Tuesday, 14 March 2017

DXB Wows Passengers with the World’s Fastest Free Airport Wi-Fi




Dubai, United Arab Emirates, March 14, 2017, (ME NewsWire): Dubai Airports has unleashed the world’s fastest free wi-fi connection at an airport to millions of passengers that travel through DXB each month. Aptly named WOW-Fi, the service provides internet connection up to a staggering 100mbps surpassing all other airports.
This follows Dubai Airports’ launch of an upgraded free unlimited high-speed Wi-Fi connection across Dubai International (DXB) and Dubai World Central (DWC) in December last year.

Commenting on DXB’s latest offering, Michael Ibbitson, Executive Vice President of Technology and Infrastructure at Dubai Airports said, “As the biggest international airport in the world, we are at the heart of many journeys across the globe. To support these travellers, late last year we launched unlimited free high-speed Wi-Fi across our airports but our goal was to offer something they have never experienced at an airport before. With WOW-Fi passengers will get a speed of up to 100mbps to enable them to quickly download or upload emails, pictures, videos and social media updates and then get on with enjoying the airport or connecting to their friends and family across the world.”

“We are always looking at ways to enhance airport experience for our customers by introducing the latest and best in technology and constantly making improvements to our existing services and facilities. During the two months since the soft launch of WOW-Fi, the service has been enjoyed by an average of over 100,000 unique users per day. We are certain the WOW-Fi experience will impress the 89 million passengers we expect to welcome at DXB in 2017” he added.

The unlimited free Wi-Fi at DXB connects with just one click and offers speed that sets a new benchmark for airports globally. To ensure the speed and reliability, Dubai Airports is investing in more than 6,000 new Wi-Fi access points to upgrade the entire wireless network infrastructure across both airports. Dubai Airports also enhanced the internet links to 5Gbps each to provide the required bandwidth and resilience, while new web applications have also been specially developed for each terminal and concourse to improve information for passengers.

مطار دبي الدولي يبهر المسافرين بتوفيره أسرع شبكة (واي-فاي) لمطار في العالم

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 14 مارس، 2017, ("إم إي نيوز واير"):  أطلقت مؤسسة مطارات دبي العنان لأسرع شبكة واي-فاي مجانية يزود بها مطار في العالم، وتوفيرها لملايين المسافرين عبر مطار دبي الدولي على مدار الساعة. وتوفر هذه الشبكة التي تحمل اسماً على مسمى هو( واوو-فاي) خدمة الاتصال بالانترنت بسرعة مذهلة تبلغ 100 ميغابت/ثانية، متجاوزة بذلك كافة المطارات الأخرى.
ويأتي ذلك بعد أن كانت مؤسسة مطارات دبي قد أطلقت في ديسمبر من العام الماضي ترقية تضمنت الاتصال المجاني عالي السرعة وغير محدود السعة بالانترنت ضمن مطار دبي الدولي ومطار دبي ورلد سنترال.
وقال مايكل إيبتسون، نائب الرئيس التنفيذي لشؤون التكنولوجيا والبنى التحتية في مؤسسة مطارات دبي، في معرض تعليقه على هذه الخدمة الجديدة: "بصفتنا أضخم مطار دولي عالمي، فنحن في صميم حركة الرحلات الدولية حول العالم، وقد أطلقنا في نهاية العام الماضي شبكة واي-فاي عالية السرعة وغير محدودة السعة بغية مساعدة ملايين المسافرين عبر مطاراتنا وابقائهم على تواصل دائم مع من يريدون، واختبار ما لم يختبروه في السابق في أي مطار من مطارات العالم على هذا الصعيد".
وأضاف مايكل:" سيحصل المسافرون مع واوو-فاي على سرعة تبلغ 100 ميغابت/ثانية، ما يمكنهم من تحميل ورفع رسائل البريد الالكتروني، والصور، ومقاطع الفيديو، والقيام بسرعة بتحديث وسائل التواصل الاجتماعي، ومن ثم متابعة الاستمتاع بالمطار أو الاتصال بأصدقائهم وعائلاتهم في كافة أرجاء العالم."
وقال: "نحن نبحث على الدوام عن سبل لتعزيز تجربة السفر لعملائنا من خلال تقديم الأحدث والأفضل في مجال التكنولوجيا ومن خلال عملنا باستمرار على إدخال التحسينات على خدماتنا ومرافقنا. وقد استمتع ما يزيد عن 100,000 مستخدم كمعدل يومي بهذه الخدمة في خلال شهرين منذ أن أطلقنا واوو-فاي بشكل اختباري، ونحن على ثقة من أن تجربة واوو-فاي ستثير إعجاب 89 مليون مسافر نتوقع الترحيب بهم في مطار دبي الدولي في خلال العام 2017".
وبات من الممكن بفضل صفحة الوصول المبسطة، الاتصال مجاناً بالانترنت غير محدود السعة عبر شبكة الواي-فاي في مطار دبي الدولي، وذلك بمجرد نقرة واحدة، والحصول على سرعات ترسي معايير جديدة على صعيد المطارات في العالم.
وتعمل مؤسسة مطارات دبي لضمان السرعة والموثوقية على الاستثمار فيما يزيد عن 6,000 نقطة وصول واي-فاي جديدة، وذلك بهدف ترقية كامل البنية التحتية للشبكة اللاسلكية في كلا المطارين في دبي. كما عززت مؤسسة مطارات دبي وصلات الانترنت إلى 5 غيغابت/ثانية لكل منها، بغية توفير المرونة وعرض النطاق الترددي المطلوب، في حين تم أيضاً تطوير تطبيقات ويب جديدة خصيصاً لكل مبنى وكونكورس في المطارين، وذلك لتحسين المعلومات المتوفرة للمسافرين.

=