Sunday, 26 March 2017

Careem Offers Employment Opportunities for People with Disabilities


The region’s leading app-based car booking service aims to train and hire 50 people with disabilities in its call center

Cairo, Egypt: March 22, 2017 – In line with its mission to empower people with disabilities in Egypt by creating equal job opportunities for them, Careem, the region’s leading app-based car booking service, aims to train and hire 50 people with disabilities in its regional call center “Careem Care” located in Cairo.

Through this initiative, Careem will add 50 people with disabilities, 30 of whom are visually-impaired, to its existing workforce of agents. The hiring process will preliminary be finalized within the coming three months. Careem has very ambitious plans to further grow its customer satisfaction levels by increasing its total call center capacity to reach 1,000 agents by the end of 2017.  

“At Careem, we aspire to be a leader in empowering people with disabilities by providing them with equal job opportunities and a stable source of income in line with our culture to nurture a positive work environment with equal and fair opportunities for all employees,” said Ramy Kato, Head of Egypt Operations at Careem and Vice President of Careem Care. “One of our main objectives is to become a local job creator with a difference. As such, we look forward to making the most of this opportunity to promote the inclusion of people with disabilities in the employment pool in Egypt.”

Contributing to job creation in every market in which it operates is a top priority for Careem. The company managed to grow its fleet of Captains to 50,000 delivering millions of rides across Egypt. Currently, Careem Care employs 400 customer service agents as its main customer service frontline and plans to reach 1,000 Careem Care agents by end of 2017. In addition, Careem provided 42,000 drivers of white taxi cabs with the opportunity to be part of Careem’s fleet by joining our app as of September 2016 in accordance with global Careem criteria and standards.

كريم توفر فرص عمل لـ50 شخصاً من متحدي الإعاقة

الشركة الرائدة في توفير سُبُل النقل الخاص عبر تطبيقات الهاتف الذكية في المنطقة تهدف لتدريب وتعيين 50 من متحدي الإعاقة في مركز خدمة العملاء الخاص بها

القاهرة في 22 مارس 2017- في إطار حرصها علي تمكين متحدي الإعاقة في مصر عن طريق خلق فرص عمل متكافئة لهم، تخطط كريم، الشركة الرائدة في توفير سُبُل النقل الخاص عبر تطبيقات الهاتف الذكية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، لتدريب وتعيين 50 من متحدي الإعاقة في Careem Care، المركز الاقليمي لخدمة عملاء شركة كريم بالقاهرة.

ومن خلال هذة المبادرة ، تمنح كريم فرص عمل لـ50 شخصاً من متحدي الإعاقة، 30 منهم من المكفوفين وضعاف البصر، لينضموا لفريق العمل الحالي من ممثلي خدمة العملاء بالشركة حيث من المخطط أن يتم الانتهاء من عملية التوظيف خلال الثلاث أشهر القادمة. تأتي هذه الخطوة ضمن الخطة الطموحة لشركة كريم للعمل علي رفع مستوي رضاء عملائها عن طريق تعيين المزيد من ممثلي خدمة العملاء في "Careem Care" ليصل إلى 1000 موظف بنهاية عام 2017.

وتعليقاً على ذلك يقول رامي كاطو - رئيس عمليات كريم مصر، ونائب الرئيس لقطاع خدمة العملاء "Careem Care": "تسعى كريم لأن تكون من الشركات الرائدة في تمكين متحدي الإعاقة، عن طريق منحهم فرصا متكافئة للعمل وتأمين مصدر دخل ثابت لهم تماشياً مع فلسفة كريم لتهيئة بيئة عمل إيجابية وفرص متساوية وعادلة لجميع الموظفين. ويتمثل هدفنا الرئيسي في توفير فرص عمل في المجتمع المحلي مع المساهمة في إحداث فارق، لذلك نتطلع للاستفادة من هذه الفرصة لأقصى درجة ممكنة من أجل المساعدة على دمج متحدي الإعاقة في سوق العمل المصري"

وانطلاقا من حرصها على توفير فرص العمل في الأسواق التي تعمل بها كواحدة من أهم أولوياتها، نجحت شركة كريم في زيادة أسطولها من الكباتن ليصل عددهم إلى 50,000 كابتن يقومون بملايين الرحلات في جميع أنحاء الجمهورية. يضم مركز خدمة العملاء حالياً 400 موظف ضمن خطة طموحة لزيادة عدد ممثلي خدمة العملاء إلى 1000 موظف بنهاية 2017. بالإضافة إلى ذلك، أتاحت كريم في سبتمبر 2016 الفرصة لحوالي 42000 من سائقي التاكسي الأبيض للانضمام لأسطولها طبقاً للمعايير والاشتراطات العالمية التي تطبقها كريم.
=