Tuesday, 31 January 2017

GETEX Spring 2017 to offer Middle East students diverse options in higher education


Show to focus on residential schools, occupational and industry courses, professional development & tertiary education
January 31, 2017 - In line with UAE Vision 2021’s objective of building a sustainable, diversified and knowledge-based economy, the country is gearing up for a renewed and strengthened education sector that will enable its people to acquire world-class skills and become lifelong learners. Complementing the UAE’s dynamic educational strategies, the Gulf Education and Training Exhibition (GETEX), the leading student recruitment platform in the Middle East and Asia, is set to host its spring edition from April 13 to 15, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Centre.
To be held under the patronage of the UAE Ministry of Education and organised by International Conferences and Exhibitions (IC&E), GETEX Spring 2017 will be an influential platform for international education providers, enabling them to achieve their student enrolment targets. The three-day show will facilitate meetups between aspiring students and professional recruitment advisors and counsellors from leading local and international universities who will provide expert advice on academic and occupational courses. Aside from being an information resource, exhibitors at GETEX also offer attractive scholarships for prospective students to encourage and advance their higher education aspirations.
Anselm Godinho, Managing Director, IC&E, said: “GETEX has been focussing on bringing the best of Education and Training to learners in the UAE. The region’s most successful event of its kind has served students from both the local and expatriate communities for close to 30 years.  Alongside the continuing and tertiary level of education normally on offer at GETEX, this year’s edition will also focus on residential and international schools. With learning programs being offered by over 350 education providers, we are confident of attracting more than 30,000 students in this year’s Spring edition.”
GETEX Spring 2017 will include a seminar schedule, a Career Advisory section, a Counsellors Forum, and an activity zone. The open forum seminars will be a direct interface for students, covering numerus topics on key study destinations, education financing, and scholarships. The Career Advisory section will provide visitors with insights on the region’s evolving employment landscape, while the Student Counsellor Forum is a professional development opportunity for Career Guidance Counsellors to acquire information and knowledge for successfully counselling students.  A new addition to GETEX, the Student Activity Floor, will demonstrate ‘learning beyond the classroom’ through the integration of sports, hobbies and skills in a teambuilding environment.

For more information, log on to http://www.mygetex.com/.

"الخليج للتعليم والتدريب 2017" يستعرض أبرز خيارات التعليم العالي للطلبة في الشرق الأوسط خلال دورة الربيع في أبريل القادم

تسليط الضوء على محاور عدّة أهمّها المدارس الداخلية، والمقرّرات الدراسية المهنية والمتخصّصة، والتطوير المهني، والتعليم العالي

الإمارات العربية المتحدة، 31 يناير 2017 - تستعد مدينة دبي لاستضافة دورة الربيع من "معرض الخليج للتعليم والتدريب 2017" (GETEX)، الحدث التعليمي والتدريبي الرائد في منطقة الشرق الأوسط وآسيا، وذلك خلال الفترة من 13 إلى 15 أبريل/نيسان المقبل في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض، ليشكّل إضافة نوعية إلى المساعي الوطنية الرامية إلى الارتقاء بقطاع التعليم في دولة الإمارات العربية المتّحدة ورفده بالمقوّمات والإمكانات اللازمة لتنمية المهارات المحلية عالمية المستوى وترسيخ ثقافة التعليم المستمر بين الطلبة، وصولاً إلى أهداف "رؤية الإمارات 2021" المتمثّلة في بناء اقتصاد مستدام ومتنوّع وقائم على المعرفة.

وتكمن أهمية دورة الربيع من "معرض الخليج للتعليم والتدريب 2017"، التي ستقام تحت رعاية وزارة التربية والتعليم وتنظّمها شركة "إنترناشونال كونفرنسز آند إكزبيشنز"، في كونها ستوفّر منصةً متكاملةً لكبرى المؤسّسات الأكاديمية والتعليمية الرائدة على مستوى العالم للوصول المباشر إلى شبكة واسعة من الطلبة في منطقة الشرق الأوسط وتشجيعهم على التسجيل والالتحاق ببرامجها الدراسية المتنوّعة. وسيتخلّل دورة الربيع، التي ستمتد على مدار ثلاثة أيام متتالية، سلسلة من اللقاءات المستفيضة بين الطلبة ونخبة من خبراء الإرشاد والتوجيه المهني من كبرى الجامعات المحلية والعالمية الرائدة التي تتطلّع للاستفادة المثلى من الحدث لاستعراض محفظتها الواسعة من الخدمات الاستشارية والمقرّرات الدراسية المهنية والأكاديمية، بالإضافة إلى تقديم المنح الدراسية للطلبة المحتملين في خطوة لتشجيعهم على مواصلة دراساتهم العليا.

وقال أنسيلم غودينهو، مدير عام شركة "إنترناشيونال كونفرنسز آند إكزيبيشنز": "يستند "معرض الخليج للتعليم والتدريب" إلى هدف رئيس يتمثّل في تقديم أفضل الخدمات التعليمية والتدريبية إلى الطلبة في دولة الإمارات، حيث نجح على مدار العقود الثلاثة الأخيرة في مواكبة الاحتياجات والمتطلّبات المختلفة للمجتمعات الطلابية المحلية من المواطنين والمقيمين على أرض الإمارات. وإلى جانب التركيز على برامج التعليم المستمر والتعليم العالي في الحدث، ستسلّط دورة الربيع من المعرض هذا العام على محاور جديدة عدّة أهمّها المدارس الداخلية والعالمية، وذلك بمشاركة ما يزيد على 350 جهة عارضة من مختلف أرجاء العالم لاستعراض أحدث البرامج التعليمية والاتّجاهات الناشئة في عالم التعليم العالي. ونحن على ثقة تامة بأن دورة الربيع ستشهد استجابة واسعة مع استقطاب مع يزيد على 30,000 طالب وطالبة من دولة الإمارات وسائر أنحاء المنطقة".

وسيشتمل جدول أعمال دورة الربيع من "معرض الخليج للتعليم والتدريب 2017" على سلسلة من الندوات المفتوحة والأنشطة التثقيفية، بالإضافة إلى كل من "منتدى الاستشارات المهنية" و"منتدى المستشارين". وتبرز أهمية الندوات المفتوحة في كونها ستمنح الطلبة منصةً تفاعليةً مباشرةً للاطلاع على أهم الوجهات التعليمية الرائدة والبرامج التمويلية والمنح الدراسية المتاحة والوقوف على آخر الاتّجاهات والموضوعات الأخرى ذات الاهتمام المشترك. أما "منتدى الاستشارات المهنية"، سيتمحور حول تقديم نظرة شاملة عن سوق العمل والتوظيف في المنطقة، في حين سيتيح "منتدى المستشارين" منصة متكاملة للخبراء المتخصّصين في مجال الإرشاد والتوجيه المهني لتبادل الخبرات والمعلومات ونقل المعرفة في مجال الاستشارات الطلابية والتطوير المهني. وفي إضافة جديدة إلى "معرض الخليج للتعليم والتدريب"، ستشهد دورة الربيع المرتقبة تنظيم "منصة الأنشطة الطلابية" التي ستتمحور حول البرامج اللامنهجية وأهمية دمج الأنشطة الرياضية والمهارات الفردية في البيئات التعليمية لتحفيز العمل الجماعي.

لمزيد من المعلومات عن دورة الربيع من "معرض الخليج للتعليم والتدريب 2017"، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: http://www.mygetex.com/.
=