Wednesday, 26 April 2017

Mastercard and McDonald’s Announce Cashless Payment Options in Egypt

The collaboration allows card payment online, in-store and at Drive-thru
                                                                                                                         
Cairo, Egypt April 23, 2017 –Mastercard and McDonald’s announced a strategic collaboration that will bring simpler and faster payment options to all  McDonald’s customers when buying their favorite meal in store , at the drive thru or when ordering it online. This collaboration follows a strategic agreement signed between both entities to introduce innovative payment solutions across key markets in the Middle East and Africa.

The two new payment options meet consumers’ increasing needs for simpler, faster and secure payment solutions and give them a convenient alternative to cash. With Mastercard latest technologies, McDonald’s customers can pay for their purchases by simply using their cards at any of the 96 branches across Egypt. Furthermore, Mastercard offers consumers a hassle-free way to make online payments through the world-class MPGS (Mastercard Payment Gateway System) where they can simply order their meal online and pay with their card on check out.

“As a leading technology company in the global payment industry, we are committed to enhancing people’s lives through providing innovative payment solutions. In today’s fast paced world, convenience is a necessity and an integral part of day-to-day life. We are thrilled to work with McDonald’s and offer card holders the needed flexibility to pay for purchases anytime and anywhere,” commented Mr. Tamer Kashef, Country Manager of Mastercard Egypt.

 “As a quick-service brand, we are always looking to enhance customer experience while ensuring the highest standards. In Egypt, we serve 70,000 customers daily and having seamless payment operations will help our customers get their favorite meals” said Alaa Fathi, General Manager McDonald’s. “We are excited about our partnership with Mastercard to offer more convenient, fast and secure payment options for our customers and meet the needs of their on-the-go lifestyles.”

In time, the collaboration will entail the use of other innovative payment solution such as mobile phones, QR code and contactless cards. The solutions are ideal for quick payment environments and enables customers to pay for their meals in a more convenient ways.


ماستركارد وماكدونالدز تعلنان عن تقديم باقة من خيارات الدفع الإلكتروني في مصر  
التعاون الاستراتيجي يوفّر بدائل أكثر سهولة وملاءمة للشراء داخل الفروع أو عن طريق الانترنت أو خدمة الحصول على الطلبات في السيارة
                                                                                                                         

القاهرة، مصر-23 أبريل 2017: أعلنت ماستركارد وماكدونالدز عن تعاونهما الإستراتيجي الذي يهدف لتقديم بدائل أكثر سهولة وسرعة للدفع الإلكتروني لكافة عملاء ماكدونالدز عند شراء وجباتهم المفضلة، سواءً في أي فرع أو عن طريق الانترنت أو خدمة الحصول على الطلبات في السيارة (Drive Thru). تأتي هذه الاتفاقية امتدادا للاتفاقية الاستراتيجية التي سبق توقيعها بين الشركتين، بهدف تقديم حلول دفع إلكترونية مبتكرة في الأسواق الرئيسية في أنحاء منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا.

ويهدف توفير بديلي الدفع الجديدين إلى تلبية احتياجات المستهلكين المتزايدة لحلول دفع أسهل وأسرع وأكثر أماناً كبديل للدفع النقدي. فمن خلال أحدث تقنيات ماستركارد، سيتمكن عملاء ماكدونالدز من دفع قيمة مشترياتهم بمنتهى السهولة من خلال استخدام بطاقاتهم الالكترونية في أي فرع من فروع ماكدونالدز البالغ عددها 96 فرع في جميع أنحاء الجمهورية. وبالإضافة لذلك، تتيح ماستركارد لعملاء ماكدونالدز إمكانية إتمام عمليات الدفع عبر الإنترنت من خلال بوابة ماستركارد الالكترونية للدفع عبر الانترنت MPGS ، حيث يمكنهم طلب وشراء وجباتهم بسهولة عن طريق الانترنت ودفع قيمة مشترياتهم من خلال بطاقة الدفع الإلكتروني.

وتعليقاً على ذلك، يقول السيد/ تامر كاشف- مدير ماستركارد مصر: "باعتبارها شركة عالمية رائدة في قطاع المدفوعات، تلتزم ماستركارد بتحسين وتسهيل حياة المواطنين من خلال منحهم حلول دفع مبتكرة، حيث نؤمن أن السهولة والملائمة أصبحا ضرورة لا غنى عنها في حياتنا اليومية، خاصة في عالمنا الذي يتغير بوتيرة سريعة كل لحظة. ويمثل تعاوننا مع ماكدونالدز فرصة رائعة تتيح لكلانا منح حاملي البطاقات المرونة المطلوبة التي تُمكّنهم من الشراء في أي وقت ومن أي مكان."

ومن جانبه علق الأستاذ علاء فتحي- مدير عام ماكدونالدز: "لأننا سلسلة مطاعم تعتمد بشكل أساسي على الخدمة السريعة، فإننا نتطلع باستمرار لتعزيز تجربة العملاء مع ضمان تطبيق أعلى المعايير المرتبطة بجودة الخدمة. ففي مصر، تقدم ماكدونالدز خدماتها لأكثر من 70,000 عميل يومياً، لذلك فإن توفير عمليات دفع سلسة ستساعد العملاء في الحصول على وجباتهم وأصنافهم المفضلة بشكل أسرع. إننا سعداء بالتعاون مع ماستركارد بما يتيح لنا تقديم خيارات دفع مبتكرة وآمنة وسهلة الاستخدام لعملائنا، بالإضافة لتلبية احتياجاتهم بما يتلاءم مع ايقاع حياتهم السريع"

وفي مرحلة لاحقة، ستتضمن الاتفاقية مجموعة من حلول الدفع المبتكرة الأخرى مثل بطاقات الدفع اللاتلامسية، والدفع عن طريق الهواتف المحمولة، وكود QR. وتُعد هذه الحلول بدائل مثالية في الأسواق والأنشطة التي تتطلب سرعة اتمام عملية الدفع، حيث تُمكّن العملاء من دفع قيمة وجباتهم بطرق أكثر سرعة وسهولة.


=