Tuesday, 21 February 2017

TOURISM IRELAND UNVEILS WHAT’S NEW FOR 2017



21 February 2017– Make 2017 the year you finally tick Ireland off your bucket list, as Tourism Ireland unveils some of the most extraordinary places to visit this year.  
From 5,000 years of history  in the Ancient East to breath-taking Game of Thrones® territory to the world’s best celebrations for Ireland’s National  Day, there is so much to do and see in Ireland.
Game of Thrones®  territory
Follow the three-eyed raven through Northern Ireland, where crumbling castles and ancient landscapes become key Seven Kingdoms filming locations in Game of Thrones®. The forests, mountains and moorlands around Northern Ireland are transformed into the scenic backdrops for he most memorable moments of the series.  Take the four-day itinerary to explore Northern Ireland Game of Thrones® territory, complete with authentic experiences and events, such as archery, feasts and boat tours.
5,000 years of Ireland’s Ancient East history
The picture-perfect landscapes of Ireland's Ancient East are wrapped in over 5,000 years of history. Prehistoric monuments, magnificent castles, stately manor houses, buzzing medieval squares – there are captivating tales with striking images to match at every turn. Each has its own unique story to tell, evoking memories, meanings and reflections – find them by discovering a past that still resounds in Irish culture today. From the historic Newgrange to Powerscourt House and Gardens-one of Ireland’s most famous estates, every picture tells a story in Ancient East.
Ireland’s National Day celebrations

There’s nothing like celebrating Ireland’s National Day. On March 17, join the party, wear your shamrock with pride, and turn the world green for a day! Each year on Ireland’s National Day, cities and people across the globe deck themselves out in forty shades of green, and the Global Greenings illuminate over 180 iconic international landmarks to match. The four-day festival in Dublin, hailed by Lonely Planet as the “mother of all Irish festivals”, is a whirlwind of traditional music, dance, street theatre and food, as well as a stellar parade complete with award-winning performers. Dingle in County Kerry kicks things off with the earliest parade at 6am and from then it’s non-stop!  Free parades and carnivals take place in almost every city, town and village, with ArmaghCorkBelfastGalway and Derry~Londonderry hosting tens of thousands of celebrators. So why not take advantage of Ireland’s hundred thousand welcomes and join in the festivities this Ireland’s National Day?

هيئة السياحة الأيرلندية تكشف النقاب عن أروع الوجهات لعام 2017
21 فبرأير 2017: تدعو هيئة السياحة الأيرلندية محبي السفر والرحلات إلى زيارة مجموعة من أجمل الوجهات الاستثنائية التي لا بدّ من زيارتها في أيرلندا لقضاء أوقات التي لا تنسى في عام 2017.
تقدم هذه البلاد الساحرة لزوارها باقة واسعة من النشاطات والمعالم التي تستحقّ التجربة والمشاهدة، بدءاً من تاريخها العريق والممتدّ إلى 5 آلاف عام في منطقة الشرق القديم ومواقع تصوير مسلسل ’جيم أوف ثرونز®‘ المذهلة إلى أفضل الاحتفالات على مستوى العالم بمناسبة اليوم الوطني في أيرلندا.

مواقع تصوير مسلسل ’جيم أوف ثرونز®‘
تجربةٌ مدهشة يخوضها متابعو مسلسل ’جيم أوف ثرونز®‘، تسمح لهم باتباع درب الغراب ذي الأعين الثلاثة المعروف في المسلسل الشهير وذلك في أراضي أيرلندا الشمالية الساحرة، حيث تحولت القلاع المتداعية والمناظر الطبيعية القديمة إلى مواقع تصوير خاصة بممالك ’جيم أوف ثرونز®‘ السبعة، كما تمّ الاستفادة من الغابات والجبال والسهول الخلابة في أيرلندا الشمالية كمواقع تصوير ضمن المشاهد الأكثر تميزاً في هذا العمل الرائع. تستمرّ الرحلة الاستكشافية في هذه المواقع المذهلة أربعة أيام، تتخللها مجموعةٌ من التجارب والأنشطة المتميزة، مثل الرماية بالقوس والسهم والاحتفالات التقليدية ورحلات القوارب.

رحلة في منطقة الشرق القديم الساحرة في أيرلندا تروي تاريخ 5 آلاف عام
يعود تاريخ بعض المواقع الأثرية والمناظر الطبيعية في منطقة الشرق القديم العريقة في أيرلندا إلى ما يزيد عن 5 آلاف عام، مع ساحات يعود تاريخها إلى القرون الوسطى وآثار من حقبة ما قبل التاريخ وقلاع رائعة وقصور فاخرة تروي كلّ زاوية منها حكاية تاريخ عريق غني بالذكريات والمعاني والحِكم. وتصحب هذه التجربة الفريدة محبي التاريخ برحلةٍ مفعمة بعبق الماضي الذي لا تزال أصداؤه تتردد حتى اليوم في الثقافة الأيرلندية. فمن منطقة نيوجرانج التاريخية إلى حدائق ومنزل باورسكورت، أحد أشهر القصور في أيرلندا، كلّ صورةٍ تحكي قصةً مختلفة في منطقة الشرق القديم في أيرلندا.

الاحتفالات الوطنية في أيرلندا
تعتبر احتفالات اليوم الوطني في أيرلندا الوقت الأجمل خلال العام، حيث يحتفي الأيرلنديون طوال يوم 17 مارس بارتداء اللون الأخضر المستوحى من نبتة الشامروك ذات الوريقات الثلاثة التي تعتبر الشعار القومي في البلاد. كما تحتفل الجالية الأيرلندية في الكثير من المدن حول العالم بيوم ’سانت باتريك‘ فيرتدي الجميع إحدى التدرجات الأربعين للون الأخضر ويتمّ تسليط أضواءٍ خضراء على ما يزيد عن 180 صرحٍ عالمي فريد ضمن مبادرة هيئة السياحة الأيرلندية العالمية لإضاءة أبرز المعالم العالمية باللون الأخضر. ويصف دليل ’لونلي بلانيت‘ للسفر مهرجان ’سانت باتريك‘ الذي يستمرّ لأربعة أيام متتالية بأنّه ’أمّ جميع المهرجانات الأيرلندية‘، وهو مزيجٌ من الموسيقى التقليدية والرقصات والعروض المسرحية الحية في الشوارع وأكشاك المأكولات الشعبية، بالإضافة إلى موكبٍ استعراضي رائع يقوده نخبةٌ من الفنانين الحائزين على العديد من الجوائز. وتنطلق الأجواء الاحتفالية في بلدة دينجل بمقاطعة كيري مع موكبٍ استعراضي باكر في السادسة صباحاً، لتستمرّ الاحتفالات بعد ذلك دون توقف في سائر أرجاء أيرلندا! وتجري كرنفالات ومواكب استعراضية مجانية في كلّ مدينة وبلدة وقرية تقريباً، ضمن مقاطعات أرماك وكورك وبلفاست وجالواي ولندنديري التي تستضيف جميعها عشرات آلاف المحتفلين. وتدعوكم هيئة السياحة الأيرلندية إلى زيارة هذا البلد الجميع وقضاء أجمل الأوقات مع هذه الأجواء الاحتفالية الفريدة.


=