Tuesday, 17 January 2017

Huawei’s HiGame is now available across the MEA region

The Android gaming store comes pre-installed on the Mate 9
Beirut – January 16, 2017: Huawei’s Middle East and Africa Internet Service Department announced that the Android mobile game store HiGame, launched in China in October 2015, is now available across the region on the Mate 9 as well as other Huawei devices.
The gaming applications are provided by third party developers who are carefully selected to ensure all games are as entertaining as they are engaging. Certain games are even educational and a few will be exclusive to the HiGame store including ‘MOBA Legends’ and ‘The Arabian Nights’. As part of Huawei’s dedication to offering the best in class software, all games go through rigorous testing to check for safety and quality. The interface is personalized, simple and user friendly with features such as a rating system, ‘Top Charts’ lists and location services that feature popular games based on geography.

Huawei’s latest flagship device the Mate 9 has received widespread recognition for its advanced performance features and interface. To experience HiGame first hand, pick up a Huawei Mate 9 or any Huawei device with the most up to date OS from select retail outlets across Lebanon.

"هواوي" HiGame متاح الآن في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا
جهاز Mate 9 مجهّز مسبقاً بمتجر تطبيقات الألعاب الهاتفية بنظام أندرويد

بيروت، في 16 كانون الثاني 2016: أعلن قسم خدمات الإنترنت في شركة "هواوي" في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا أن متجر تطبيقات الألعاب الهاتفية بنظام أندرويد- HiGame- الذي جرى إطلاقه في الصين في العام 2015 أصبح الآن متاحاً على Mate 9، إلى جانب أجهزة أخرى من "هواوي".  

تجدر الإشارة إلى أن تطبيقات الألعاب يطوّرها طرف ثالث تم اختياره بعناية لتأتي الألعاب ترفيهية تفاعلية، وحتى تثقيفية. ويتوفّر بعضها حصرياً على متجر تطبيقات الألعاب الهاتفية بنظام أندرويد- HiGame- ومنها لعبتي (MOBA Legends) و(The Arabian Nights). كما تخضع الألعاب لاختبارات السلامة والجودة، تماشياً مع التزام "هواوي" توفير أفضل البرامج الإلكترونية ضمن فئتها. يذكر أن الواجهة يمكن تعديلها وتتميّز بالبساطة وسهولة الاستخدام إضافة إلى خدمات متخصّصة مثل نظام التصنيف، ولوائح "Top Charts" وتحديد الموقع التي تشسر إلى الألعاب الأكثر شعبية في نطاق جغرافي معيّن.

يذكر أن أحدث هواتف "هواوي" Mate 9 لاقى إقبالاً كبيراً نظراً لأدائه وواجهته ومميزاته التقنية المتطورة. ولاختبار متجر HiGame، ينصح  باقتناء هاتفMate 9 أو أي جهاز "هواوي" مزوّد بأحدث نظام OS من مجموعة مختارة من متاجر التجزئة في لبنان.
=