Tuesday, 14 March 2017

Creativity and Innovation Highlighted as Game Changers for MICE and Luxury Travel from GCC


This year’s edition attracted over 60 global suppliers and over 150 buyers signaling the potential of the GGC’s MICE market

Dubai, 14th March, 2017— The 5th annual MICE Arabia and Luxury Travel Congress (MALT) concluded on a strong and positive note highlighting value-for-money, creativity and innovation as business game-changers for MICE and Luxury Travel from the region.

There was a positive increase in the number of suppliers representing global and emerging destinations, and in the number of influencers and decision makers from corporate organizations, travel agencies as well as luxury representatives attending the event, thereby creating an optimistic outlook for the overall development of outbound travel from the region.

It is undoubtedly the only MICE platform in the region to bring buyers and world class suppliers in a one-to-one format. The congress, a closed door, by—invitation only platform, delivered more than 1800 mutually matched and pre-selected appointments over the two days.

“This year’s figures mirror the increase, both in confidence and business levels across major industry sectors in the GCC. We have had an exciting two days, a clear pattern of business game changers emerged over the course of the event, and these we see as imminent and important characteristics in the world of MICE and Luxury Travel. Exclusivity continues to be a defining attribute of luxury travel from the region. We are now in the process of condensing the lessons we have learnt from experts, and drafting these into actions plans. There was great feedback from our participants and sponsors that will help us plan for the next edition of the MALT Congress,’’ commented Sidh N.C, Director of QnA International.

From North America to Asia, from the African continent to Europe and Middle East, the event boasted of suppliers from every corner of the world including but not limited to Dubai, Zurich, Davos, Switzerland, India, Japan, Italy, Montenegro, Azerbaijan, UK, Sweden, Norway, Denmark, Croatia, Morocco, Anguilla, Dominican Republic, Sri Lanka, Thailand, Turkey, Cyprus, Greece, Seychelles, South Africa, Saudi Arabia, Georgia, France, Abu Dhabi, Singapore, Indonesia, Taiwan, California, Fort Lauderdale, China, Spain, Germany, Egypt, Jordan, Lebanon, Iceland, Tanzania, Kenya, Philippines, Canada, and Uganda.

An official from COX & KINGS commented “It’s a good platform for B2B buyers and sellers to meet in a focused format as well as an excellent opportunity for people to come under one roof, there are some serious business conversations happening during the meetings and networking. So the objective of coming to the event was met”

Interwoven in the event agenda were panel discussions, keynote presentations and round table discussions that focused on the tremendous potential of the GCC outbound market cutting across luxury, MICE and sports sectors and bought back the confidence of the suppliers in the region’s robust economy
  
“It been a very well organized event, from the minute we got here till the end of the event, the appointments were well done, pre-qualified and very engaging. I see a good ROI coming from the event,” commented another sponsor from Sofitel, Los Angeles.

تسليط الضوء على الإبداع والابتكار كعوامل تغيير لقطاع سياحة الأعمال والسفر الفاخر من دول الخليج
نسخة المؤتمر لهذا العام استقطبت أكثر من 60 مورد و 150 مستخدم، مما يشير إلى إمكانات قطاع سياحة المعارض والمؤتمرات في دول الخليج
 
(دبي، 14 مارس2017)  ــ اختتم مؤتمر مايس أرابيا لسياحة الأعمال والمؤتمرات والسفر الفاخر ( إم آيه إل تي) فعاليات دورته الخامسة من المؤتمر السياحي الأضخم في المنطقة، وأدرجت الجلسات الختامية توصيات قوية وإيجابية تبرز القيمة أو الخدمة التي سيحصل عليها السائح مقابل المال، وتركز على الإبداع والابتكار كعوامل تغير وتحدث قطاع سياحة الأعمال والسفر الفاخر في المنطقة.

وحضر المؤتمر عدد من الموردين الممثلين للجهات العالمية والناشئة في قطاع السفر، وعدد من أصحاب النفوذ وصناع القرار في المنظمات والمؤسسات المعنية، ووكالات السياحة والسفر، بالإضافة إلى ممثلين لقطاع السفر الفاخر، حيث كانت نسبة حضور هذه الفئات للمؤتمر أعلى من السنوات السابقة، مما ساهم في خلق وجهة نظر متفائلة نحو التنمية الشاملة لقطاع السفر الصادر من منطقة الخليج العربي.
ومما لا شك فيه أن مؤتمر سياحة الأعمال والمؤتمرات، يعد المنصة الوحيدة في المنطقة التي تعنى بجذب المشترين والموردين على مستوى العالم للتمتع بلقاءات عمل فردية. حيث قام المؤتمر المغلق المخصص لأصحاب الدعوات فقط ، بارسال ما يزيد عن 1800 دعوة لحضور اجتماعات عمل متفق عليها مسبقا خلال يومين.
وحول هذا الموضوع قال مدير شركة كيو إن آيه إنترناشونال سيد إن سي: " الزيادة في أرقام هذا العام، تعكس ارتفاعاً بمستويات الثقة والعمل في مختلف القطاعات الصناعية الكبرى في دول مجلس التعاون الخليجي. فقد أمضينا يومين مثيرين، أظهرت النقاشات الدائرة خلالهما نمطاً واضحاً لمغيري قواعد لعبة سياحة الأعمال، وهو ما نراه خصائص أساسية ومهمة لعالم سياحة الأعمال والمعارض والمؤتمرات والسفر الفاخر. ويعد التفرد بعقد هذه المنصة السمة المميزة لشركات السفر الفاخر من منطقة الخليج. ونحن الآن بصدد تلخيص الدروس التي تعلمناها من الخبراء، وصياغتها في خطط عمل فعالة. كما كان هنالك ردود فعل كبيرة من المشاركين والرعاة للحدث من شأنها أن تساعدنا على التخطيط  لعقد النسخة القادمة من مؤتمر (إم آيه إل تي) لسياحة المؤتمرات والسفر الفاخر".
يذكر أن الحضور لم يقتصر على الشركات والمعنيين بالمجال السياحي من دبي فقط بل استقبل المؤتمر مشاركين من كل ركن من أركان العالم ومنها (زيوريخ، دافوس، سويسرا، الهند، اليابان، إيطاليا، الجبل الأسود، أذربيجان، المملكة المتحدة، السويد، النرويج، الدنمارك، كرواتيا، المغرب، أنغيلا، جمهورية الدومينيكان، وسري لانكا وتايلند، تركيا، قبرص، اليونان، سيشيل، جنوب إفريقيا، السعودية، جورجيا، فرنسا، أبو ظبي، سنغافورة، أندونيسيا، تايوان، كاليفورنيا وفورت لودرديل، الصين، إسبانيا، ألمانيا، مصر، الأردن، لبنان، أيسلندا، تنزانيا، كينيا، الفلبين، كندا، وأوغندا).

من جهته علق مسؤول من شركة (كوكس آند كينغز) على المنصة التي يوفرها مؤتمر مايس أرابيا لسياحة الاعمال والمؤتمرات والسفر الفاخر بالقول: "إنها منصة جيدة، تجمع بين مقدمي الخدمة والمستفيدين منها ضمن طابع عمل مكثف، بالإضافة إلى كونها تمنح فرصة ممتازة للناس ليتمكنوا من الاجتماع تحت سقف واحد، فهناك العديد من الأحاديث المتعلقة بالعمل الجاد تجري خلال الاجتماعات والتواصل مع الآخرين من مختلف الخلفيات، لذلك فإن الهدف من الانضمام لهذه الفعاليات قد تحقق."

 يشار إلى أن التنوع والتداخل في جدول أعمال الفعالية والذي جاء على شكل جلسات حوارية ، وعروض الكلمات الافتتاحية ومناقشات المائدة المستديرة التي ركزت على إمكانيات الهائلة التي تشمل قطاع السفر الفاخر من دول مجلس التعاون الخليجي، وسياحة الأعمال والمؤتمرات والسياحة الرياضية، يصب في خانة كسب واستعادة الثقة مع الموردين من أجل تحسين الاقتصاد في المنطقة.

فيما أشاد أحد أعضاء وفد سوفيتيل في لوس أنجلوس بتنظيم الفعالية بالقول "كان حدثاً منظماُ بشكل ممتاز، من لحظة وصولنا إلى هنا وحتى نهاية الفعاليات، والمواعيد تم تعيينها والالتزام بها بدقة، كما أن كل التفاصيل كانت معدة مسبقاً وشيقة للغاية. الأمر الذي سينعكس من وجهة نظري على إجمالي الناتج المتأتي من الاستثمار بهذا القطاع، نتيجة لهذا المؤتمر المتكامل"



=