Wednesday, 8 February 2017

Ooredoo Wins Two Investor Relations Excellence Awards

                                                                                                      
Doha, Qatar, 8 February 2017: Ooredoo Q.S.C. (“Ooredoo”) - Ticker: ORDS won “Best Company for Excellence in Investor Relations” and “Best Investor Relations Website” awards at the second Qatar Stock Exchange (QSE) Investor Relations Excellence Awards ceremony. Held on Monday, February 6th 2016, the event recognized Ooredoo’s best practice in investor relations and its superior contribution to ensuring transparency and adequate disclosure standards with capital market participants in Qatar.

The Qatar Stock Exchange’s (QSE) awards publically listed companies that have demonstrated best-in-class investor relations (IR) practices over the past year. The categories include most improved company in investor relations, best Qatari company overall for excellence in IR, best large cap company, best small cap company, best CFO, best IR officer, and best IR website.                                                                                                          
                                                                                                                                          
Sheikh Saud Bin Nasser Al Thani, Group Chief Executive Officer, Ooredoo, said: “We in Ooredoo are delighted to have been recognized for our investor relations efforts for a second year in a row. We commend QSE’s mission to reward and encourage excellence in IR, and emphasize the importance of benchmarking in this field.We remain committed to disclosing information in line with best practices.”
                                                                                                               
Through an online tool launched by the QSE in 2016, members of the international and regional investment community active in the Qatari stock market placed their votes to help identify the companies which best demonstrate superior transparency and international disclosure standards in financial communication.   


Ooredoo’s excellence in investor relations was also recognized last year. The company won QSE’s Best Investor Relations Website and Best Investor Relations Officer Awards. Regionally, the Middle East Investor Relations Association (MEIRA) awarded Ooredoo Qatar with the Best Investor Relations Corporate and Best Investor Relations Professional Awards in September 2015. 

Ooredoo تفوز بجائزتين للتميز في علاقات المستثمرين

الدوحة، قطـــــر، 8 فبراير 2017: حصلت Ooredoo ش.م.ق (رمز تداولها ORDS.QA) على جائزة "أفضل شركة للتميز في علاقات المستثمرين" وجائزة "أفضل موقع لعلاقات المستثمرين على الإنترنت" وذلك في حفل جوائز التميز في علاقات المستثمرين الذي تنظمه بورصة قطر. وأقيم الحفل يوم الإثنين 6 فبراير 2017، حيث تم تكريم Ooredoo لتطبيقها أفضل الممارسات في علاقات المستثمرين، ومساهمتها الكبيرة لضمان الشفافية وحرصها على تطبيق معايير الإفصاح للمتعاملين في أسواق رأس المال في قطر.
وتمنح جوائز بورصة قطر لمكافأة الشركات المدرجة التي تبرهن على تطبيق أفضل الممارسات المتعلقة بعلاقات المستثمرين خلال العام الماضي. وتتضمن فئات الجائزة كل من الشركة التي حققت أكبر تحسن في علاقات المستثمرين، وأفضل شركة قطرية للتميز في علاقات المستثمرين، وجائزة أفضل شركة قطرية كبيرة للتميز في علاقات المستثمرين، وأفضل شركة قطرية صغيرة للتميز في علاقات المستثمرين، وأفضل مدير مالي، وأفضل مدير علاقات مستثمرين، وأفضل موقع إنترنت للعلاقات المستثمرين.
وعلق الشيخ/ سعود بن ناصر آل ثاني (الرئيس التنفيذي للمجموعة) بقوله: "نحن في Ooredoo مسرورون بتكريم جهودنا في مجال علاقات المستثمرين للسنة الثانية على التوالي. ونثمن مبادرة بورصة قطر لتكريم وتشجيع التميز في علاقات المستثمرين، ونؤكد على أهمية تطبيق أفضل الممارسات في هذا المجال. ونحن ملتزمون بالإفصاح عن المعلومات وفقاً لأفضل الممارسات".
ومن خلال أداة إلكترونية أطلقتها بورصة قطر في 2016، يتمكن العاملون في مجال الاستثمار الدولي والإقليمي من المتعاملين في بورصة قطر من التصويت للمساعدة في تحديد الشركات التي تتميز بأعلى درجات الشفافية، والإفصاح الدولي عبر وسائل التواصل المالية.
وكانت Ooredoo قد تم تكريمها العام الماضي في مجال علاقات المستثمرين، فقد حصلت على جائزة أفضل موقع إلكتروني لعلاقات المستثمرين، وجائزة أفضل مدير لعلاقات المستثمرين. أما على الصعيد الإقليمي، فقد حصلت Ooredoo من رابطة علاقات المستثمرين في الشرق الأوسط MEIRA في سبتمبر 2015 على جائزة الشركة التي لديها أفضل علاقات مستثمرين وجائزة أفضل موظف في علاقات المستثمرين.
لمزيد من المعلومات:
بريد إلكتروني: IR@ooredoo.com
تويتر: @OoredooIR

=