for brands to communicate to potential consumers. Nowadays, the change is through the medium and the message. We are helping brands craft their sonic identity through different personalised solutions by creating tailored music that fits different moments of the day. This allows them to offer users a musical journey that complements their activity and matches their product or service.”

While social media presence is important for growing awareness and engagement with brands, the digital marketing trends in MENA are expanding. MENA consumers are relying more on brands’ digital messages to guide them through a purchase journey. 91% of online consumers in the UAE and 88% in KSA have acted after seeing an online ad, video, audio, or website content from a brand that is relevant to them.

In a region where the majority of the online population consumes content across devices, brands are looking for ways to put their content into context to reach their relevant consumers. With the rise of streaming services and voice-controlled devices, digital audio advertising on a music streaming platform have become very attractive and represent 67.5% affinity compared to advertising on podcasts or radio. 79% of audio consumption takes place while people are engaged in activities where visual media cannot reach them.

Abou Saleh adds: “We expect to continue to see a rise in music marketing. Audio ads in particular offer a captive experience that provide brands 59% higher brand recall as well as 2X more on purchase intent versus display. In addition, targeting with Anghami’s audio ads not only utilises data metrics but also emotions.”
 Today, music is more accessible than ever before with the increasing popularity of streaming. This means music listening is at an all-time high and people rely on their favorite songs to accompany their various experiences. Anghami leverages the connection between music and activities by providing people with playlists made up of the best songs for activities like running, driving, exercising etc and offers brands the opportunity to sponsor those targeted playlists. 

-       تتعاون مع أكثر من 200 من الشركات العالمية والإقليمية والمؤسسات حكومية
-       تضمّ "أنغامي" أكبر محتوى موسيقي مرخّص في المنطقة العربية من الأغاني العربية والعالمية

دبي، 8 أيّار/مايو 2017 - كشفت "أنغامي"، وهي أبرز شركة للاستماع إلى الموسيقى عبر الإنترنت في المنطقة العربية، اليوم أنها سجّلت نمواً مذهلاً بلغ الثلاثة أضعاف في إيراداتها من الإعلانات الصوتية في العام الماضي، وذلك كجزء من خدمات التسويق الموسيقي التي تقدّمها وبدعم من شركائها في المجال الإعلاني، شركة "دي إم إس" DMS، وهي الذراع الرقمي لمجموعة شويري. يذكر أن "أنغامي" هي المنصّة الإلكترونية الأولى التي تتيح التسويق الموسيقي في المنطقة من خلال الإعلانات الصوتية ومن خلال اتفاقيات الرعاية لقوائم الاستماع. وقد أحدثت أنغامي ثورة في قطاع الموسيقى في المنطقة من خلال إطلاق هذه الخدمة، وليس هذا فحسب، بل منحت أيضاً أشهر العلامات التجارية الفرصة لتخصيص تجربة المستخدم بشكل حصري بالاعتماد على الابتكار والإبداع بواسطة البيانات والتكنولوجيا.
هذا وقد ساعدت تقنيات الاستماع عبر الإنترنت في توسعة انتشار الفنانين، كما عزّزت من قدرات المستخدمين في الحصول على المحتوى وحسّنت من قدرات العلامات التجارية في التواصل مع جمهورها المستهدف. فمن خلال "أنغامي"، يستطيع المسوّقون الاستفادة من "الذكاء الموسيقى العميق" لإيصال الإعلان الصوتي المناسب إلى جمهورههم المستهدف باستخدام التكنولوجيا والبيانات والتفاعل من خلال المشاعر. وهذا الاتجاه يعتبر الاتجاه الأكبر في مجال تسويق الموسيقى في المنطقة. ومنذإنشائها، تعاونت "أنغامي" مع أكثر من 20 مُشغّل للهاتف النقال من 10 بلدان وهي تعمل مع أكثر من 200 علامة تجارية وموفّر للتكنولوجيا من أجل تقديم الموسيقى العالمية والمحلية إلى أكثر من 40 مليون مستخدم. وقد أدركت العلامات التجارية قيمة الإعلانات الصوتية واستخدامها لإحداث تأثير كبير بين عملائها المستهدفين.
صرّح إيلي أبوصالح، المدير التجاري في "أنغامي": "لطالما كانت الموسيقى تلقى اهتماماً كبيراً من العلامات التجارية بغرض التواصل مع المستهلكين المحتملين. وفي يومنا هذا، يحصل التغيير من خلال الوسيلة التي تختارها العلامة التجارية للتواصل ومن خلال الرسالة المرغوب في إيصالها. ونحن نساعد العلامات التجارية على بلورة هويتها الصوتية من خلال حلول مختلفة مطورة لتلائم المتطلبات الشخصية ومن خلال تقديم موسيقى منتقاة بعناية لتتناسب مع أوقات مختلفة من اليوم. وهذا يمكّنها من تقديم رحلة موسيقية تتناغم مع نشاطاتها وتلائم المنتج أو الخدمة التي تقدّمها."
وقد أثبتت الشبكات الاجتماعية أنها عنصر هام لتنمية الوعي بالعلامات التجارية والتواصل معها، وفي ظل التطورات في هذا المجال ما زالت اتجاهات التسويق الرقمي في المنطقة العربية تتوسع وتنمو. فالمستهلكون في المنطقة العربية باتوا يعتمدون أكثر على الرسائل الرقمية للعلامات التجارية للاستدلال أثناء بحثهم عن المشتريات. وتشير الإحصاءات أن 91% من المستهلكين في دولة الإمارات و88% من المستهلكين في المملكة العربية السعودية الذين يشترون المنتجات والخدمات عبر الإنترنت قاموا بتنفيذ عمليات الشراء بعد مشاهدتهم لإعلان أو فيديو أو إعلان صوتي على الإنترنت أو محتوى لمواقع الإنترنت من علامة تجارية تهمّهم.
وفي منطقة يقوم فيها أغلبية السكان المستخدمين للإنترنت بالاطلاع على المحتوى بواسطة أجهزة متنوعة، تبحث العلامات التجارية عن طرق لوضع محتواهافي السياق الملائم لكي تصل إلى المستهلكين المعنيين. ومع تطوّر خدمات الاستماع إلى الموسيقى على الإنترنت وانتشار الأجهزة ذات التحكّم الصوتي، أصبح الإعلان الصوتي الرقمي بواسطة مواقع الاستماع إلى الموسيقى أمراً مغرياً جداً وهو يتوافق بنسبة 67.5% مع المستخدمين مقارنة بالإعلان من خلال النشرات الصوتية أو الراديو. 79% من الاستهلاك الصوتي يحدث في أثناء قيام المستخدمين بنشاطات مختلفة والتي لا يمكن خلالها مشاهدة الوسائط المرئية.
تابع أبوصالح: "نتوقّع أن نواصل رصد نمو في التسويق الموسيقي. فالإعلانات الصوتية تحديداً تقدّم تجربة مؤثرة تتيح للعلامات التجارية إمكانيات أعلى لتذكّر العلامة التجارية وأيضاً لتعزيز نية الشراء بمعدل الضعفين مقارنة بمجرد عرض المنتجات في المحلات التجارية. وبالإضافة إلى كل ذلك، فإن استهداف المستهلكين من خلال الإعلانات الصوتية على موقع ’أنغامي‘ لا يستخدم المقاييس البيانية فحسب، بل التفاعل من خلال المشاعر أيضاً."
باتت الموسيقى في عصرنا الحالي متاحة أكثر من أي وقت مضى بسبب تعاظم الإقبال على الاستماع عبر الإنترنت. وهذا يعني أن الاستماع إلى الموسيقى بلغ ذروته حيث يعمد الناس إلى الاستماع إلى أغانيهم المفضلة أثناء ممارسة نشاطاتهم اليومية. وتستفيد "أنغامي" من هذا الارتباط بين الموسيقى والنشاطات بتزويدها الناس بقوائم استماع تضمّ أفضل الأغاني الملائمة لنشاطات معينة مثل الركض وقيادة السيارة وممارسة الرياضة وما إلى ذلك. كما تتيح "أنغامي" للعلامات التجارية الفرصة لرعاية قوائم الاستماع الموجهة هذه.
  
=