Sunday, 15 January 2017

Tawasy Group ventures into fine dining segment with opening of first-ever restaurant in Dubai Festival City

In a move to complement expected USD 13.2 billion growth of UAE’s robust F&B industry


Company to open 10 more dining outlets by 2021

January 15, 2017
Tawasy Group, a leading UAE-based dining, catering and restaurant management firm, has revealed the opening of it’s first-ever restaurant ‘Tawasy Restaurant and Grill’, in Dubai Festival City. The restaurant will serve authentic Arabic and Mediterranean cuisines which will offer a unique eating out experience to diners, bringing a fresh dining concept to Dubai’s robust food and beverage (F&B) sector. In addition, the company plans to open 10 more restaurants in the UAE in the next four years and expand across the GCC through franchising programs.

The launch of Tawasy Restaurant and Grill comes amid healthy growth in F&B outlets in the UAE in general and Dubai with consumers spending more on F&B. The move comes at an opportune time when the UAE’s F&B industry is forecasted to grow by around 4 per cent annually to USD 13.2 billion in 2018, according to a recent report by Orient Planet Research. As Dubai gears up to host Expo 2020, which is expected to host over 25 million tourists covering a period of six months, the new dining outlet by Tawasy Group will cater to the expanding population’s dining requirements.  

Rami Wardeh, CEO, Tawasy Group, said: “The UAE’s urban population is forecasted to grow to 7.9 million by 2020 at an average annual growth of 2.3 per cent in a decade with city dwellers, who eats out more often than others, accounting for 86.7 per cent of the country’s population. With such attractive numbers, opening a restaurant is a next step towards strengthening our position in the UAE’s F&B industry. Moreover, F&B outlets are expected take over a fifth of the mall space in the next 10 years, establishing our presence in the dining segment is a strategic business move.”

“Consumers in Dubai are very discerning and look out for new dining concepts to make their eating out experience unique and through our new outlet, we aim to address their demand. Tawasy Restaurant and Grill will carve for itself a niche by serving award-winning traditional homemade recipes from Arabian and Mediterranean regions, prepared in certified modern kitchen using only the freshest and carefully selected authentic ingredients. We aim to set a benchmark in not just the quality of our food but also through our excellent service,” concluded Wardeh.

Established in 2009, Tawasy Group is an experienced player in Dubai’s F&B market. It has emerged as a market leader in gourmet catering and home delivery segments and a HORECA food supplying specialist. Its popular Arabic grilled outlets - Mashawi2Go and Manqeesh2Go - are delivery and takeaway concepts while Tawasy Express is a catering service.

في خطوة تدعم النمو المتوقع والبالغ 13.2 مليار دولار لقطاع الأغذية والمشروبات في دولة الإمارات

"مجموعة تواصي" تدخل قطاع الطعام الفاخر بافتتاحها أول مطعم من نوعه في دبي فستيفال سيتي

الشركة تعتزم افتتاح 10 مطاعم أخرى بحلول العام 2021



15 يناير 2017

كشفت "مجموعة تواصي"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير خدمات الطعام والتموين وإدارة المطاعم في دولة الإمارات، عن افتتاحها "مطعم ومشاوي تواصي" الأول من نوعه في دبي فستيفال سيتي. وسيقدم المطعم الجديد الطعام العربي والمتوسطي الأصيل وتجربة طعام فريدة للعملاء، موفراً بذلك مفهوم الطعام الفاخر الطازج في قطاع الأغذية والمشروبات المزدهر في دبي. كما تعتزم "مجموعة تواصي" افتتاح 10 مطاعم أخرى في دولة الإمارات خلال السنوات الأربع المقبلة والتوسع في دول مجلس التعاون الخليجي من خلال برامج الامتياز التجاري.

ويأتي إطلاق "مطعم ومشاوي تواصي" وسط نمو ملحوظ يشهده قطاع الأغذية والمشروبات في دولة الإمارات بشكل عام ودبي بشكل خاص في ظل تزايد إنفاق المستهلكين على هذا القطاع. كما يأتي افتتاح المطعم الجديد في الوقت المناسب، حيث من المتوقع أن يشهد قطاع الأغذية والمشروبات في الدولة نمواً بحوالي 4% سنويا لتصل قيمته إلى 13.2 مليار دولار في العام 2018، وفقاً لتقرير حديث صادر عن شركة "أورينت بلانيت للأبحاث" (Orient Planet Research). وسيسهم "مطعم ومشاوي تواصي" في تلبية الطلب المتنامي على الطعام لاسيما مع استعداد دبي لاستضافة معرض "إكسبو 2020"، الذي من المتوقع أن يستقطب أكثر من 25 مليون سائح على مدى ستة أشهر.

وقال رامي وردة، الرئيس التنفيذي لـ "مجموعة تواصي": "من المتوقع أن يرتفع عدد سكان المدن المكتظة في دولة الإمارات ليصل إلى 7.9 مليون نسمة بحلول العام 2020 وبمتوسط نمو سنوي يبلغ 2.3% على مدى عقد من الزمن، الذين يستهلكون أكثر من غيرهم ويشكلون 86.7% من إجمالي سكان الدولة. ومع هذا الارتفاع الكبير في عدد السكان، فإن افتتاحنا لمطعم جديد يعتبر الخطوة التالية نحو تعزيز حضورنا في قطاع الأغذية والمشروبات في دولة الإمارات. كما انه من المتوقع أن تستحوذ المطاعم على خِمس مساحة المراكز التجارية في السنوات العشر المقبلة، لذلك فإن ترسيخ حضورنا في قطاع الطعام الفاخر يشكل خطوة استراتيجية بالنسبة لأعمالنا".

واختتم وردة: "يعتبر المستهلكين في دبي من الذواقة بامتياز، لذلك هم يبحثون عن مفاهيم الطعام الفاخر لجعل تجربة تناولهم للطعام خارج المنزل فريدة، حيث نسعى من خلال مطعمنا الجديد إلى تلبية هذا المطلب. وسنحرص على ترسيخ مكانة "مطعم ومشاوي تواصي" من خلال تقديم وصفات الطعام المنزلي التقليدية الأصيلة من المنطقة العربية ومنطقة البحر المتوسط والمحضرة في مطبخ حديث يستخدم فقط المكونات الطازجة والمختارة بعناية. كما نهدف من خلال هذا المطعم إلى وضع معيار جديد ليس في مجال جودة الطعام فحسب، وإنما من خلال تقديم الخدمة المميزة".

وتعد "مجموعة تواصي"، التي تأسست خلال العام 2009، إحدى أبرز الشركات في سوق الأغذية والمشروبات في دبي، حيث تعتبر شركة رائدة في مجال خدمات تموين الطعام والتوصيل وهي متخصصة في توريد الطعام ضمن شبكة "هوريكا". ويقدم مطعميها "مشاوي تو غو" و"مناقيش تو غو"  قائمة واسعة من المأكولات العربية وفق مفهومي طلبات التوصيل وطلبات الخارجية، فيما تعتبر "تواصي إكسبريس" خدمات الطعام والتموين.     
=