Wednesday, 15 February 2017

Arthur D. Little Middle East Named RTA Management Consulting Supplier of the Year

Dubai Roads and Transport Authority, honors Arthur D. Little for supporting the success of its ambitious Travel & Transport agenda
LONDON-- (BUSINESS WIRE/ ME NewsWire)--  Arthur D. Little (ADL) today announced that it has been awarded the “Management Consulting Supplier Award” by the Roads and Transport Authority (RTA), Dubai, UAE. A leading partner in the agency’s work to deliver a series of innovative Travel and Transportation projects, ADL was recognized by His Excellency Mattar Mohammed Al Tayer, Director General, Chairman of the Board of Executive Directors of RTA, for its efforts to help RTA deliver several breakthrough innovation-smart mobility projects. The successful projects will help solidify Dubai’s position as a premiere business and economic hub in the region.
ADL has enjoyed a long-established partnership with RTA and throughout 2016, supported RTA in multiple assignments, covering strategic topics such as innovation in urban transport, smart mobility and regulation. The award reflects ADL’s extensive experience in the Middle East, and will only strengthen its commitment to RTA’s vision for the future of travel and transportation in the UAE. Established in the region in the 1950s, ADL consultants play an active role in many of the Middle East’s key industries, including smart mobility and transportation, energy, real estate, and technology infrastructure. Today ADL maintains offices in Dubai, Riyadh, and Beirut, and has strategic and management expertise in supporting the public sector and government services in delivering a range of innovative and transformational projects.
Thomas Kuruvilla, Managing Partner of Arthur D. Little Middle East, said, “We are delighted and thankful to receive this award from such a valued client as RTA. Our Middle East practice is committed to providing high-quality, pragmatic, and implementable recommendations in the region, and with this award, we are confident to continue partnering with the public and private sectors to grow the region’s economy and infrastructure.”
Morsi Berguiga, Associate Director, Arthur D. Little Middle East and Travel & Transportation Regional Practice Leader, added, “As our clients work in a rapidly changing regulatory and economic environment, we remain committed to providing unique expertise in key areas of innovation that will help them to anticipate, innovate, and transform their operations for long-term sustainability and growth.”

شركة آرثر دي ليتل ميدل إيست تفوز بجائزة هيئة الطرق والموصلات كأفضل مقدم لخدمات الاستشارات الإدارية لعام 2016
هيئة الطرق والمواصلات بإمارة دبى تُكرم آرثر دي ليتل لدعمها الدائم في تحقيق النجاح لبرنامج الهيئة الطموح في قطاع النقل والمواصلات

لندن, 14 فبراير 2017 – (بزنيس واير/"إم إي نيوز واير"): أعلنت شركة آرثر دي ليتل اليوم حصولها على جائزة "أفضل مقدم لخدمات الاستشارات الإدارية للعام 2016" المقدمة من قبل هيئة الطرق والمواصلات بإمارة دبى. وقد أثنى سعادة المهندس/ مطر محمد الطاير، المدير العام ورئيس مجلس المديرين في هيئة الطرق والمواصلات، على شركة آرثر دي ليتل كونها أحد الشركاء الاستراتيجيين للهيئة لما تبذله من جهود كبيرة لمساعدة الهيئة في تنفيذ سلسلة من مشاريع النقل الذكية والمبتكرة في دولة الإمارات العربية المتحدة. ومثل هذه المشاريع الناجحة ستعزز وترتقي بمكانة دبى كمركز تجاري واقتصادي متميز في المنطقة.

تتمتع آرثر دي ليتل بعلاقة شراكة طويلة مع هيئة الطرق والمواصلات حيث قدمت الدعم للهيئة طوال عام 2016 لإنجاز العديد من المشروعات الهامة التي تغطى الكثير من الجوانب الاستراتيجية مثل الابتكار في النقل الحضري، النقل الذكي، الأنظمة والقوانين ذات العلاقة. وتعكس هذه الجائزة الخبرة الواسعة لآرثر دي ليتل في منطقة الشرق الأوسط ومدى التزامها بتعزيز رؤية الهيئة لمستقبل قطاع النقل والمواصلات في دولة الإمارات العربية المتحدة. ومنذ تأسيسها في المنطقة في خمسينيات القرن الماضي، اضطلعت شركة آرثر دي ليتل بدور فعال في العديد من الصناعات والقطاعات الرئيسية في الشرق الأوسط، بما في ذلك النقل الذكي والمواصلات، الطاقة، العقارات، البنية التحتية للتقنيات. كما تباشر آرثر دي ليتل اليوم أعمالها في المنطقة من خلال مكاتبها في كلٍ من دبى والرياض وبيروت، وتمتلك آرثر دي ليتل خبرات إدارية واستراتيجية كبيرة تمكنها من تقديم الدعم لمختلف جهات القطاع العام والخدمات الحكومية في إنجاز العديد من المشاريع الابتكارية والتحويلية.

وقال توماس كوروفيلا، المدير الشريك في آرثر دي ليتل ميدل إيست "نشعر بالفخر والسعادة لحصولنا على هذه الجائزة المشرفة من هيئة الطرق والمواصلات، ونسعى دائمًا أن تكون الخدمات المقدمة لكافة عملائنا في المنطقة ذات جودة عالية وتتسم بالواقعية فضلًا عن تقديم توصيات قابلة للتنفيذ. إن حصولنا على هذه الجائزة يزيدنا ثقة وعزم على مواصلة أواصر التعاون والشراكة مع القطاعين العام والخاص من أجل الإسهام في النمو الاقتصادي والارتقاء بالبنية التحتية في المنطقة".

وأضاف مرسي بيرجويجا، المدير المساعد في آرثر دي ليتل ميدل إيست، وقائد الأنشطة الدولية لقطاع النقل والمواصلات في الشركة "نظرًا للتغيير السريع الذي يطرأ على البيئة التنظيمية والاقتصادية التي يعمل فيها عملائنا، نلتزم دائمًا بتوفير الخبرات الفريدة في العديد من مجالات الابتكار الرئيسية لمساعدة عملائنا على التوقع والابتكار والتحول في أعمالهم وتحقيق الاستدامة والنمو على المدى الطويل".


=