Tuesday, 4 April 2017

Abdul Rahim Consultants Wins Design and Licensing Bid for 14 Building that Cost AED 570 Million for Alnafisi National Real Estate Group Co. & families


Commercial and residential buildings in Satwa expected to cover building construction area of 1.3 million feet

(Dubai, 4th April 2017) Abdul Rahim Architectural Consultants (ARACO), a leading engineering consultant in design and project management in the UAE won a tender released by Alnafisi National Real Estate Group Co. for the design and licensing of 14 buildings in Dubai’s Satwa area. The project is approximately valued at AED 570 million and is expected to cover a building construction area of 1.3 million feet.

Based out of Kuwait, the Alnafisi National Real Estate Group Co. is a well-experienced investor in real estate development, and has several investments across the UAE, Kuwait, and other countries. The company owns several planned buildings and, also represents investors from the Alnafisi family in the real estate sector.

The tender which ARACO won, has architectural, structural, MEP design and engineering, the obtaining of all necessary permits from relevant bodies, and complete overseeing of the construction process as its scope of work.

The bid heavily contested by a range of engineering consulting firms well experienced with real estate sector in the UAE. However, ARACO’s 30 years of experience in the design and supervisions of hundreds of prestigious projects proved an indisputable edge. “We were very impressed with the thoroughness of ARACO’s bid, and knew our project and vision here in the UAE will be in safe hands because of ARACO’s extensive experience in the country and region,” commented Mr. Talal Yousef Alnafisi , member of the Board of Directors of  Alnafisi National Real Estate Group Co., on the Alnafisi  Group’s decision to invest in Dubai.

“Dubai’s investment environment is still regarded as the most attractive for such projects in the region. The quality and variety of the real estate sector only adds to the ROI which continues to be and promises to be one the highest in the region,’’ continued Mr. Talal Yousef Alnafisi

Speaking on winning the Nafisi Group bid, General Manager, Eng. Raheem Bani Zaman Lari said, “We are very proud to have won the bid, and the trust of Alnafisi Group. We look forward to assisting and achieving the Alnafisi National Real Estate Group Co. vision in Dubai.”

The real estate sector in Dubai is set for further stabilization buoyed by government spending in the lead up to the World Expo in 2020.


شركة عبد الرحيم للاستشارات المعمارية تفوز بعطاء تصميم وترخيص 14 مبنى بتكلفة 570 مليون درهم لمجموعة النفيسي الوطنية العقارية

تشييد مباني تجارية وسكنية في منطقة السطوة في دبي على مساحة 1.3 مليون قدم مربع

(دبي، 4 ابريل 2017) - فازت شركة عبد الرحيم للاستشارات المعمارية (أراكو)، شركة الاستشارات الهندسية الرائدة في مجال التصميم وإدارة المشاريع في الإمارات، بمناقصة صادرة عن مجموعة النفيسي العقارية الوطنية لتصميم وترخيص 14 مبنى في منطقة السطوة بدبي. وتبلغ قيمة المشروع حوالي 570 مليون درهم، ومن المتوقع أن تغطي مساحة الأبنية ما مقداره 1.3 مليون قدم مربع.
وبالنظر إلى المشاريع التي أنجزتها مجموعة النفيسي العقارية الوطنية في الكويت، فإن الشركة تعد من المستثمرين أصحاب الخبرة الكبيرة في مجال التطوير العقاري، ولها العديد من الاستثمارات في الإمارات والكويت ودول أخرى. و لديها خطط لانشاء أعداد أخرى من المباني، وتمثل أيضا مستثمرين من عائلة النفيسي في القطاع العقاري.
فيما تشمل المناقصة التي فازت بها مجموعة أراكو، تنفيذ الهندسة المعمارية والانشائية، وأعمال الهندسة الميكانيكية والكهربائية  و السباكة، والحصول على جميع التصاريح اللازمة من الهيئات ذات الاختصاص، والإشراف على عملية البناء.

يذكر أنه تقدم للعطاء مجموعة واسعة من شركات الاستشارات الهندسية ذات الخبرة الجيدة في قطاع العقارات في الإمارات. ومع ذلك، فإن شركة (أراكو) التي تتمتع بخبرة 30 عام في تصميم الأبنية والإشراف على مئات المشاريع الضخمة أثبت جدارتها في هذا المجال.

وعن قرار مجموعة النفيسي للاستثمار في دبي قال عضو مجلس الإدارة في المجموعة و ممثلا عن مستثمرين من عائلة النفيسي السيد طلال يوسف النفيسي: "لقد اسعدتنا دقة وشمول المشروع الذي قدمته (أراكو)، وعرفنا أن مشروعنا ورؤيتنا هنا في الإمارات ستكون في أيد أمينة نظراً لخبرة أراكو الواسعة في البلاد والمنطقة".

وتابع السيد النفيسي حديثه "لا تزال البيئة الاستثمارية في دبي تعتبر الأكثر جاذبية لهذه المشاريع في المنطقة. لما تضيفه جودة وتنوع القطاع العقاري من فوائد على عائد الاستثمار حيث يقدم هذا القطاع واحداً من أعلى العوائد في المنطقة ".

وعن الفوز بالعطاء المطروح من قبل مجموعة النفيسي قال المدير العام لشركة (أراكو) في دبي المهندس رحيم بني زمان لاري "نحن فخورون جداً بحصولنا على العطاء، وبثقة مجموعة النفيسي. ونتطلع للمساعدة في تحقيق رؤية المجموعة على أكمل وجه".

يشار إلى أن قطاع العقارات في دبي يهدف إلى تحقيق المزيد من الاستقرار الذي يعززه الإنفاق الحكومي في الفترة التي تسبق إنطلاق معرض إكسبو العالمي المنعقد في الإمارات عام 2020 و كذلك الاستثمارات الأجنبية المتصاعدة في الامارة.


=