Thursday, 2 March 2017

Hotel Beau-Rivage reveals the best ways to experience Geneva


Dubai, United Arab Emirates – March 2, 2017 – Discover Geneva like an insider with Beau-Rivage’s Clefs d’Or who know not only the city’s hidden gems, but will customise an itinerary fit for a stay of any length. Famous for its dramatic Alpine peaks, shimmering lakes, and home of the most luxurious horology brands and fashion houses, visitors will bask in the fresh mountain atmosphere at outdoor cafés and many other activities. With the bespoke service and meticulous hospitality that guests receive in the centuries-old Beau-Rivage from the Clefs d’Or, even first-time visitors will navigate the city like experts.
A popular destination for centuries thanks to its abundance of monuments, museums, gardens, boutiques, trekking and ski slopes, planning the perfect visit can seem a little overwhelming. Beau-Rivage’s concierges are here to help, however, with top tips and the ability to arrange experiences to entertain even the most worldly traveller.
1.City Centre and Old Town Geneva
Perched on the shores of Lake Geneva, there is no better way to be transported to Old Town than on a boat. Board and take a closer look at the Jet d’Eau fountain before disembarking to stroll Old Town’s cobblestone streets and discover its secret nooks and paths. Wander through the Parc des Bastion under majestic chestnut trees and see the imposing figures of the Reformation Wall.
2. Fondue on a boat
For a unique Friday evening, Beau-Rivage’s well-connected concierge can book a tasting experience of Swiss cheese on board one of the CGN boats gliding along Lake Geneva. It is an unforgettable and relaxing experience to enjoy delicious fondue with panoramic views of Switzerland.
3. The Quartier des Bains
Art lovers must visit the trendy neighbourhood Quartiers des Bains. Home to all things artistic, with cutting-edge art galleries that host national and international artists. Industrial factories of the 1950s have been transformed into museums such as the Contemporary Art Centre. Beau-Rivage’s concierge can even arrange for a guided tour led by the Director of the Centre d’Art Contemporain.
4. The Rue du Rhône and Marché
Only seven minutes away from a shopping hub, fashionistas can indulge in a haven of prestigious fashion brands on the Rue du Rhône. Featuring watches, clothing and jewellery – not to mention boutiques of master chocolatiers – visitors will discover the names that have given Geneva its luxurious reputation. Beau-Rivage’s concierge can act as a personal shopper at the famous Bongénie store, on the elegant Rue de Marché. Better yet, book an exclusive appointment with Cartier – either in store or in your hotel room – to admire the exceptional craftsmanship of the brand and perhaps invest in an extraordinary piece of your own.
5. The Broken Chair
A city landmark at Place des Nations square, in front of the second-largest United Nations centre, this installation faces views of the lake and the Alps, and along the way you can visit the Red Cross museum. Continue the journey by visiting CERN, the European Organisation for Nuclear Research, which offers free guided tours for groups of 12-48 people (Monday to Saturday and at 9am and 2pm). Each tour lasts about three hours and includes an introduction followed by a film, a visit to one of the experiments and/or to an accelerator located at its surface. And this is within a six-minute drive from Beau-Rivage.
6. Parc des Eaux-Vives
Visit the park on a Sunday morning for a delicious brunch, followed by a stroll in its fragrant rose garden and beneath centuries-old trees overlooking Lake Geneva. Ideal for a meditative experience in fresh air, cap off the experience with a leisurely lake cruise.
Whether it’s a museum jaunt, a boat ride on Lake Geneva or a ski trip to Mont Blanc, each guest’s itinerary is carefully crafted with the help of Beau-Rivage’s concierges. Long-time members of the Clefs d’Or, they are wells of knowledge for a made-to-measure tour of the secrets of Geneva, tailored to the most discerning traveller’s needs. They will be your right hand in a foreign country, a personal assistant, personal shopper, organiser and even a travel consultant.

فندق بوريفاج يكشف عن أفضل الطرق لاكتشاف مدينة جنيف  

دبي، الإمارات العربية المتحدة - 2 مارس2017 - اكتشف جنيف تماماً كما ولو كنتَ أحد سكانها، مع "كلي دور" في بوريفاج الذي لن يعرّفك إلى الجواهر الخفية التي تكتنفها المدينة فحسب، لا بل سيخصّص لك أيضاً مسار رحلة مناسباً لإقامتك مهما كانت مدتها. ففي هذه المدينة المشهورة بقمم الألب، والبحيرات المتلألئة وأفخم وأرقى العلامات التجارية للساعات ودور الأزياء، سوف ينعم الزوّار بالجو الجبلي النقي المنعش بين رحاب المقاهي في الهواء الطلق ويستمتعون بالعديد من النشاطات الأخرى. ومع الخدمة المصممة حسب الطلب والضيافة المتميزة التي يتلقاها الضيوف من "كلي دور" في بوريفاج الذي تمّ تشييده من عدة قرون، سيستكشف الزوار المدينة كما لو كانوا خبراء، حتى أولئك الذين يزورون جنيف لأول مرة. 
فلا شكّ أنّ التخطيط لزيارة مثالية لهذه الوجهة الشعبية المعروفة منذ قرون طويلة بغناها بالآثار والمعالم التاريخية والمتاحف والحدائق والمتاجر ومنحدرات التزلج والتسلق، قد يبدو مهمةً صعبةً بعض الشيء. لذلك، يبقى فريق الكونسيرج في بوريفاج تحت الخدمة لمساعدتك، لاسيما وأنّ في جعبته أفضل النصائح وسيتخذ أفضل الترتيبات لترفيه الزوار، حتى أولئك الأكثر تطلّباً.
-        وسط المدينة والمدينة القديمة - جنيف  
إذا أردت التعرّف إلى المدينة القديمة الجاثمة على شواطئ بحيرة جنيف، فاعلم أنّ ليس هناك وسيلة نقل إليها أفضل من القارب. فاصعد على متن قارب وألقِ نظرةً أقرب على نافورة جنيف قبل أن تنزل من القارب للتنزّه عبر شوارع المدينة القديمة المرصوفة بالحصى واكتشاف أركانها وأزقّتها السرية. تجوّل في حديقة باستيون تحت أشجار الكستناء المهيبة وتأمّل تماثيل جدار الإصلاح الديني. 
-        فوندو على متن قارب 
إذا كنت تنشد أمسيةً من العمر يوم الجمعة، فاعلم أنّ كونسيرج بوريفاج الذي لديه علاقات جيّدة، يستطيع أن يحجز لك تجربة تذوق فريدة للجبنة السويسرية على متن أحد قوارب "سي جي أن" التي تتمايل على طول بحيرة جنيف. وهل من تجربة أروع وأكثر استرخاءً من التلذذ بطعم الفوندو الساحر أثناء تأمّل المناظر البانورامية المذهلة لسويسرا؟ 
-        حي قاعات العرض الفني (Quartier des Bains) 
يجب على عشّاق الفن ألا يفوّتوا زيارة حي قاعات العرض الفني المميز أو ما يعرف بـ Quartier des Bains. تستضيف هذه صالات العرض الفنية الراقية التي تحتضن أروع الأعمال الفنية الحديثة فنانين محليين وعالميين على حد سواء. وقد تحوّلت المعامل الصناعية التي تعود إلى الخمسينيات إلى متاحف على غرار مركز الفن المعاصر. وهنا أيضاً، يستطيع كونسيرج بوريفاج ترتيب جولة بقيادة مدير مركز الفن المعاصر.  
-        شارع "دو رون" وشارع "دو مارشيه" 
على بُعد سبع دقائق فقط من مركز تسوق رائع، يستطيع عشاق الموضة الانغماس في بحر من العلامات التجارية الراقية في شارع "دو رون". فهنا سوف يكتشف الزوار أسماءً تدين لها جنيف بسمعتها المرموقة كوجهة فاخرة، سواء في عالم الساعات، أو الملابس أو المجوهرات، دون أن ننسى أشهر صانعي الشوكولاتة. ويمكن لكونسيرج بوريفاج أن يعرض خدمته كمتسوّق شخصي في متجر بونجيني الشهير في شارع "دو مارشيه" الزاخر بالأناقة. والأفضل من ذلك أنه يمكنك حجز موعد حصري مع كارتييه، سواء في المتجر أو في غرفة الفندق حيث تقيم، لتكتشف سحر حرفيّة العلامة التي قلّ مثيلها وربما الاستثمار في قطعة استثنائية خاصة بك.  
-        الكرسي المكسور  
تقع هذه البنية التي تشكّل معلماً من معالم المدينة في ساحة الأمم مقابل ثاني أكبر مركز للأمم المتحدة وفي مواجهة البحيرة وجبال الألب، وفي الطريق إليها يمكنك زيارة متحف الصليب الأحمر. تابع مشوارك عبر زيارة المنظمة الأوروبية للأبحاث النووية ("سيرن")، التي توفّر رحلاتٍ مجانيةً برفقة مرشدين لمجموعات مؤلفة من 12-48 شخصاً (من الاثنين إلى السبت عند الساعة 9 صباحاً و2 ب.ظ). تستغرق كل رحلة حوالي ثلاث ساعات وتتضمن مقدمةً يليها فيلم، وزيارة إلى إحدى التجارب العلمية و/أو مسرّع موجود على سطحها. لا تبعد هذه المنظمة عن بوريفاج سوى ست دقائق في السيارة 
-        منتزه "بارك دي زو فيف" Parc des Eaux-Vives  
قم بزيارة منتزه "Parc des Eaux-Vives" صباح يوم أحد للتلذذ ببرانش شهي، تليه نزهة في حديقته المليئة بالورود العطِرة، وتحت أشجار مُمْعِنَة في القِدَم تطلّ على بحيرة جنيف. يُعتبر هذا المكان مثالياً لممارسة التأمل في الهواء العليل، لذا لن تكتمل التجربة إلا برحلة ترفيهية عبر البحيرة. 
تجدر الإشارة إلى أنّه يتم إعداد برنامج سفر كل ضيف بعناية بالغة بمساعدة فريق الكونسيرج لدى بوريفاج، سواء أكانت رحلةً قصيرةً إلى المتحف، أو رحلةً على متن القارب عبر بحيرة جنيف أو رحلة تزلج إلى جبل مون بلان، إذ أنّ أفراد هذا الفريق أعضاء في "كلي دور" منذ فترة طويلة، وبالتالي يملكون مصدراً واسعاً من المعلومات يمكن الاعتماد عليه للقيام بجولة حول أسرار جنيف مصممة وفقاً لمتطلبات المسافرين الأكثر رقياً. لذا اجعل منهم يدك اليمنى في بلد أجنبي واعتبرهم مساعداً شخصياً، أو متسوّقاً شخصياً، أو مُنظِّماً، أو حتى مستشاراً للسفر.
=