Sunday, 2 April 2017

Egypt Property Show to kick off global roadshow in Dubai


Top premium property developers to come closer to Egyptians living abroad and foreign investors
April 2, 2017 - Egypt Property Show (EPS), the first Egyptian real estate global roadshow featuring premium development from Egypt’s top developers, will kick off in Dubai from May 5 to 7, 2017 at the Dubai World Trade Center to bring closer to Egyptian home buyers living abroad and foreign investors an array of luxury properties and turnkey solutions for international real estate investors. The event is the first in a series of exhibitions which will also be held in many cities in the region and around the world.

Organized by Spectrum Consultants and Al-Ahram Advertising Agency, EPS seeks to capture an untapped market comprising Egyptian expatriates and Arab nationals looking to invest in premium locations across Egypt, featuring the top real estate developers from the country.

Wahid Attallah, CEO spectrum consultants and Head of Egypt Property Show, said: “Egypt’s real estate market remains one of the most robust in the region and we would like to take this opportunity to reintroduce to the world this vast untapped market particularly to Egyptians living abroad and key investors keen on expanding their property assets in the MENA region’s largest real estate market.”


Tamer Aly Head of Exhibitions Al-Ahram Advertising Agency said: “Egypt Property Show aims to provide the ideal platform for premium developers to reach out to a rich and yet untapped international audience under one roof. Dubai has been home to many Egyptian expatriates for decades and those who are planning to invest in Egyptian properties will find it easy to shop for real estate solutions that fit their requirements,”

Market research has revealed that Egypt’s real estate sector has grown exponentially between 2013 and 2015. The market recorded a 30 percent increase in investment in 2015 alone. Many prominent developers have announced that they will proceed with new projects as they see the market on a growth trajectory.

Since 2013, Egypt has invested about EGP 43 billion in the real estate sector alone, a massive leap from the sector, which has seen around EGP 20 billion of investments during the last 30 years.

Among the latest projects supported by the government include The Capital Cairo, which is among the most promising projects in the country and is being proposed to become the new capital of Egypt. The mega-development is a well-planned community aimed at decongesting Egypt’s capital by creating a new government and city district following the international best practices and trends in urban design including smart city projects and an eco-friendly environment.


The three-day show has strategically chosen to launch in Dubai given the large number of Egyptian expatriates and Arab investors residing in the Emirate.

معرض عقارات مصر ينطلق بجولته العالمية من دبي

أكبر شركات التطوير العقاري المصرية تقدم منتجها العقاري للمصريين والمستثمرين الأجانب في الخارج

2 أبريل 2017 - تنطلق في دبي فعاليات معرض عقارات مصر ، أول معرض عقاري مصري دولي متنقل يضم تحت سقف واحد نُخبة من أبرز شركات التطوير العقاري المصرية، وذلك في الفترة من 5 إلى 7 مايو/أيار المقبل في مركز دبي التجاري العالمي. ويهدف المعرض إلى تقديم مجموعة متنوعة من العقارات الفاخرة للعملاء المصريين من المغتربين وكذلك المستثمرين الأجانب، فضلاً عن توفير الحلول العقارية المتكاملة والجاهزة للمستثمرين الدوليين في مجال العقارات. ويُعد المعرض، الذي يقام في دبي، الأول ضمن سلسلة من المعارض التي ستقام في عدة مدن في المنطقة وحول العالم.

ويهدف المعرض، الذي يتم تنظيمه من قبل شركة "سبكتروم للإستشارات" و"وكالة الأهرام للإعلان" إلى استقطاب شريحة سوقية غير مستهدفة من المغتربين المصريين والمواطنين العرب للاستثمار في مواقع متميزة في مختلف أنحاء مصر، حيث يتميز بمشاركة أبرز شركات التطوير العقاري المصرية.

وقال وحيد عطا الله، رئيس شركة "سبكتروم للإستشارات": "يبقى سوق العقارات المصري واحداً من أقوى وأنشط الأسواق العقارية في المنطقة، ونحن نتطلع إلى الاستفادة من هذه الفرصة لنعيد تقديم هذا السوق الواسع وغير المستغل إلى العالم من جديد، لا سيما المصريين في الخارج وكبار المستثمرين الحريصين على توسيع أصولهم العقارية في أضخم سوق عقاري على مستوى منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".

وبدوره قال تامرعلي، مدير إدارة المعارض بوكالة الأهرام للإعلان": "يهدف معرض عقارات مصر إلى توفير منصة مثالية لشركات التطوير العقاري الرائدة من أجل التواصل مع شريحة سوقية دولية غير مستهدفة وذات ملاءة مالية مرتفعة تحت سقف واحد. ولطالما كانت مدينة دبي مقصداً لكثير من المغتربين

المصريين منذ عقود، وبالتالي فإن أولئك الذين يسعون إلى الاستثمار في السوق العقاري المصري لن يجدوا أدنى مشقة في إيجاد الحلول العقارية التي تناسب متطلباتهم خلال هذا المعرض".

وكشفت دراسة متخصصة أن القطاع العقاري في مصر شهد نمواً كبيراً في الفترة بين 2013 و 2015، حيث سجل خلال عام 2015 وحده زيادة في الاستثمار تُقدر بنحو 30 بالمائة. وأعلن عدد كبير من مطوري العقارات الفاخرة عزمهم المضي في العمل على مشاريع عقارية جديدة كونهم يرون أن النمو في السوق العقاري يتجه في مسار تصاعدي.

واستثمرت مصر منذ العام 2013 حوالي 43 مليار جنيه مصري في القطاع العقاري وحده، ما شكل قفزة هائلة في هذا القطاع، الذي شهد استثمارات قدرت بحوالي 20 مليار جنيه مصري خلال الثلاثين عاماً الأخيرة.

ومن بين أحدث المشاريع العقارية التي تدعمها الحكومة مشروع العاصمة الإدارية الجديدة، والذي يعد من بين أهم المشروعات الواعدة في مصر والذي من المقرر أن يصبح العاصمة الجديدة لجمهورية مصر. ويعتبر هذا المشروع العقاري الكبير مجتمعاً عمرانياً جيد التخطيط يهدف إلى التخفيف من الكثافة السكانية والحد من الاكتظاظ المروري الذي تُعاني منه العاصمة المصرية حالياً، وذلك من خلال بناء مدينة ومراكز حكومية جديدة وفق أفضل المعايير والممارسات والاتجاهات العالمية المعترف بها في مجال التصميم العمراني، بما في ذلك مشاريع المدينة الذكية والمشاريع الصديقة للبيئة.

وتم اختيار دبي لتكون منطلقاً لهذا المعرض، الذي سيستمر على مدار ثلاثة أيام، نظراً للعدد الكبير من المغتربين المصريين الذين يعيشون في دولة الإمارات، بالإضافة إلى المستثمرين العرب المقيمين في إمارة دبي.
=