Sunday, 1 January 2017

Ericsson and SpeedCast International announce global partnership

 
  • Ericsson selects SpeedCast International Ltd as its satellite connectivity solution partner
    • Agreement to provide seamless communication globally between ship and shore, supporting end-to-end solutions for the maritime sector
    • New communications services are immediately ready for use

Ericsson (NASDAQ: ERIC) and SpeedCast International Ltd have entered into a strategic agreement which leverages both organizations’ global capabilities to create a strong partnership in the global maritime sector, enabling both companies to expand their offerings to the market.
By selecting SpeedCast as its satellite connectivity solution partner, Ericsson will expand its end-to-end service solutions for shipping, ports and terminal customers using SpeedCast’s global network and satellite communication services to support customers worldwide.
SpeedCast has established a strong track record of successfully delivering connectivity to the shipping sector, while Ericsson has become a top provider of end-to-end managed solutions to the shipping, port and terminal markets. Through the partnership, Ericsson will be able to achieve significant economies of scale and an enhanced global infrastructure that enables it to deliver a comprehensive portfolio of services to its customers.
Both organizations will be able to drive revenue growth and operational efficiencies for their customers by combining their offerings, including:
  • A tailored portfolio of connectivity services aimed at lowering operational costs, including global connectivity, data capture and operations analytics tools
  • A global sales force and support organization that reaches all major shipping locations
  • A satellite and ground-based network infrastructure that can provide customers connectivity across multiple frequency bands anywhere in the world
  • Technologies that enhance connected vessel offerings and improve efficiencies across fleets
  • Engineering, technical and managerial resources to effectively drive program management, product maintenance, and field support
Pierre-Jean Beylier, CEO,SpeedCast International Ltd, says: “Becoming Ericsson’s mobile connectivity supplier validates our competitive offering to the market and our relentless focus on quality of service. The seamless connectivity experience that we provide to Ericsson is crucial for their customers, and is available to vessels and shore operations regardless of their location. Ericsson’s integration capabilities and end-to-end service offerings are unique in the sector and we are happy to explore new business models with them.”
John Taxgaard, Head of Maritime, Customer Group Industry & Society, Ericsson, says: “SpeedCast provides us a flexible business model that fits our needs. The possibility of joining their connectivity platform and the resulting availability is a great fit for our managed services solutions. We are very pleased to have SpeedCast as our partner and we foresee huge benefits and successful implementations for both sides.”
Ericsson will highlight its Maritime Cloud offering at Danish Maritime Days, which takes place in Copenhagen from October 24 to 28.


View this email in your browser

إريكسون و سبيد كاست إنترناشيونال يعلنان شراكة استراتيجية عالمية لتطوير خدمات الاتصال عبر قطاع الملاحة البحرية  
 
  • تهدف الشراكة إلى تطوير وتوفير خدمات اتصال سهلة ومتطورة عالمياً بين السفن وتقديم حلول شاملة في قطاع الخدمات البحرية
 
القاهرة 28 ديسمبر 2016

أعلنت كل من إريكسون وشركة سبيد كاست إنترناشيونال إبرامهما اتفاقيةشراكة استراتيجية من شأنها  تعزيز حضور الشركتين على الساحة العالمية. ويهدف التعاون بين الجانبين إلى تأسيس بنية تحتية قوية في مجال تطوير خدمات الاتصال في قطاع الملاحة البحرية لتوسيع أنشطة كلا الشركيتن وتعزيز فعالية الخدمات التي يقدمانها في الأسواق حول العالم.

ومن خلال اختيارها لشركة سبيد كاست كشريك في تقديم حلول الاتصال عبر الأقمار الصناعية، ستتمكن اريكسون من تطوير خدماتها وحلولها الشاملة لعملائها في مجال الشحن البحري والموانئ والمحطات البحريةوذلك من خلال استخدام شبكة سبيد كاست العالمية وخدمات الاتصال عبر الأقمار الصناعية الخاصة بها بهدف تعزيز تجربة العملاء حول العالم.
وتمتلك شركة سبيد كاست سجلاً مميزاً في مجال تقديم خدمات الاتصال للعملاء في قطاع الملاحة البحرية بينما تتميز اريكسون بحلول خدماتها المدارة والمبتكرة للعملاء في أسواق الشحن البحري والموانئ والمحطات البحرية حول العالم. ومن خلال هذه الشراكة ستكون اريكسون قادرة على تعزيز جودة الخدمات وترشيد الانفاق عبر تطوير بنية تحتية عالمية متقدمة تمكنها من تقديم محفظة متكاملة وشاملة من الخدمات للعملاء في جميع أنحاء العالم.
وستتمكن كل من إريكسون وسبيد كاست عبر هذه الاتفاقية من زيادة عائداتهما وتعزيز كفاءة العمليات الخاصة بالعملاء وتزويدهم بمجموعة متميزة من الحلول تشمل : 
  • محفظة متكاملة من خدمات وحلول الاتصال تسهم في ترشيد النفقات المتعلقة وتعزيز خدمات الاتصال العالمية للعملاء ووسائل تحليل البيانات والعمليات.
  • توفير شامل لجميع الخدمات التي يحتاجها العملاء في قطاع الملاحة البحرية ما يعزز من كفاءة العمليات التي يقدمونهاويزيد من معدلات نمو شركاتهم
  • بنية تحتية متطورة لشبكات الاتصال عبر الأقمار الصناعية لتزويد العملاء بوسائل اتصال مميزة عبر نطاقات ترددية متعددة في مواقع مختلفة من العالم.
  • تقنيات حديثة من شانها أن تعزز جودة عمل السفن وجميع العمليات التشغيلية الأخرى التي يحتاجها الأسطول.
  • خدمات وحلول هندسية وتقنية متكاملة بهدف تقديم دعم ميداني ولوجستي للعملاء وتطبيق برامج الإدارة وزيادة كفاءة العمليات.

وتعليقاً على الاتفاقية قال، جين بيلاير، الرئيس التنفيذي لشركة سبيد كاست انترناشيونال : " تعزز هذه الاتفاقية مع اريكسون من موقعنا كشركة منافسة في الأسواق العالمية في مجال تقديم خدمات الاتصال عبر الأقمار الصناعية. ومن شأن الخدمات السهلة والمميزة التي سنقدمها لـ"اريكسون" أن تعزز من كفاءة الخدمات المقدمة لعملاء الشركة في مجال الخدمات البحرية في جميع المواقع سواءً على متن السفن في البحر أو من خلال الدعم الشامل للعمليات على الشاطئ. تمتلك شركة اريكسون كفاءات مميزة وخدمات مدارة عالية الجودة ونحن سعداء بهذا التعاون الاستراتيجي بين الجانبين".
ومن جانبه قال جون تاكسغارد، رئيس خدمات الملاحة البحرية في اريكسون " ستقدم لنا شركة سبيد كاست خدمات سهلة ومبتكرة تلائم احتياجاتنا ومتطلباتنا في إطار سعينا لتعزيز تجربة العملاء. ومن خلال انضمامنا لنكون جزءاً من منصة خدمات الاتصال التي تقدمها الشركة والنتائج الإيجابية التي سنحصل عليها من هذه الشراكة، فإننا سنتمكن من تطوير خدماتنا وحلولنا المدارة. ونحن سعداء بهذه الاتفاقية بين الشركتين ونتطلع إلى مزيد من التعاون في هذا المجال مستقبلاً".  
=