Sunday, 5 February 2017

SLP successfully organizes visits to Sheraa and ShjSEEN

As part of continuing efforts to learn more about Sharjah organizations








Sharjah, UAE, February 04, 2017--The Sharjah Leadership Program (SLP), an initiative spearheaded by Sharjah Tatweer Forum (STF), which is part of ‘Rubu' Qarn - Foundation for Creating Future Leaders and Innovators,’ has successfully organized a visit to two of Sharjah’s top entrepreneurship centers-- Sheraa at the American University of Sharjah and ShjSEEN, Sharjah Chamber of Commerce and Industry (SCCI). The visits fall in line with SLP's efforts to introduce its participants to the missions, strategies, and goals of these organisations. During the visit, participants were briefed about strategies and key initiatives of Sheraa and ShjSEEN, while also making them understand how such organizations operate, create impact and support innovation. Moreover, meeting the senior officials of Sheraa and ShjSEEN provided participants insights into real community challenges, how they are being addressed and the kind of opportunities that lie ahead.

في إطار المساعي المتواصلة لتعريف الشباب على أبرز المؤسّسات الرائدة في الإمارة

"برنامج الشارقة للقادة" ينظم زيارة إلى مقر "شراع" و"الشارقة س"


الشارقة، الإمارات العربية المتّحدة، 4 فبراير 2017 - اختتم "برنامج الشارقة للقادة"، أحد مبادرات "منتدى الشارقة للتطوير"، تحت مظلة "مؤسسة ربع قرن لصناعة القادة والمبتكرين"، مؤخّراً زيارةً ميدانية إلى كل من مركز الشارقة لريادة الأعمال "شراع" ضمن حرم الجامعة الأمريكية في الشارقة و"شبكة الشارقة س" في مقر غرفة تجارة وصناعة الشارقة، لإثراء معرفة الأعضاء المنتسبين إلى "برنامج الشارقة للقادة" وإطلاعهم عن كثب على الخطط الإستراتيجية والأهداف والرؤى الطموحة التي تنتهجها المؤسستين ، بالإضافة إلى استعراض المبادرات المبتكرة التي يجري تنفيذها حالياً.

وجاءت هذه الزيارة لتشكّل إضافة نوعية إلى المساعي التي يبذلها "برنامج الشارقة للقادة" والتزامه الوثيق برفع مستوى الوعي المؤسّسي لدى الشباب المنتسبين من خلال إطلاعهم على آليات عمل المؤسّسات الرائدة  ودورها المحوري في دفع عجلة النهضة الاجتماعية وتحفيز روح الإبداع والابتكار بين أوساط المجتمع. كما شكّلت هذه الزيارة فرصةً ممتازةً للمشاركين للتواصل المباشر ونقل الخبرات والمعرفة المعمّقة مع كبار المسؤولين في كل من "شراع" و"الشارقة س" ومناقشة آخر الاتّجاهات والتطوّرات التي تشهدها السوق المحلية.
=