Wednesday, 15 February 2017

Alfardan Group Successfully Organizes its 6th Annual Sports Day Celebration



Over 1,500 employees participated in the event held at Ali Bin Hamad Al Attiyah Arena

Qatar, 15 February, 2017- Alfardan Group held its 6th company-wide Sports Day event yesterday at the Ali Bin Hamad Al Attiyah Arena. The activities are an annual initiative to commemorate Qatar’s National Sports Day. Over 1,500 employees from various business units participated in the event aimed at demonstrating the Group’s support for the country’s strategic efforts to position itself as one of the world’s premier sporting hubs. Alfardan Sports Day highlighted the virtues of physical activity as well as camaraderie, cooperation, and team spirit for continued personal and professional growth.

Prior to the final games at the Ali Bin Hamad Al Attiyah Arena, teams and individuals competed in the preliminary rounds of volleyball and basketball at the Arab International Academy, while tennis and table tennis were held at Alfardan Gardens. Employees also competed in other sports such as football, badminton and cricket.

Ali Alfardan, Vice Chairman, Alfardan Group, said on the occasion, “Alfardan Sports Day is an annual event held to reaffirm our support for the pioneering initiative launched by H.H. Sheikh Tamim Bin Hamad Al Thani, Emir of Qatar, to observe a National Sports Day. It is a platform that brings together employees from different divisions and showcases their competitiveness, excellence and dedication. With this event we aim to promote and raise awareness on the importance of physical wellness to create a generation of fit and healthy individuals in Qatar.”

Fahad Alfardan, Board Member of Alfardan Group, added “Engaging our employees in physical activities through sports is one effective way to raise awareness on leading a healthy lifestyle, which is a priority for our Government, under the leadership of H.H. Sheikh Tamim Bin Hamad Al Thani, Emir of the State of Qatar, in order to develop a healthy workforce. Through Alfardan Sports Day, we aim to boost this commitment and ensure that Alfardan Group consistently promotes Qatar’s vision of a healthy working environment and community. This also strengthens camaraderie among employees

which is an essential element in achieving the company’s mission and strategic objectives.”

Omar Alfardan, President and CEO of Alfardan Group, concluded, “In our support of H.H. Sheikh Tamim Bin Hamad Al Thani, Emir of the State of Qatar, and his National Sports Day initiative, we integrated Sports Day in our CSR agenda. This occasion is an excellent way to encourage our employees to strive for physical wellbeing, which is important for their performance on the professional and personal fronts. It is also in line with the Human Development Pillar of the Qatar National Vision 2030. Alfardan Group’s management, employees and their families congregated at the Ali Bin Hamad Al Attiyah Arena to celebrate this event and compete in the final games. They displayed their team spirit and sportsmanship while exerting their best efforts to win in their respective competitions. This astounding response by our employees encourages us to continue to host the event every year with the same vigour and enthusiasm.”

A number of recreational activities were organized and made available to people of all ages, to ensure that everyone will have a fun and memorable experience. These activities varied from bouncy castles to game booths, which were lined up for the employees and their families for the enjoyment of both adults and children.

"مجموعة الفردان" تحتفي باليوم الرياضي للدولة للعام السادس على التوالي

مشاركة ما يزيد على 1,500 موظف وموظفة في الفعالية التي امتدت على مدار يوم كامل في"صالة علي بن حمد العطية" لإبراز مواهبهم في مختلف الرياضات الحيوية

قطر، 15 فبراير 2017 -احتفاءً بمبادرة "اليوم الرياضي للدولة"، وللعام السادس على التوالي، أقامت "مجموعة الفردان" يوم أمس الثلاثاء الموافق 14 فبراير 2017، فعالية رياضية خاصة في "صالة علي بن حمد العطية" بمشاركة فاعلة لأكثر من 1,500 موظّف وموظفة من مختلف الأقسام والشركات المنضوية تحت مظلة المجموعة، وذلك تماشياً مع التطلّعات الوطنية الإستراتيجية الرامية إلى الارتقاء بمكانة قطر كمركز عالمي رائد للرياضة. وتأتي هذه الفعالية السنوية في إطار حرص "مجموعة الفردان" على نشر الوعي الرياضي وترسيخ قيم التعاون والعمل الجماعي وبث روح الفريق الواحد في بيئات العمل للمساهمة الفاعلة في تحفيز النمو والتطوّر المستمر على المستويين المهني والشخصي لدى الكوادر البشرية.

وتخلّل الفعالية استضافة سلسلة من المباريات النهائية التي اتّسمت بأجواء الحماس والندية بين المشاركين ممن أظهروا مستوى عالٍ من الأداء الرفيع والمنافسة الشريفة، وذلك في أعقاب استكمالهم مرحلة التصفيات التي أقيمت على مدار الأيام السابقة وتخلّلها إجراء مباريات كرة الطائرة وكرة السلة في "الأكاديمية العربية الدولية"، ومباريات كرة المضرب وتنس الطاولة في "حدائق الفردان"، بالإضافة إلى غيرها من الرياضات التي تتضمّنت كرة القدم وتنس الريشة والكريكيت.

وفي معرض تعليقه على الأمر، قال علي الفردان، نائب رئيس مجلس إدارة "مجموعة الفردان": "تمثّل الفعالية الرياضية التي تنظّمها، "مجموعة الفردان" كل عام دليلاً على التزامنا  المطرد بدعم مبادرة "اليوم الرياضي للدولة" التي أطلقها حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني، أمير البلاد المفدى. ونحن نتطلّع من خلال هذه الفعالية السنوية إلى توفير منصة تفاعلية تجمع كافة كوادرنا البشرية من مختلف الأقسام والإدارات تحت سقف واحد لإبراز مهاراتهم وإطلاق العنان لقدراتهم التنافسية وتوجيهها بالشكل الصحيح الذي يمكّنهم من تحقيق التميّز والتفوّق. وتكمن أهمية هذه الاحتفالية في كونها تهدف إلى رفع مستوى الوعي العام حول أهمية ممارسة الرياضة والتمتّع بالصحة البدنية السليمة، تماشياً مع الجهود الوطنية الرامية إلى تأسيس جيل ينعم بالرفاهية الصحية في قطر".


وبدوره، قال فهد الفردان، عضو مجلس إدارة "مجموعة الفردان": "تتمثّل أهمية إشراك كوادرنا البشرية في الأنشطة البدنية والرياضية المتنوّعة في توفير دفعة قوية لرفع مستوى الوعي العام حول ضرورة تبنّي أساليب الحياة الصحية، وهو ما يندرج في مقدّمة الأولويات الإستراتيجية للحكومة القطرية بقيادة حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني، أمير البلاد المفدى، من أجل توفير بيئة عمل صحية ومواتية للموظفين. ونتطلّع من خلال فعاليتنا الرياضية إلى ترسيخ هذا الالتزام والتأكيد على مواصلة العمل نحو تحقيق رؤية قطر في خلق بيئة عمل صحية ومجتمع مثقّف رياضياً وصحياً. كما تشكّل هذه المبادرة حدثاً هاماً لترسيخ أواصر العلاقات الطيّبة والوديّة بين أوساط الموظفين وتشجيعهم على العمل يداً واحدةً للوصول إلى الأهداف والرؤى الطموحة التي تصبو "مجموعة الفردان" إلى تحقيقها".

ومن جانبه، أضاف عمر الفردان، الرئيس التنفيذي لـ "مجموعة الفردان"، قائلاً: "تندرج هذه الفعالية الرياضية السنوية في إطار مبادرات المسؤولية الاجتماعية التي ننظّمها، وهي تؤكّد على دعمنا المستمر والدائم للتوجيهات الحكيمة للقيادة الرشيدة برئاسة حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني، أمير البلاد المفدى. وتشكّل هذه المناسبة فرصةً مثاليةً لترسيخ ثقافة الرفاهية الصحية بين أوساط الموظفين وتشجيعهم على ممارسة النشاطات البدنية والعناية الكاملة بالصحّة كعامل أساسي للارتقاء بالذات على الصعيدين المهني والشخصي على حد سواء، تماشياً مع الأهداف الإستراتيجية التي تنصّ عليها ركيزة التنمية البشرية ضمن "رؤية قطر الوطنية 2030". وللعام السادس على التوالي، اجتمع كبار المسؤولين والموظفين في ‘مجموعة الفردان’ وأفراد أسرهم في ‘صالة علي بن حمد العطية’ للاحتفاء بمبادرة "اليوم الرياضي للدولة" والمنافسة في المباريات النهائية ضمن أجواء طغت عليها مشاعر الندية والروح الرياضية. وممّا لا شك فيه أن الاستجابة الواسعة التي شهدتها الفعالية تدفعنا لمواصلة تنظيم هذه الفعاليات كل عام".

وتضمّنت الاحتفالية أيضاً تنظيم عدد من الأنشطة الترفيهية المناسبة لجميع أفراد العائلة، بما في ذلك ألعاب الأطفال والأكشاك المتنوّعة وغيرها من الفعاليات الترفيهية التي لاقت إقبالاً واسعاً من قبل كافة الحاضرين والتي تمحورت في مضمونها حول تشجيع ممارسة الرياضة والنشاطات البدنية.


=