Tuesday, 7 February 2017

Cognizant to Enable McDonald’s to Transform Customer Experience and Service Agility in the Kingdom of Saudi Arabia



Implementation of SAP Success Factors and ECC to Lay the Digital Foundation for the Rapid Growth of McDonald’s in KSA

February 06, 2017 - Cognizant (NASDAQ: CTSH) announced that it has been selected by Riyadh International Catering Corporation (RICC) as a strategic partner to enable McDonald’s restaurant chain in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) to become a digital enterprise, transforming customer experience and service agility.

RICC owns and operates McDonald’s in the Central, Eastern and Northern regions of the Kingdom under developmental license from McDonald’s Corporation of Delaware, US. RICC has 154 quick-service restaurants and plans to expand its footprint to more than 200 outlets by 2020. To help RICC meet the demands of rapid business growth, Cognizant will leverage its deep digital business, technology and restaurant industry expertise to design and build an enterprise planning and management platform.

Using SAP® Success Factors and ECC software, the platform will be built to provide RICC with real-time visibility into day-to-day operations and quality control across all its outlets in KSA. As part of the engagement, Cognizant will simplify and standardize key supply chain, food and workforce processes, making them flexible and responsive to business demands. Cognizant will also enable RICC to harness customer and operational intelligence to drive faster, more informed decision-making, and optimize customer experience, speed-to-market, business throughput, and return on assets.

“The success of McDonald’s in KSA is underpinned by our commitment to delivering our customers the highest standards of quality, service, cleanliness, and value,” said HH Prince Waleed Nasser F. Al-Saud, Vice President, Business Support, RICC. “As we embark upon an aggressive growth plan for McDonald’s, it is imperative that we deliver our digital-era customers the experiences they expect, while also empowering and engaging our modern workforce. Technology has become central to unlocking the full potential of enterprise resources and turning data into a competitive asset. Cognizant’s deep digital expertise and vast industry experience will help us become a smarter, more agile enterprise for the needs of tomorrow.”  

“We appreciate the opportunity to drive fundamental, technology-enabled changes across core enterprise functions at RICC for it to compete and win in this new technology- and data-intensive world,” said Narayan Iyer, Vice President, the Middle East and India, Cognizant. “In today’s digital era, it is ever more important for restaurant chains to re-engineer and digitize their most essential business processes to improve user experiences, transform service delivery, and deliver better outcomes. We look forward to helping RICC build a robust and scalable enterprise system across its McDonald’s outlets in Saudi Arabia, as well as create competitive advantage through process excellence and business agility. Our market-leading digital and process capabilities, coupled with our long-standing alliance with SAP®, will help us fulfill RICC’s strategic goals for McDonald’s in Saudi Arabia.”

"كوجنيزانت" تزود "ماكدونالدز السعودية" بحلول متطورة لمساعدتها على تحسين تجربة العملاء وتعزيز مرونة خدماتها في السوق السعودي

الشركة تقدم برنامجي "ساب سكسيس فاكتورز" و"أي. سي. سي" لإعداد منصة رقمية تساعد "مكادونالدز" في مسيرة نموها المطرد في السعودية

06 فبراير2017 - أعلنت "كوجنيزانت" (Cognizant)، إحدى الشركات العالمية الرائدة في مجال توفير خدمات تكنولوجيا المعلومات والاستشارات وأنظمة العمل والمدرجة في سوق أسهم ناسداك تحت الرمز (NASDAQ: CTSH)، عن اختيارها كشريك استراتيجي من قبل شركة الرياض العالمية للأغذية من أجل تمكين سلسلة مطاعم "ماكدونالدز" (McDonald’s) في المملكة العربية السعودية من أن تصبح شركة رقمية وتعزيز تجربة عملائها ومرونة الخدمات التي تقدمها في فروعها.

وتمتلك شركة الرياض العالمية للأغذية وتدير سلسلة مطاعم "ماكدونالدز" في المناطق الوسطى والشمالية والشرقية من المملكة بموجب ترخيص تطويري من شركة "ماكدونالدز" في ولاية ديلاوير الأمريكية. وتملك شركة الرياض العالمية 154 مطعماً للخدمة السريعة في مختلف المناطق التي تعمل فيها، كما تعتزم الشركة توسيع حضورها في المملكة من خلال افتتاح أكثر من 200 مطعم بحلول العام 2020. ولمساعدة شركة الرياض العالمية للأغذية على تلبية متطلبات النمو السريع لهذا القطاع، ستعمل "كوجنيزانت" على الاستفادة من خبراتها الواسعة في مجال الأعمال الرقمية والتكنولوجيا وصناعة المطاعم، من أجل تصميم وتطوير خطة مؤسسية ومنصة إدارية لأعمال الشركة.

وسيتم إعداد هذه المنصة من خلال الاستفادة من برنامجي "ساب سكسيس فاكتورز" (SAP Success Factors) و"إي. سي. سي" (ECC)، من أجل تزويد شركة الرياض العالمية للأغذية بإمكانية المتابعة والرقابة في الزمن الحقيقي للعمليات اليومية، بالإضافة إلى ضبط الجودة في كافة منافذها التجارية في المملكة العربية السعودية. وستعمل "كوجنيزانت" على تبسيط وتوحيد عمليات سلسلة التوريد وعمليات الأغذية والقوى العاملة بما يجعلها أكثر مرونة واستجابة لمتطلبات

الأعمال. كما ستقوم "كوجنيزانت" بتمكين شركة الرياض العالمية للأغذية من الاستفادة من المعلومات المتعلقة بالعملاء والعمليات التشغيلية من أجل دعم عملية اتخاذ قرارات مدروسة وسريعة وتسريع طرح المنتجات في السوق وتحسين تجربة العملاء والإنتاجية التجارية والعائد على الأصول.    
وقال صاحب السمو الأمير الوليد بن ناصر آل سعود، نائب رئيس شركة الرياض العالمية للأغذية: "إن نجاح سلسلة مطاعم "ماكدونالز" في المملكة العربية السعودية خير دليل على التزامنا بتزويد عملائنا بأعلى مستويات الجودة والخدمة والنظافة والقيمة. ومع شروعنا بخطة نمو طموحة لسلسلة مطاعم "ماكدونالدز" في المملكة، فإنه من الضروري أن نقدم لعملائنا في العصر الرقمي التجارب التي يتوقعونها، بالإضافة إلى تمكين وإشراك قوانا العاملة. وأصبحت التكنولوجيا عاملاً رئيسياً في إطلاق كامل إمكانات الموارد المؤسسية وتحويل البيانات إلى أصول تنافسية. وسوف تسهم "كوجنيزانت" من خلال خبراتها الرقمية الواسعة وتجاربها الكبيرة في هذا القطاع في مساعدتنا على أن نصبح شركة أذكى وأكثر مرونة من أجل تلبية الاحتياجات المستقبلية".

من جانبه، قال نارايان آير، نائب رئيس شركة "كوجنيزانت" في الشرق الأوسط والهند: "نحن ممتنون لشركة الرياض العالمية للأغذية على هذه الفرصة التي أتاحتها لنا من أجل إجراء التغييرات التكنولوجية في مختلف وظائفها المؤسسية الأساسية من أجل تعزيز أدائها ومستوى المنافسة في السوق من خلال تبني هذه التكنولوجيا الجديدة. ومن المهم في العصر الرقمي اليوم أن تقوم سلاسل المطاعم بإعادة تصميم ورقمنة عملياتها الأساسية من أجل تحسين تجربة العملاء وإحداث تحول إيجابي في تقديم الخدمات وبالتالي الحصول على نتائج أفضل. ونتطلع إلى مساعدة شركة الرياض العالمية للأغذية في بناء نظام مؤسسي قوي وقابل للتطوير ضمن سلسلة مطاعم "ماكدونالدز" السعودية، وكذلك خلق ميزة تنافسية من خلال التميز في العمليات ومرونة الأعمال. وستساعدنا خبراتنا الرائدة على مستوى السوق في المجال الرقمي والعمليات إلى جانب تحالفنا طويل الأمد مع شركة "ساب"، في تحقيق الأهداف الاستراتيجية لسلسة مطاعم "ماكدونالدز" في السعودية".

=