Sunday, 12 February 2017

Ericsson Appoints Indranil Das as Head of IT & Cloud for region middle east


· Indranil Das has been named Head of IT & Cloud at Ericsson Region Middle East
· Indranil assumed his new position as of January 1, 2017.
·  Indranil was part of the team that established IT & Cloud in India and his expertise will help establish Ericsson’s leadership in the space
Ericsson, today, announced the appointment of Indranil Das as Head of IT & Cloud for Region Middle East.
Das will bring his vast expertise in the IT & Cloud segment to the region. His responsibilities include driving business growth and capturing market opportunities within the Middle East and Turkey region in the area of IT & Cloud within Ericsson.
Das started his career with Ericsson in 2011 as the Vice President of Ericsson Global Services in India. He was part of the high performing team that established the IT & Cloud Practice in India.
“We are pleased to welcome Indranil to our Leadership Team in the region.  With the continuous evolution of the Networked Society, digital transformation has become inevitable. Indranil and his team will work to bring our innovation in the IT and Cloud area closer to our customers.” said Rafiah Ibrahim, Head of Ericsson, Region Middle East and East Africa.
Das added, “The IT and Cloud Unit forms a vital part of Ericsson’s business, and I am very excited to join the team in the Middle East to further develop this particular segment of the Ericsson offering in the region.”

أريكسون تعين إندرانيل داس في منصب رئيس قطاع الحوسبة السحابية وتكنولوجيا الاتصالات لمنطقة الشرق الأوسط
·    عمل إندرانيل كعضو في الفريق الذي أسس قطاع الحوسبة السحابية وتكنولوجيا المعلومات في الهند وستساعد خبراته الواسعة في تحقيق الريادة لشركة إريكسون في مجال الفضاء


القاهرة 12 فبراير ٢٠١٧

أعلنت إريكسون اليوم عن تعيينها لإندرانيل داس بمنصب رئيس قطاع الحوسبة السحابية وتكنولوجيا الاتصالات لمنطقة الشرق الأوسط، حيث سيقوم إندرانيل بنقل خبرته الواسعة في قطاع تكنولوجيا المعلومات والحوسبة السحابية إلى المنطقة. وتتضمن مسؤولياته تنمية نشاطات الشركة واقتناص الفرص المتوافرة في أسواق منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا في قطاع تكنولوجيا الاتصال والحوسبة السحابية مع إريكسون.
بدأ داس مسيرته المهنية مع اريكسون في العام 2011 كنائب لرئيس خدمات اريكسون العالمية في الهند، وكان فرداً من الفريق ذو الأداء الاستثنائي الذي أنشأ ممارسات تكنولوجيا الاتصالات والحوسبة في الهند.
وفي هذا الإطار قالت رافية إبراهيم، رئيسة اريكسون لمنطقة الشرق الأوسط وشرق أفريقيا:" يسعدنا أن نرحب بإندرانيل لانضمامه لفريق قادة اريكسون في المنطقة، و مع الاستمرار بثورة المجتمع الشبكي و التحول الرقمي، اندرانيل و فريقه سوف يعملون على إيصال ابتكاراتنا في مجال تكنولوجيا المعلومات و الحوسبة السحابية لعملائنا".
وأضاف داس قائلاً: " إن قطاع الحوسبة السحابية وتكنولوجيا الاتصال تشكل القطاع الأكثر حيوية في شركة اريكسون، وأنا شديد التحمس للعمل مع الفريق الخاص بمنطقة الشرق الأوسط لإضافة المزيد من التطويرات على هذا القطاع المتميز لاريكسون في المنطقة". 
=