Sunday, 5 February 2017

ITWORX Education Anchors Its Position as a Leading Education Services Provider


ITWORX Education shares its latest award-winning solutions and industry insights at BETT 2017
London, United Kingdom, February 2, 2017, (ME NewsWire): As a non-traditional education services provider, ITWORX Education joined a campus of Microsoft partners and an elite group of high-profile industry experts and thought leaders at the 2017 BETT UK, the world’s largest education event, to share next generation ideas and innovative, technology-led classroom practices and solutions with stakeholders in the field.
This year’s edition, held in London between the 25th and the 28th of January 2017, celebrated the impact that past and present game changers have had on education internationally. The event featured the participation of 899 exhibitors from around the world, bringing together ideas, practices and technologies so that all parties involved in the education experience can fulfil their potential and become agents of change.
During the exhibition, ITWORX Education – the 2016 CityNext Microsoft Partner of the Year award finalist and 2014 Microsoft Education Partner of the Year – showcased its latest educational offerings for K12, higher education and corporate training sectors as well as its award-winning solution for “Children in Distress”, all of which play an instrumental role in realizing the Company’s mission to provide sustainable, quality education worldwide.
Commenting on the Company’s participation at BETT 2017, Hatem Sallam, CEO of ITWORX Education, said:
“Our mission of converging groundbreaking technologies with human capital in non-traditional ways to transform education is perfectly aligned with BETT’s aspirations, and every edition of the event presents a new opportunity to redefine the educational landscape and push our collective vision forward. This year, we were honored to be sharing our vision and experience as a Microsoft strategic education partner with various stakeholders, in addition to exploring potential collaborations with leaders in the field to take our mission and reach to the next level, by bringing next-generation education services to knowledge-based economies around the world.”
He added:
Our participation at BETT comes at a strategic timing for the Company, having recently refreshed our brand identity to reflect our growing impact and role as a global education services provider. We’ve come to realize that technology on its own is only part of the solution. Without a complete end-to-end model, true education transformation will not succeed, and that is the value that we hope to bring though our education services.”
As part of redefining itself, ITWORX Education has revamped its corporate website at www.itworxeducation.com to provide education stakeholders around the world with greater insight on its product and service offerings. Envisioning a world with empowered learning citizens, the Company boasts a diverse portfolio of products and consultancy services designed to transform learning and instruction.
ITWORX Education continues to explore untapped markets and expand its geographic reach within its continuous and steadfast steps towards realizing its vision. The Company recently collaborated with LatinShare to introduce its innovative education services to the Latin American market, and is coordinating with JP-IUSA to implement a pilot in two UPAP School classrooms in northwest Mexico. Moreover, ITWORX Education is currently exploring the sub-Saharan African market that is in need of low-cost, high-quality sustainable education solutions.
"آي تي ووركس التعليمية" ترسخ مكانتها كشركة رائدة في مجال توفير الخدمات التعليمية
"آي تي ووركس التعليمية" تطرح أحدث حلولها الحائزة على جوائز عالمية في معرض BETT 2017
لندن، المملكة المتحدة - 2 فبراير 2017, ("إم إي نيوز واير"): بصفتها شركة توفر الخدمات التعليمية غير التقليدية، انضمت "آي تي ووركس التعليمية" إلى نخبة من شركاء مايكروسوفت والخبراء والقادة من مجال التعليم في معرض BETT 2017 بالمملكة المتحدة، الذي يعد أكبر فعالية تعليمية على مستوى العالم، وذلك لتبادل الجيل القادم من الأفكار والابتكارات بالإضافة إلى الحلول والممارسات التكنولوجية داخل الصف مع المعنيين في هذا القطاع.
احتفى المعرض هذا العام، الذي أقيم في لندن في الفترة من 25 إلى 28 يناير 2017، بالتأثير الكبير الذي أحدثه رواد التغيير السابقين والحاليين في العالم. وبمشاركة 899 شركة من جميع أنحاء العالم، كان المعرض ملتقى للأفكار والممارسات والتكنولوجيا من خلال عرض المساهمات التي تمكن كل المعنيين بالعملية التعليمية من تقديم أفضل ما لديهم من إنجازات، وليكونوا قادة التغيير في المستقبل.
وقامت "آي تي ووركس التعليمية" – المرشح النهائي لجائزة شريك "سيتي نيكست مايكروسوفت" لعام 2016، وجائزة شريك "مايكروسوفت التعليمية للعام" لعام 2014 – بتقديم أحدث حلولها التعليمية والتي تلعب دوراً محورياً في تحقيق مهمة الشركة بتوفير تعليم مستدام وعالي الجودة في أنحاء العالم، ومنها حلول تعليمية للمدارس (K-12)، والتعليم العالي، وتدريب الشركات، بالإضافة إلى حل "الأطفال في الأزمات" الحائز على عدة جوائز عالمية.
وفي تعليقه على مشاركة الشركة في معرض BETT 2017، قال السيد/ حاتم سلام، المدير التنفيذي لشركة "آي تي ووركس التعليمية":
"إن مهمتنا لدمج التقنيات المبتكرة مع رأس المال البشري للارتقاء بالتعليم تنسجم تماماً مع تطلعات BETT، وكل نسخة من هذه الفعالية تمثل فرصة جديدة لإعادة توصيف المشهد التعليمي، والتقدم برؤيتنا الجماعية إلى الأمام. يشرفنا في هذه السنة أن نقوم بمشاركة رؤيتنا وخبرتنا - بصفتنا شريك استراتيجي لمايكروسوفت في مجال التعليم - مع مختلف الجهات المعنية، بالإضافة إلى استكشاف أوجه التعاون الممكنة مع الرواد في هذا الميدان والارتقاء بمهمتنا إلى آفاق جديدة، من خلال وضع الجيل القادم من الخدمات التعليمية في خدمة الاقتصادات القائمة على المعرفة في جميع أنحاء العالم ".
وأضاف سلام: "تأتي مشاركتنا في معرض BETT في توقيت استراتيجي للشركة، فقد قمنا مؤخراً بتحديث هوية علامتنا التجارية لتعكس تأثيرنا المتنامي ودورنا كشركة عالمية للخدمات التعليمية. لقد أدركنا أن التكنولوجيا هي جزء من الحل، وبدون وجود عملية تعليمية متكاملة، فإن التحول التعليمي لن يكتب له النجاح؛ وهذه هي القيمة الحقيقية التي نأمل أن نقدمها من خلال خدماتنا التعليمية."
وكجزء من إعادة تعريف هويتها، قامت "آي تي ووركس التعليمية" بتحديث موقعها على الإنترنت www.itworxeducation.com  لتعرض حلولها المبتكرة بشكل أفضل لجميع المعنيين بالعملية التعليمية. رؤية الشركة تتركز في خلق عالم يتمتع مواطنيه بالتعليم عالي الجودة، مما يجعل الشركة تفخر بمجموعة منتجاتها وخدماتها الاستشارية المصممة لتحقيق التغير المنشود في العملية التعليمية والإرشادية.
تواصل شركة "آي تي ووركس التعليمية" استكشاف أسواق جديدة وتوسيع امتدادها الجغرافي من خلال خطواتها الثابتة نحو تحقيق رؤيتها. وقد قامت الشركة مؤخراً بالتعاون مع LatinShare، لتقديم الخدمات التعليمية المبتكرة في سوق أمريكا اللاتينية. كما تنسق الشركة مع JP-IUSA لتطبيق برنامج إرشادي في اثنين من الفصول الدراسية في إحدى المدارس الواقعة في الجزء الشمالي-الغربي من المكسيك. علاوة على ذلك، تقوم "آي تي ووركس التعليمية" حالياً باستكشاف سوق جنوب الصحراء الكبرى في أفريقيا، حيث أن هذا السوق يحتاج خدمات وحلول للتعليم المستدام ذو التكلفة المنخفضة والجودة العالية.

=