Sunday, 5 March 2017

95% of London Business School’s biggest Masters in Management class to date snapped up by business




Dubai, UAE, 5 March 2017 – 95% of London Business School’s biggest Masters in Management class to date snapped up by business




  • 95% of MiM graduates secured employment within three months
  • Largest graduating class to date
  • More graduates than ever before snapped up by consultancies (42%) and tech firms (13%)
  • An increasing number chose investment banks (23%)
Edward Dallas, Head of Employer Engagement, Career Centre, London Business School, says:
“With the growth in the size of the class in 2016 to 195 (174 in 2015), the geographic spread of destinations for our students continued to develop.  


“Although a similar number of students chose to accept roles in the UK, the number taking up roles in Continental Europe rose significantly, from 23% in 2015 to 32% in 2016. For us this signals that our MiM students are starting to have a healthy traction across new geographies, and bears witness to their flexibility and ability to relate to corporations globally.”

من الدفعة الأكبر في تاريخ البرنامج
95% نسبة التحاق خريجي ماجستير الإدارة في "لندن للأعمال" بوظائف جديدة
05 مارس 2016، دبي، الإمارات العربية المتحدة: كشف تقرير التوظيف الصادر عن كلية لندن للأعمال، حصول 95% من خريجي الدفعة الأخيرة من برنامج الماجستير في الإدارة بالكلية على وظائف إدارية عليا جديدة خلال الشهور الثلاثة الأولى بعد التخرج، وهي الدفعة التي تعتبر الأكبر في تاريخ البرنامج منذ إطلاقه.
وجاءت أعلى نسبة من الوظائف الجديدة في شركات الاستشارات بنسبة 42%، تليها البنوك بنسبة 23%، وشركات تكنولوجيا المعلومات بنسبة 13%.
وقال إدوارد دالاس رئيس علاقات أصحاب العمل في الكلية: "يشهد برنامج الماجستير في الإدارة نمواً مضطرداً في عدد الطلاب الملتحقين بشكل سنوي، حيث التحق في العام الماضي 195 طالباً جديداً مقارنة بـ174 طالب في العام السابق، وذلك مع اتساع القاعدة الجغرافية للطلاب الملتحقين".

وأضاف: "على الرغم من عدم حصول أي تغيير في عدد الطلاب الذي اختاروا وظائف في المملكة المتحدة، إلا أن عدد الموظفين الذي اختاروا وظائف في القارة الأوروبية ارتفع بشكل كبير من 23% في العام 2015 إلى 32% في العام الماضي، الأمر الذي يعد بمثابة دليل على تقبل المزيد من الطلاب لهذه الوظائف في ظل المرونة التي يتمتع بها البرنامج وقدرته على تزويدهم بالمقدرات الضرورية التي تسعى إليها الشركات العالمية".

=