Monday, 13 March 2017

High Demand for Kärcher Cleaning Technology in Egypt


Array of 57 Kärcher machines utilized at Cairo International Airport
Dubai/Cairo, 9thMarch, 2017-- Kärcher, the world leader in innovative cleaning technology solutions is seen a rise in demand for its products in Egypt. Operating through ELBassiouni & Co, Kärcher welcomes a noticeable preference for machine-assisted cleaning in the facilities management market in Egypt.
“From the Cairo International Airport to malls, supermarkets, industrial plants, and offices, there is a changing approach to facility management across Egypt that is moving away from traditional or manual cleaning to the best-in-class technological cleaning solutions. Furthermore, buyers are selecting brands that are not harmful to health and the environment, and save time and effort while producing excellent results. For all these requirements, Kärcher has become the brand of choice,” commented Mr. Gehad ElBassiouni, Managing Director, ELBassiouni & Co.
Demand for Kärcher’s products across Egypt is related to the country’s increasing economic activity stimulated by foreign investments and economic conditions, and Kärcher’s own initiatives in increasing brand awareness and outreach amongst clients and potential clients. For instance, at the Cairo International Airport, a total of 57 Kärcher machines from seven different cleaning solutions are utilized; these range from the ride on scrubber-drier machines, ride on vacuum sweeper, walk behind scrubber drier, single disc machines, wet and dry vacuum cleaners, steam machines, and high pressure cleaners.
“ELBassiouni & Co have been the sole agent for Kärcher for 40 years. Our working relationship with them has gone from strength to strength and produced incredible brand awareness for our products in the market. The deal with Cairo International Airport deal has propelled our brand’s identity across Egypt. We could not be more pleased,” commented Mr. Mazen Abou Chakra, Export Sales Director, Kärcher Middle East FZE.

إقبال متزايد على تكنولوجيا وتقنيات كارشر للتنظيف في مصر

57 مجموعة من معدات كارشر تستخدم في مطار القاهرة الدولي 
)القاهرة، 9  مارس 2017) – يشهد الطلب على منتجات كارشر، الشركة الرائدة عالمياً في مجال حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة، تزايداً كبيراً في السوق المصري. وترحب كارشر من خلال وكيلها المعتمد  في مصر شركة البسيوني بالإقبال الواضح على معدات التنظيف التي تنتجها فيما يتعلق بقطاع إدارة المرافق في مصر.   
  
وحول هذا الموضوع علق السيد جهاد البسيوني قائلاً "من مطار القاهرة الدولي لمراكز التسوق والسوبرماركت إلى المصانع وحتى المكاتب وغيرها من المباني في مصر هناك تغير في الطريقة المتبعة لإدارة المرافق، وذلك من خلال التقليل من استخدام الطرق التقليدية واليدوية في عمليات التنظيف والزيادة في استخدام آخر ما توصلت له التكنولوجيا في مجال حلول التنظيف، بالإضافة إلى ذلك فإن المستهلكون يقومون باختيار المنتجات غير المضرة بالصحة والبيئة والتي تقلل من الوقت والجهد وتقدم أفضل النتائج في ذات الوقت. ولتحقيق هذه المتطلبات جميعها فإن كارشر هي الاختيار الأمثل".
ويلعب المناخ الاقتصادي دوراً هاماَ في المجال، حيث أن الازدياد في الطلب على منتجات كارشر في مصر مرتبط بالنمو الاقتصادي الذي تشهده البلاد نتيجة الزيادة في الإستثمارات الأجنبية والوضع الإقتصادي بشكل عام، بالإضافة لما تقوم به كارشر من جهود تعريفية وتسويقية لرفع مستوى الوعي بمنتجاتها، إلى جانب عملها الذي يهدف إلى الوصول لأسواق وعملاء جدد. وعلى سبيل المثال فإنه يتم استخدام ما مجموعه 57 وسيلة من أدوات كارشر من سبع مجموعات مختلفة من إصداراتها في مطار القاهرة الدولي مثل: آليات المسح والتنشيف وآليات التكنيس وآليات البخار ومنظفات الضغط المرتفع وغيرها.
بدوره قال مدير قسم التصدير والمبيعات، بشركة كارشر في الشرق الأوسط السيد مازن أبو شقرة  "شركة البسيوني هي الوكيل الحصري لكارشر لأكثر من 40 عاماً، حيث أن تعاوننا إزاداد قوة خلال هذه السنوات وهو ما أنتج وعيا منقطع النظير  لمنتجاتنا في السوق. كما أن الصفقة الموقعة مع مطار القاهرة الدولي ساهمت بشكل كبير بدفع اسم الشركة ومنتجاتها في مصر، وهو ما جعلنا نشعر بسعادة كبيرة."
=