Tuesday, 17 January 2017

Grundfos joins forces with Renowned Danish Companies at the World Future Energy Summit 2017 in Abu Dhabi



Dubai, United Arab Emirates –January 16, 2017(ME NewsWire): Grundfos, the award-winning world leader in advanced pump solutions, is partaking along with a number of renowned Danish companies, in the World Future Energy Summit (WFES) to be held during 16–19 January 2017, in Abu Dhabi National Exhibition Centre, UAE.
Some of the companies participating in WFES, including Grundfos, are part of the Act NOW initiative (www.actnow.dk), a partnership between private, public and non-governmental organizations with the goal to promote reducing energy consumption and CO2 emissions. The participation reflects the high level achieved by Danish companies in fields of sustainability and energy saving.
“Many Danish companies have been very successful in developing and promoting sustainable and energy efficient technologies, and Denmark is in the forefront of using and exporting such technologies. This is a result of the early and strict environmental regulations in Denmark, which have encouraged companies to be highly innovative and develop advanced and efficient equipment, and master the know-how of all processes relevant to sustainability,” said Henning Sandager, Grundfos Area Managing Director, Middle East and Turkey.
The group of companies that are members of the Act NOW partnership and participating in the WFES include: Grundfos, Unidrain, Scotia, New, CEBRA Architecture, Quooker, Transform and Pilegaard Henriksen.
The Royal Danish Consulate General in Dubai and the Danish sustainable Act NOW initiative have established a strong co-operation with a vision to enhance and promote Danish best practice in the fields of energy efficiency, energy savings and sustainability in the UAE.
Sandager added: “Grundfos’s participation and involvement in events, seminars, conferences and exhibitions helps in solving individual challenges and installing it’s systems in new developments, as the company has positioned itself as an energy optimization leader in the pumps industry in the region. Hence, the WFES provides the ideal platform for Grundfos and other renowned Danish players to show case their latest innovations and technologies that serve energy savings and sustainability.”
Notably, Grundfos is deeply involved in local activities that support future changes of standards and legal requirements related to broad usage of sustainable pumping solution in buildings and municipal infrastructure. Promoting intelligent, energy efficient and sustainable solutions are the continuous efforts of Grundfos in the Middle East, and particularly in UAE.
It’s worth mentioning that pumps account for as much as 10% of the world’s total electricity consumption. Much of this is unnecessarily wasted, and being one of the largest pump manufactures in the world, Grundfos believes that the industry must lead the change in the fight against rising CO2 emissions by bringing efficient solutions to the market.

To know more about our latest solutions and technologies, please visit us at The Danish Pavilion, Hall 7, stand 7320.

غروندفوس تنضم إلى شركات دنماركية مرموقة في فعاليات القمة العالمية لطاقة المستقبل 2017 في أبوظبي

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة -)"إم إي نيوز واير")- 16 يناير 2017: تشارك "غروندفوس"، الشركة العالمية الرائدة في مجال تصنيع الحلول المتطورة للمضخات الحائزة على جوائز، إلى جانب عدد من الشركات الدنماركية الرائدة في فعاليات "القمة العالمية لطاقة المستقبل" المقررة خلال الفترة ما بين 16 – 19 يناير 2017 في مركز أبوظبي الوطني للمعارض بدولة الإمارات العربية المتحدة.

وتعدّ بعض الجهات المشاركة في فعاليات "القمة العالمية لطاقة المستقبل" ومن ضمنها "غروندفوس" جزءاً من مبادرة "أكت ناو" (www.actnow.dk)، وهي عبارة عن شراكة قائمة بين المنظمات الخاصة والعامة والمنظمات غير الحكومية وتهدف إلى تعزيز الحد من استهلاك الطاقة ومن انبعاثات ثاني أوكسيد الكربون. وتعكس هذه المشاركة المستوى العالي الذي وصلت إليه الشركات الدنماركية في مجالات الاستدامة ووفورات الطاقة.

وقال هينيغ سانداغر، المدير العام الإقليمي لشركة "غروندفوس" الشرق الأوسط وتركيا: "لقد نجح عدد كبير من الشركات الدنماركية في تطوير وتعزيز التقنيات المستدامة والكفؤة من حيث استهلاك الطاقة، كما أن الدنمارك تحتل موقعاً متصدراً في استخدام وتصدير مثل هذه التقنيات. ولعل هذا الأمر هو نتيجة للتشريعات المبكرة والصارمة التي وضعتها الدنمارك والتي شجعت الشركات على أن تتصف بأعلى مستويات الابتكار، وأن تسعى لتطوير معدات حديثة ذات كفاءة، وأن تعمل على صقل المعرفة بالعمليات المتعلقة بالاستدامة".

وتشمل قائمة الشركات الأعضاء في مبادرة "آكت ناو" والمشاركة في فعاليات "القمة العالمية لطاقة المستقبل" كلاً من: "غروندفوس"، و"يونيدرين"، و"سكوتيا"، و"نيو"، و"سيبرا أركيتيكتشر"، و"تشوغه"، و"ترانسفورم"، و"بايلغارد هينركسن".

هذا وتمكنت القنصلية الملكية الدنماركية العامة في دبي والمبادرة الدنماركية المستدامة "آكت ناو"، من وضع أسس تعاون قوي يستند إلى رؤية تهدف لتحسين وتعزيز أفضل الممارسات الدنماركية في مجالات كفاءة الطاقة وتوفير الطاقة والاستدامة في دولة الإمارات العربية المتحدة.

وأضاف سانداغر: "تساعد مشاركة ’غروندفوس‘ بالفعاليات والندوات والمؤتمرات والمعارض في الوصول إلى حلول للتحديات المنفردة، وفي تركيب أنظمة الشركة في مشروعات جديدة، وذلك استناداً لموقع الشركة كرائدة في مجال تحسين استهلاك الطاقة في قطاع المضخات بالمنطقة. وعليه، فإن ’القمة العالمية لطاقة المستقبل‘ تقدم المنصة المثالية لشركة ’غروندفوس‘ وغيرها من الشركات الدنماركية المرموقة من أجل عرض آخر الابتكارات والتقنيات التي تخدم توفير الطاقة والاستدامة".

يُشار إلى أن "غروندفوس" تشارك وبفعالية في الأنشطة المحلية التي تدعم التغيرات المستقبلية للمعايير والمتطلبات القانونية المتعلقة بالاستخدام بعيد المدى لحلول المضخات المستدامة المستخدمة في الأبنية وفي البنى التحتية البلدية. ويشكل كل من تعزيز الحلول الذكية والمستدامة والكفؤة من حيث استهلاك الطاقة، مجموعة الجهود المتواصلة التي تبذلها "غروندفوس" في الشرق الأوسط وخاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة.

وتجدر الإشارة إلى أن المضخات تستهلك نحو 10 في المائة من إجمالي استهلاك الكهرباء في العالم، حيث يعتبر معظم هذا الاستهلاك هدراً. ونتيجة لكونها واحدة من أكبر مصنّعي المضخات في العالم، فإن "غروندفوس" على يقين بأنه يجب على القطاع قيادة عملية التغيير في سياق مكافحة المستويات المتزايدة من انبعاثات غاز ثاني أكسيد الكربون وذلك عبر تقديم حلول تتمتع بالكفاءة إلى السوق.

لمعرفة المزيد عن آخر حلولنا وتقنياتنا، الرجاء زيارتنا في الجناح الدنماركي، القاعة 7، المنصة 7320.
=