Wednesday, 15 February 2017

EY named most attractive employer in the Middle East among the Big 4

According to Universum’s Most Attractive Employer Rankings 2016


  • EY considered the most attractive employer among the Big 4 in the UAE, Saudi Arabia, Qatar and Kuwait
  • EY ranked second in Egypt and third in Lebanon among the Big 4
  • Results highlight EY’s commitment to developing the region’s future business leaders
Dubai, 15 February 2017:  EY was named the most attractive employer among the Big 4 by business and commerce students in the UAE, Saudi Arabia, Qatar and Kuwait according to Universum’s ‘Most Attractive Employer Rankings 2016’. In Egypt and Lebanon, EY was ranked second and third among the Big 4. These results are based on a survey of over 4,600 business students from over 60 universities across the Middle East.
Abdulaziz Al-Sowailim, Chairman and CEO, EY MENA said: “We are honored to be named the most attractive employer among the Big 4 by business students in the Middle East. Universum’s results are testimony to the fact that we are successfully supporting them in acquiring the skills and knowledge required for further developing their careers. We will remain committed to developing and strengthening our employer brand by offering exceptional professional experiences for all our people, as we believe this is integral to us being able to contribute to building a better working world.”
This year’s ‘Most Attractive Employer Rankings’ survey was conducted for the period November 2015 - May 2016.  The rankings chart the success of companies’ talent attraction efforts and students’ shifting ideas about what defines an ideal employer. It also provides insights about students’ career preferences, communication habits and perceptions of potential employers, through quantitative and qualitative research.

Globally, more than 230,000 people in over 140 countries work for EY, advising and serving some of the world’s most important companies and organizations. In the Middle East alone, EY has been established for more than 90 years, employing over 7,000 people.

وفقا لاستطلاع «Universum» لـ«أفضل الشركات للعمل فيها حول العالم» 2016
إرنست ويونغ (EY) تفوز بلقب "جهة العمل الأكثر جاذبية" في الشرق الأوسط بين "الأربعة الكبار"
  • تعتبر EY جهة العمل الأكثر جاذبية بين "الأربعة الكبار" في دولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية وقطر والكويت
  • احتلت EY المرتبة الثانية في مصر والثالثة في لبنان بين "الأربعة الكبار"
  • تعكس نتائج الاستطلاع التزام EY بتطوير قادة الأعمال التجارية المستقبليين في المنطقة
دبي، 15 فبراير 2017: فازت إرنست ويونغ (EY) بلقب "جهة العمل الأكثر جاذبية" بين "الأربعة الكبار" (أكبر أربع شركات محاسبة وخدمات مهنية في العالم) بالنسبة لطلاب كلية ادارة الأعمال في دولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية وقطر والكويت، وذلك في استطلاع «Universum» لـ«جهة العمل الأكثر جاذبية» 2016. أما في مصر ولبنان، فقد احتلت الشركة المرتبة الثانية والثالثة على التوالي بين "الأربعة الكبار". وتستند هذه النتائج إلى استطلاع رأي شمل أكثر من 4,600 من طلاب كلية ادارة الأعمال في أكثر من 60 جامعة في مختلف أنحاء الشرق الأوسط.
قال عبد العزيز السويلم، الرئيس التنفيذي ورئيس مجلس الإدارة في EY في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: "نحن فخورون بحصولنا على لقب ’جهة العمل الأكثر جاذبية‘ بين ’الأربعة الكبار‘ من قبل طلاب كلية ادارة الأعمال في منطقة الشرق الأوسط. وتعد نتائج استطلاع «Universum» شهادة على حقيقة دعمنا الناجح لهؤلاء الطلاب في اكتساب المهارات اللازمة لمواصلة تطوير مسيرتهم المهنية. وسوف نواصل التزامنا الدؤوب بتطوير وتعزيز علامتنا التجارية كجهة عمل متميزة، من خلال تقديم خبرات مهنية استثنائية لجميع موظفينا للمساهمة في بناء عالم أفضل للعمل".
هذا وتم إجراء استطلاع هذا العام لتصنيف "جهة العمل الأكثر جاذبية" خلال الفترة بين نوفمبر 2015 ومايو 2016. وتحدد هذه التصنيفات نجاح جهود الشركات في جذب المواهب، وتغيير أفكار الطلاب حول ما يعرف بجهة العمل المثالية. كما يوفر استطلاع الرأي رؤى وأفكار حول التفضيلات المهنية للطلاب، وعادات الاتصال التي يتبعونها وتصوراتهم حول أرباب العمل المحتملين، عبر عملية بحث كمي ونوعي.
جدير بالذكر أن عدد موظفي شركة EY يبلغ على المستوى العالمي أكثر من 230,000 موظف يتوزعون في أكثر من 140 دولة، ويقدمون الاستشارات والخدمات لبعض أهم الشركات والمؤسسات في العالم. هذا ويعود حضور EY في منطقة الشرق الأوسط وحدها إلى أكثر من 90 عاماً، ويبلغ عدد موظفيها العاملين في المنطقة أكثر من 6000 موظف.

=