Tuesday, 10 January 2017

The Venetian Macao to Headline as Platinum Partner of 5th Annual MICE India & Luxury Travel Congress

The luxury hotels chain will collaborate with MILT Congress to showcase the newly launched The Parisian Macao property to the Indian market

Dubai/Mumbai—January 10, 2017—MICE India and Luxury Travel (MILT) Congress 2017, the premier platform for all MICE and luxury travel sourcing for regional and outbound travel from India, has announced that it has signed up The Venetian Macao as the Platinum Partner of the event. The Venetian Macao will collaborate with the event to showcase their newest property The Parisian Macao, which opened in September 2016.
“The property, which is the Venetian Cottai’s flagship property is set to take the Indian MICE market by storm. It is through channels like MILT Congress that The Venetian® Macao and The Parisian Macao are able to reinstate their offering to the Indian market,” Stephanie Tanpure, Executive Director of Sales, Sands Resorts Cottai Strip Macao
Now in its 5th year, the MILT Congress is organized by Dubai-based QnA International. Over the years, the event has transformed itself into a premium networking and business platform aimed at industry leaders who represent India’s top corporations, biggest film production houses and premium destination wedding planners. The event also enables these executives to meet with global travel and hospitality suppliers looking to build long lasting alliances with them and offer packages at discounted rates for their future MICE & Luxury Travel purposes.
According to Tanpure, this year, the business from the Indian market has been very strong for Sands Resorts Cotai Strip Macao. “Our numbers are up 20% year-on-year from Indian travellers and we feel confident about the Indian market. We are very happy to see this steady increase in the number of Indian visitor arrivals to our integrated resorts. The response we saw this year from the MICE Segment alone was very promising,” explained Tanpure.
The Parisian Macao is inspired by the magic and wonder of the famed City of Light. The property features a full array of integrated resort facilities that includes 3,000 guest rooms and suites, convention and meeting space, international restaurants, spa, kids’ club, health club, pool deck with themed water park, and 1,200-seat theatre, among other amenities. Its retail mall ‘Shoppes at Parisian’ offers the latest in fashion and couture in a setting reminiscent of the streets of Paris, with an eclectic mix of street artists and entertainers heightening the authentic experience.
“It is very important to understand changing preferences of the Indian market and benchmark from the many success stories. The need to source the right destination for the MICE activities is very prominent; it is about finding it all under one roof,” explained Mr. Ackash Jain, a Director at QnA International. “This is where the MILT Congress comes in. As the organisers of MILT Congress, our objective has always been to bring the best destinations and suppliers from all over the world to meet C-level executives from the region. The event’s visitors are decision-makers on all aspects related to procurement in the MICE, business and luxury travel activities.”

According to Tanpure, last year, Macao welcomed close to 170,000 visitors from India with over 80 percent choosing to stay at The Venetian. “The Venetian® Macao sees as many as 450 Indian guests every day and we are very happy to see a steady increase in the number of Indian visitor arrivals in the last 5 months alone,” added Tanpure. “The response we are seeing in terms of Indian visitor traffic already this year is very promising and we are assured that with the right partnerships in India we will continue to provide an internationally sought after destination for our Indian leisure travellers well into 2017.”

فندق "ذا فينيشيان مكاو" الشريك البلاتيني لمؤتمر المعارض والمؤتمرات والسفر الفاخر في الهند 2017
- سلسلة الفنادق الفاخرة تتعاون مع الحدث لتسليط الضوء على أحدث فنادقها "ذا باريسيان ماكاو" بعد طرحه في السوق الهندية -

[دبي/ مومباي، يناير10 2017] – أعلن مؤتمر المعارض والمؤتمرات والسفر الفاخر في الهند 2017 (ام اي ال تي)، أول منصة تجمع بين مصادر المعارض والمؤتمرات والسفر الفاخر للمنطقة والهند، عن التوصل إلى اتفاقية مع فندق "ذا فينيشيان ماكاو" ليكون الشريك البلاتيني لهذا الحدث، في إطار علاقة تعاون يتطلع الفندق من خلالها إلى إبراز أحدث فروعه "ذا باريسيان ماكاو" الذي افتتح في الخامس من سبتمبر 2016.
وقالت ستيفاني تانبور، المدير التنفيذي للمبيعات، في "ساندس ريزورتس كوتاي ستريب ماكاو": "من المتوقع لهذا الفندق الذي يعتبر الأبرز في سلسلة "فينيشيان كوتاي" أن يستحوذ على اهتمام الجميع خلال هذا الحدث. ويكون بمقدورنا من خلال هذه القنوات إبراز ما نقدمه من خدمات مرموقة إلى السوق الهندية".
وبعد وصوله إلى دورته الخامسة، يتم تنظيم مؤتمر " ام اي ال تي" من قبل "كيو آن أي إنترناشيونال" التي تتخذ من دبي مقرّاً لها. وتمكّن الحدث على مر السنوات الماضية من التحول إلى شبكة متميزة ومنصة مرموقة للأعمال تجمع بين قادة الصناعة الذين يمثلون كبرى الشركات في الهند، وأكبر مؤسسات الإنتاج السينمائي، والشركات القائمة على التخطيط لوجهات حفلات الزفاف المتميزة. ويتيح الحدث للمدراء التنفيذيين فرصة اللقاء بمزودي خدمات السفر والضيافة العالمية، خاصة أولئك الذين يتطلعون لبناء تحالفات طويلة الأمد، والحصول على حزم عروض بأسعار مخفضة تلبي أغراضهم المستقبلية للسفر الفاخر وصناعة السياحة والمؤتمرات.
ويؤكد تانبور أن نشاط السوق الهندي هذا العام كان قوياً جداً لفنادق "ساندس ريزورت كوتاي ستريب ماكاو". ويضيف في هذا الشأن: "ارتفعت أرقامنا بنسبة 20٪ سنويًا من المسافرين الهنود، ونشعر بالثقة إزاء السوق الهندية. وتسعدنا رؤية هذا الزيادة المضطردة في عدد الزوار الهنود الذين يقصدون منتجعاتنا المتكاملة. وتعتبر الاستجابة التي لمسناها هذا العام من قطاع المعارض والمؤتمرات واعدة جداً".
ويستلهم تصميم فندق "ذا باريشيان ماكاو" من سحر وعجائب مدينة الضوء الشهيرة. ويضم الفندق مجموعة كاملة من المرافق المتكاملة، بما في ذلك 3000 غرفة وجناح، ومساحات واسعة للاجتماعات والمؤتمرات، وعدد من المطاعم العالمية ومنتجع صحي ونادٍ للأطفال، وحمامات للسباحة مع حديقة مائية ترفيهية، ومسرح يتسع لـ 1200 شخص، إضافة إلى العديد من المرافق والخدمات. ويقدم المركز التجاري "شوبس أت باريسيان" أحدث الأزياء وخطوط الموضة التي تذكر الزوار بالشوارع الباريسية، مع وجود العديد من فناني الشوارع ومقدمي الفقرات والبرامج الترفيهية بما يضمن الاستمتاع بتجربة أصيلة.
وأوضح السيد أكاش جاين، مدير "كيو أند أي إنترناشيونال": "من المهم جداً فهم الاحتياجات المتغيرة للسوق الهندي والاستفادة من قصص النجاح الأخرى. وهناك حاجة ملحة إلى البحث عن الوجهة الصحيحة لأنشطة المعارض والمؤتمرات. ويكون من الأهمية بمكان بالنسبة إلى الكثيرين العثور على كل شيء تحت سقف واحد. وأعتقد أنه هذا هو السبب وراء اختيار هذا المكان لانعقاد المؤتمر. وبصفتنا الجهة المنظمة لمؤتمر " ام اي ال تي"، فإننا نسعى دائمًا لتقديم أفضل الوجهات السياحية والموردين من جميع أنحاء العالم للتوافق مع تطلعات كبار المديرين التنفيذيين من المنطقة. إن زوار هذا الحدث ينتمون إلى فئة صناع القرار في مختلف المجالات المتعلقة بالمشتريات في الأنشطة ذات الصلة بالمعارض والمؤتمرات والسفر الفاخر".
وأضاف تانبور أن ماكاو استقبلت العام الماضي قرابة 170 ألف زائر من الهند، واختار أكثر من 80 بالمئة من هؤلاء الإقامة في "ذا فينيشيان". وقال أيضًا: "إن هذا الفندق يستقبل ما يصل إلى 450 ضيفًا من الهند كل يوم، ويسعدنا تسجيل زيادة مضطردة في عدد الزوار الوافدين من هذا البلد خلال الأشهر الخمسة الماضية، كما توجد حركة واعدة بالفعل هذا العام، ونحن على يقين من أن إبرام الشراكات الصحيحة في الهند ستفيد في تقديمنا كوجهة مثالية في سوق السفر الدولي في العام الجاري 2017".


=