Thursday, 26 January 2017

Milaha Launches First Ever Direct Container Service Between Saudi Arabia And India

Dubai, UAE -- Qatar Navigation (Milaha), a maritime and logistics conglomerate based in Qatar, has signed an agreement with the Kandla International Container Terminal (KICT) in India, to start the first direct common carrier feeder service between Saudi Arabia and India.
The frequency of the first-of-its-kind service will be weekly and will connect the Gujarat port of Kandla directly with Jebel Ali in Dubai, and Dammam and Jubail in Saudi Arabia.
Commenting on the launch of the new service, Milaha’s President and CEO Mr. Abdulrahman Essa Al-Mannai said: “After our successful entry into the Indian market in March 2015 with the launch of the first direct service between Qatar and India, we have been exploring various options to further enhance our presence in the country. After careful evaluation of trade patterns and feedback from our very supportive customers and partners, we decided to launch this service especially since a large proportion of agricultural produce cargo to Dammam is exported through the ports in Gujarat. We are proud to be part of this historic moment which will certainly bolster trade ties between the Gulf region as a whole and India, as well as further broaden our feeder network within the Gulf and the Indian Subcontinent.”
The service, named KDX (Kandla Dammam Express), will provide rice exporters in North India with a cost effective solution for their supply chain as KICT will provide a direct train link between Northern India’s inland container depots and the container terminal. At the other end, petrochemicals exporters in Jubail will have the advantage of a direct service to Kandla, and the convenience of connecting through to any North Indian inland container depots from Kandla.
The weekly service will be operated with 2 vessels and will have the following rotation with a 14-day round-trip: Kandla – Jebel Ali – Dammam – Jubail – Jebel Ali – Kandla. The first vessel call of this service will be M.V Oshairij on 4th February 2017 from Kandla.

Milaha is represented by M/S Poseidon Shipping Agency Pvt. Ltd. In India.

"ملاحة" تطلق أوّل خدمة نقل مباشر للحاويات بين المملكة العربية السعودية والهند

دبي، الامارات -- وقَّعت شركة "ملاحة"، وهي مجموعة نقل بحري وخدمات لوجستية مقرها في قطر، إتفاقيةً مع ميناء كندلا للحاويات الدولي لإطلاق أول خدمة نقل مباشر للحاويات بين المملكة العربية السعودية والهند. وستربط الخدمة الأولى من نوعها بين ميناء كندلا في منطقة غوجارات الهندية وميناء جبل علي في دبي وموانئ الدمام والجبيل في المملكة العربية السعودية بشكل أسبوعي. 

وتعليقاً على إطلاق الخدمة الجديدة، قال السيد/عبد الرحمن عيسى المناعي، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "ملاحة": "بعد دخولنا الناجح إلى السوق الهندية في شهر مارس ٢٠١٥ من خلال إطلاق أوّل خدمة نقل مباشر للحاويات بين قطر والهند، بدأنا بدراسة عدد من الخيارات الممكنة بهدف توسيع وجودنا في هذا البلد. وبعد تقييم متأني لأنماط التجارة بالإضافة إلى ردود الفعل المشجعة جداً من قبل عملائنا وشركائنا الذين قاموا بدعمنا بشكل كبير، قررنا إطلاق هذه الخدمة خاصةً أن جزءًا كبيراً من المنتجات الزراعية المتجهة إلى الدمام يعود مصدرها إلى منطقة غوجارات الهندية. ونحن فخورون جداً أن نكون جزءًا من هذه اللحظة التاريخية التي بالتأكيد ستساهم في تعزيز العلاقات التجارية بين دول الخليج العربي بشكل عام ودولة الهند، وستعزز خطوط الخدمة التابعة للشركة في منطقتي الخليج العربي وشبه القارة الهندية." 

وستوفر الخدمة، التي سيطلق عليها إسم (KDX)، حلولاً منخفضة السعر لمصدري الأرز في شمالي الهند لتصريف صادراتهم حيث سيقوم ميناء كندلا للحاويات الدولي بتقديم خط قطارات مباشر بين مستودعات الحاويات في شمالي الهند و الميناء. من ناحية أخرى، فإن هذه الخدمة الجديدة ستوفر لمصدري البتروكيماويات في ميناء الجبيل السعودي ميزة الخط المباشر مع ميناء كندلا وسهولة الوصول إلى مستودعات الحاويات في شمالي الهند.

وستقوم شركة ملاحة بتقديم الخدمة الجديدة بشكل أسبوعي من خلال سفينتين تتحركان على خط كندلا - جبل علي - الدمام - الجبيل - جبل علي - كندلا. وستدشن سفينة عشيرج الخدمة الجديدة في الرابع من شباط إنطلاقاً من كندلا. وتجدر الإشارة أن وكالة بوسيدون للشحن هي ممثلة شركة ملاحة في الهند. 
=