Wednesday, 8 February 2017

Marsh Middle East 2017 Infrastructure Risk Management Forum Yields Success


Dubai, United Arab Emirates – 8 February 2017: The Marsh 2017 Infrastructure Risk Management Forum saw this year’s theme ‘From Risk to Resilience in the Infrastructure Industry: Assessing the Challenges and Opportunities in Emerging Infrastructure Risks’ yield a positive response from delegates, at The Ritz-Carlton, DIFC, Dubai on Wednesday, 8th February.
The forum focused upon on a hotly-anticipated report ‘Sky High Risks: Managing Tall Building Exposures’, which explores the unique set of risks associated with constructing and operating tall buildings. The report discusses mitigation strategies to protect brand and reputation, as well as insights into how building regulations will evolve in the near term.
Gaurav Bhatnagar, Head of Specialties – MENA at Marsh said: “This year’s Marsh 2017 Infrastructure Risk Management Forum saw it firmly solidified as a must-attend fixture, for infrastructure and construction professionals across the Middle East and North Africa (MENA). The forum provided insightful thought leadership, which stimulated debate on a wide range of risk-related subjects that affect the infrastructure and construction industry in the UAE and wider MENA region.”
A packed conference saw industry experts address many important and topical risk topics for infrastructure and construction professionals from across MENA. Subjects included project management and delay mitigation, balance sheet protection, renewables and sustainability development opportunities. Traditional risks were also considered including building, fire and inherent defects and the risks posed by emerging threats such as cyber and talent shortages.

The Marsh 2017 Infrastructure Risk Management Forum was aligned with the vision of Expo 2020 Dubai, with many panel discussions taking into account its three key themes of opportunity, mobility and sustainability.

منتدى مارش الشرق الأوسط 2017 لإدارة مخاطر البنية التحتية يحقق النجاح المنشود

[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 8 فبراير 2017] – تمكن منتدى مارش الشرق الأوسط 2017 لإدارة مخاطر البنية التحتية الذي طرح هذا العام موضوع "من المخاطر إلى المرونة في صناعة البنية التحتية: تقييم التحديات والفرص في مخاطر البنية التحتية الناشئة"، من تحقيق أهدافه المنشودة، بعد أن حظي باستجابة إيجابية من قبل وفود المشاركين في هذا الحدث الذي تم تنظيمه في فندق "ريتز كارلتون - مركز دبي المالي العالمي" بدبي، يوم الأربعاء الموافق للثامن من فبراير الجاري.
وركز المنتدى على تقرير انتظره الكثيرون باهتمام، وحمل عنوان "المخاطر العالية: إدارة مخاطر المباني الشاهقة"، حيث استكشف مجموعة فريدة من المخاطر المرتبطة بعمليات الإنشاءات والتشغيل للأبراج. ويناقش التقرير الاستراتيجيات التي يمكن اتباعها للتخفيف من هذه المخاطر، لحماية العلامات التجارية وسمعتها، فضلاً عن تسليط الضوء على كيفية تطور أنظمة البناء في المدى القريب.
وقال غوراف باتناغار، رئيس التخصصات في مارش الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: "تمكنت دورة هذا العام 2017 من منتدى مارش لإدارة مخاطر البنية التحتية من تعزيز مكانتها كحدث أساسي يتحتم حضوره من قبل المتخصصين في مجال البنية التحتية والبناء في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. ووفر المنتدى قيادة فكرية معمقة، الأمر الذي أسهم في حفز النقاش حول مجموعة واسعة من المواضيع المتعلقة بالمخاطر التي تؤثر على البنية التحتية وصناعة البناء والتشييد في دولة الإمارات العربية المتحدة ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا على نطاق أوسع".
وخلال المؤتمر الذي حظي بمشاركة واسعة، تناول خبراء الصناعة العديد من موضوعات المخاطر التي تهمّ العاملين في قطاع البنية التحتية والبناء من مختلف أنحاء الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، ومنها إدارة المشاريع وتفادي التأخير وحماية الميزانية وفرص مصادر الطاقة المتجددة والتنمية المستدامة. وتم أيضًا تناول المخاطر التقليدية، بما في ذلك الحرائق والعيوب الكامنة والمخاطر الناجمة عن التهديدات الإلكترونية ونقص المواهب وفرص استقطابها والمحافظة عليها.
ويتناغم منتدى مارش الشرق الأوسط 2017 لإدارة مخاطر البنية التحتية مع رؤية معرض إكسبو 2020 دبي، كما شهد تنظيم العديد من حلقات النقاش، مع الأخذ بالحسبان المحاور الثلاثة الرئيسية، بما في ذلك الفرص والتنقل والاستدامة.


=