Thursday, 13 April 2017

Careem to introduce ‘facial recognition’ technology to champion passenger safety in ride-hailing

In a first for the region, facial recognition powered by 'Digital Barriers' will verify Captains in real-time and aid in background check of new recruits
Cairo, Egypt, 12 APRIL 2017 In another step towards making ride-hailing safer and a more secure experience for its users, Careem, the region’s leading ride-hailing app, announces the integration of facial technology to its technological framework to set a new benchmark in passenger safety.

Powered by Digital Barriers, a leading provider of intelligent security solutions across the globe, the backend biometric identification system enables Careem to confirm its Captains’ identity in real-time, eliminating all risks associated with fraudulent car ownership and possession. Secured by a robust verification process that validates every Captain’s identity with their assigned car, users are assured of being in safe hands at all times, with the technology providing Careem with round-the-clock Captain authentication capabilities.   

Magnus Olsson, Co-founder and Chief Xperience Officer at Careem, said: “When customers rely on a ride-hailing service or any other mode of transportation to go from point A to point B, they are also placing their trust on the service provider for their safety and security. In our efforts to simplify people’s lives in the region, safety plays an unprecedented role and the integration of Digital Barriers’ facial recognition technology will further bolster the confidence and faith our users have in the Careem brand.”

“The biometric technology helps us strengthen our relationship with our users further by providing them with the reassurance that every Captain’s credentials are being monitored at all times through a sophisticated process. It also adds another important layer to our Captain screening process helping to ensure that only those individuals with a clean track record are invited to become part of the Careem family.”

The facial recognition facility will also prove to be an added advantage for markets like Egypt where many people of different ages depend on the Careem service as a safe mode of transportation. While the process of booking the ride and app user-interface remain unchanged, the extra safety layer running on Careem’s backend network authenticates a Captain’s details upon each booking.


كريم تقدم تقنية "بصمة الوجه" قريباً وترتقي بخدمة النقل إلى مستويات غير مسبوقة من الأمان
القاهرة، مصر – 12 أبريل 2017: في خطوة جديدة تهدف لتوفير خدمة أكثر أماناً لعملائها، أعلنت كريم، الشركة الرائدة في خدمة حجز سيارات الأجرة الخاصة عبر تطبيق الهاتف الذكي في المنطقة، عن اعتماد تقنية "بصمة الوجه" ضمن المزايا التقنية التي ستقدمها، واضعةً بذلك معايير جديدة لسلامة الركاب.

يسمح نظام تحديد الهوية باستخدام تقنية القياسات الحيوية، الذي تقدمه شركة ديجيتال باريرز الشركة الرائدة عالمياً في تقديم الحلول الأمنية الذكية، لشركة كريم بالتأكد من هوية الكابتن بشكل فوري، لنتجنب بذلك الخطورة التي قد تسببها عمليات الاحتيال أو انتحال ملكية السيارة. وتضمن هذه التقنية التحقق التام من هوية كل كابتن وملكية السيارة التي يعمل بها، بما يوفر للعملاء الطمأنينة وراحة البال لأنهم في أيدٍ أمينة، ويمنحهم الثقة في هوية الكباتن على مدار الساعة.  

وقال ماجنوس أولسن، الشريك المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة كريم: "عندما يعتمد العملاء في تنقلاتهم على خدمة حجز سيارات الأجرة عبر التطبيق الذكي، فهذا يعني بأنهم يضعون ثقتهم بمقدم الخدمة الذي اختاروه. وانطلاقاً من جهودنا الرامية إلى تسهيل حياة الناس في الدول التي نعمل بها في المنطقة، فإن توفير تجربة انتقال آمنة يكمن في صميم عملنا، وستعمل هذه التقنية على تعزيز ثقة عملائنا بنا".

وأضاف: "تساعدنا تقنية القياسات الحيوية على تعزيز علاقتنا مع عملائنا من خلال طمأنتهم بإمكانية التحقق من هوية كل سائق في جميع الأوقات من خلال تقنية متطورة. كما تتيح هذه التقنية خاصية جديدة لإجراءات متابعة الكابتن، الأمر الذي يؤكد بأنّ من يمتلك سجلاً موثوقاً للخدمة الآمنة فقط هو كابتن مرحب به ليكون أحد أفراد عائلة كريم".

كما ستبرهن تقنية "بصمة الوجه" على كونها ميزة إضافية في العديد من الدول مثل مصر، حيث يعتمد العديد من الأشخاص من مختلف الأعمار على خدمة كريم كوسيلة آمنة للتنقل. وفي حين أن تجربة حجز سيارة عبر تطبيق الهاتف الذكي وواجهة المستخدم ستبقى بدون تغيير، فإن خطوة الأمان الإضافية المتصلة مع شبكة كريم الخاصة ستتحقق من تفاصيل الكابتن عند كل حجز.

=