Sunday, 30 April 2017

Corssover invests more than 90 Million LE in Egyptian Talent




Company’s tournament creates 50 job opportunities with potential to cross 150 by end of 2017 


CAIRO- 29 APRIL 2017- : Crossover, a company that provide seamless end-to-end solutions for remote team management, has concluded a one day tournament to hire 50 top notch Egyptian developers today. In some instances, the jobs offered grossed 1.8 Million LE annually with a total job opportunities value of 90 million LE this tournament round alone. Following a successful hiring round in Russia, Romania, Ukraine, Poland, Turkey and finally Pakistan, the company has eyeballed Egypt as a highly desirable market to pool talent from and has ambitious plans to hire 150 more Egyptians by end of 2017.

Crossover (also known as Crossover for Work) connects talent from around the globe with companies who are looking to hire the best talent. The company has more than 1850+ people from 98 different countries working full time (40 hrs/wk) for its clients. Sinan Ata, Country General Manager Turkey, said: “We are elated to the notion of hiring the best Egyptian talent in the IT industry. We are strong believers in the Egyptian market and we have been following the talent pool closely. Not only Egyptians are well known for they strength as software developers but also they have multiple skills which are very desirable for the hiring market such as language and communication skills:” “Working with us, the newly hired are going to work with new technologies such as full Docker/Amazon technology stack not to mention the high scale technical challenges that are waiting for them. We have also adapted a work from anywhere model, where we are only asking for 40 hours a week and they are responsible for managing their time accordingly.” He added. This work from anywhere model means that no one mandates when they wake up what they wear or when exactly do they work. Ata mentioned that Crossover pays weekly and in full without any deductibles.

The full day event was divided into three highly gamified and competitive rounds, ending with a technical interview and on the spot job offer. The first-round candidates were tested for their basic skills with a multiple-choice test. The Second round entailed a project assignments and coding challenges, successful candidates who passed this round moved to the final technical interviews. Technical interview survivors were handed over for a full time / remote job offer paying worth 1.8M LE /Year 



كروس أوڤر الأمريكية تستثمر في مطوري البرمجيات المصريين
الجولة الأولى تنتهي بالتعاقد مع افضل ٥٠ موهبة بإستثمارات تصل إلى ٩٠ مليون جنيه 
والشركة تخطط للتعاقد مع أكثر من ١٥٠ مطور برمجيات بنهاية العام الجاري
القاهرة - ٢٩ ابريل ٢٠١٧: شركة كروس اوڤر الأمريكية تقدم حلول متكاملة لإدارة فرق العمل التكنولوجية عن بعد لتخدم بذلك مختلف الشركات العالمية حول العالم، وقد بدأت مسابقتها الأولى في القاهرة اليوم لإختيار أفضل ٥٠ مطور تكنولوجي مصري، ومن المتوقع ان يصل الدخل السنوي لبعض الناجحين في المسابقة من المبرمجين إلى ١.٨٨ مليون جنيه سنويا وبإجمالي ٩٠ مليون جنية سنويا لجميع الفائزين.
وتأتي جولة القاهرة بعد جولات ناجحة لشركة كروس اوڤر في كل من روسيا ورومانيا وأوكرانيا وبولندا وتركيا وباكستان، وتعتبر الشركة الأمريكية السوق المصري أحد اهم الأسواق الواعدة لجذب الكفاءات البشرية وتخطط الشركة لتعين أكثر من ١٥٠ مصري بنهاية العام الجاري.
وتشتهر كروس اوڤر بأنها أداة التواصل بين المواهب حول العالم لتخدم جميع الشركات التي تبحث عن الكفاءات النادرة، ولدى الشركة أكثر من ١٨٥٠ شخص يعملوا من ٩٨ دولة حول العالم بدوام كامل لخدمة عملاء الشركة.
وصرح سينان عطا المدير الإقليمي لكروس اوڤر ان الشركة سعيدة بتعيين أفضل الكفاءات من مطوري البرمجيات المصريين، واكد انهم يؤمنوا بقدرات السوق المصري الكبيرة مشيرا إلى ان الشركة كانت تتابع المصريين ذو المواهب العالية عن قرب، واوضح أن المصريين لا يشتهروا بقدراتهم الكبيرة على تطوير البرمجيات وحسب؛ بل يشتهروا ايضا بقدراتهم على أداء مهام متعددة، وهو ما يجعل السوق المصري جاذب لتوظيف الكفاءات في مجال التكنولوجيا والاتصالات.
وأضاف عطا أن الكفاءات الجديدة التي تم تعينها من مصر سيعملون مع شركة كروس اوڤر بتكنولوجيات جديدة مثل تقنيات Docker/Amazon” بالإضافة إلى تقنيات أخرى عالية المستوى ستضعهم امام تحديات تقنية كبيرة، وأشار إلى أن العمل مع كروس اوڤر لا يتطلب أكثر من ٤٠٠ ساعة عمل اسبوعية في اي وقت من ما يتيح للعاملين تنظيم اوقاتهم بالطريقة التي يفضلوها.
وقال عطا ان العمل من أي مكان هو نموذج العمل في الشركة حيث لا قلق عند العاملين في الصباح من التأخر على موعد العمل أو ماذا يرتدوا او يواجهوا عقبات الطرق، وهو ما يتيح حرية كاملة للعاملين من أجل الإبداع في العمل واشار إلى أن شركة كروس اوڤر تدفع للعاملين لديها اسبوعيا بدون أي خصومات على أجورهم.
وانقسم يوم المسابقة إلى ثلاث جولات عالية التنافس انتهت بامتحان شفوي ومن ينجح يقدم له عرض عمل فوري. وفي الجولة الأولى من المسابقة يمتحن المتقدمين حول القدرات الأساسية بأسئلة اختيارية، بينما تختص الجولة الثانية بإنجاز مشروع محدد فيه تحديات من أكواد البرمجيات ومن ينجح في الاختبار يبدأ المقابلة الشفوية وبإجتيازها يحصل على الوظيفة بأجر سنوي يصل إلى ١.٨ مليون جنية.
=