Wednesday, 8 February 2017

Arabian Automobiles Receives Prestigious Accolade for 9th Consecutive Year


Automotive division of AW Rostamani Group achieves recognition for excellence in aftersales and customer satisfaction
Dubai, United Arab Emirates, February 8th, 2017: Arabian Automobiles Company, the flagship company of the AW Rostamani Group and the exclusive dealer for Nissan in Dubai, Sharjah and the Northern Emirates, has been awarded with the World Aftersales Progress Club global award for the ninth year in a row, marking the eighteenth time they have received this honour overall. The accolade acknowledges exceptional performance in Aftersales Services and Parts, and was received during Arabian Automobiles Top Management Summit with the Nissan Motoring Company in Japan.
Michel Ayat, CEO of Arabian Automobiles Company said: “We are truly honoured to receive this award, which is a testament to Arabian Automobiles’ work to provide excellence across all our service platforms. We are extremely proud of this recognition which adds proven value to our brand, making us one of the fundamental drivers of Nissan growth in the Middle East.”
Sharad Dubey, Director of Aftersales at Arabian Automobiles Company said: “This award not only places us as one of the top contenders in the Middle East market but also provides a global benchmark for Nissan Aftersales activities. We pride ourselves on the success of our customer relationship, which is one of the key factors that sets us apart in the market. Arabian Automobiles stand out as the first Nissan distributor worldwide to achieve this accolade for nine consecutive years.”

As part of the awards protocol, all NSCs are divided into three groups based on their business volume. Arabian Automobiles received a grand prize in the ‘Largest National Sales Company’ (NSC) category. The judging criteria covers Parts Sales, Accessory Sales, Service Sales, Customer Retention, Workshop Capacity Analysis, Parts Inventory Management, Compliance to the Manufacturer’s Standards and Customer Satisfaction.

العربية للسيارات تفوز بجائزة مرموقة للعام التاسع على التوالي
- شركة السيارات الرئيسية في مجموعة عبد الواحد الرستماني تحظى بالتقدير لتميز خدمات ما بعد البيع ورضا العملاء –
[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 8 فبراير 2017] – حصلت العربية للسيارات، شركة السيارات الرئيسية في مجموعة عبد الواحد الرستماني، والموزع الحصري لسيارات نيسان في دبي والشارقة والإمارات الشمالية، على جائزة مرموقة من النادي العالمي لخدمات ما بعد البيع للسنة التاسعة على التوالي، وهي المرة الثامنة عشرة التي تحقق فيها الشركة هذا التكريم بشكل عام. وتعترف الجائزة بالأداء المتميز في خدمات ما بعد البيع وقطع غيار، وتم تقديمها للشركة خلال قمة جمعت بين الإدارة العليا للعربية للسيارات مع شركة نيسان في اليابان.
وقال ميشال عياط، الرئيس التنفيذي للشركة العربية للسيارات: "يشرفنا الحصول على هذه الجائزة التي تمثل شهادة على عمل العربية للسيارات، وتركيزنا من خلاله على تقديم التميز في جميع منصات خدماتنا. إننا نفخر بهذا التكريم الذي يضيف قيمة مؤكدة لعلامتنا التجارية، ويجعلنا أحد محركات النمو الأساسية لعلامة نيسان في الشرق الأوسط ".
وقال شاراد دوبي، مدير إدارة خدمات ما بعد البيع في العربية للسيارات: "إن هذه الجائزة لا تضعنا على قائمة كبار المنافسين في سوق الشرق الأوسط فحسب، ولكنها توفر أيضًا معيارًا عالميا لأنشطة خدمات ما بعد البيع في نيسان. ونعرب عن فخرنا إزاء نجاح علاقاتنا مع عملائنا، ما يعدّ أحد العوامل الرئيسية التي تميزنا في السوق. وبذلك، تتصدر العربية للسيارات قائمة موزعي نيسان في العالم، لاستحواذها على هذه الجائزة لتسع سنوات متتالية".
وكجزء من بروتوكول الجوائز، تنقسم أكبر شركات المبيعات الوطنية إلى ثلاث مجموعات بناءً على حجم أعمالهم. وحصلت العربية للسيارات على الجائزة الكبرى في فئة "أكبر شركة مبيعات وطنية". وتغطي معايير التحكيم مبيعات قطع الغيار والإكسسوارات ومبيعات الخدمة، إضافة إلى الحفاظ على العملاء، وتحليل قدرات ورش العمل، وإدارة مخزون قطع الغيار والامتثال لمعايير الجهة المصنعة ورضا العملاء.
=