Tuesday, 31 January 2017

Epson challenges flat panel displays with new all-in-one meeting solution boasting up to 100-inch images


Streamline meetings and encourage collaboration with interactive displays and Skype communication


Cairo – Egypt, 30 January 2017: Epson’s new and intuitive interactive projector, the EB-1460Ui, encourages collaboration and advanced business integration in meetings rooms to support the way people work. With Wi-Fi, remote working and even Skype meetings on Full HD screens of up to 100 inches, this solution from the market leader makes it easier than ever to collaborate with colleagues, whether they’re in the same room or on the other side of the world.


Jason Whiley, director of sales, Epson Middle East, says: “Develop a truly forward-thinking and productive workplace by promoting efficient and collaborative meetings with our latest solution for SMEs and corporate meeting rooms. These high-end, ultra short-throw Wi-Fi projectors uses the latest technology to allow organisational information sharing and impressive interactivity on a scalable display size of up to 100 inches, something that flat panels just can't economically offer. As well as being the best value way of introducing scalable screen sizes, it’s ideal for creating a modern, interactive and productive workplace.”


Able to split-screen present from two sources, users can carry out two tasks at once, such as presenting and hosting a video conference call. It’s easy to save, send or print whiteboard content, and the built-in 16W speakers seamlessly add audio without extra equipment or cables. Best of all for businesses concerned about data security, all models include password access for whiteboard sharing, encrypted passwords for whiteboard content and wireless security to keep data secure.


The EB-1460Ui is an all-in-one solution designed to create collaborative meeting rooms, enabling Skype in business and other video call solutions during meetings, and a host of other easy to use interactive features. Remote access capabilities help reduce travel costs, and the remote desktop feature promotes freedom and flexibility from the desktop – simply leave your PC on your desk and present from anywhere around the office. Finger-touch and dual-pen interactivity mean you can control the presentation yourself, and it’s easy to share and stream various types of content wirelessly from IOS or Android mobile devices with the iProjection App1. As well as taking advantage of screen mirroring thanks to Miracast to effortlessly share content directly from any Android/Windows devices also hosting the screen mirroring feature.


The EB-1460Ui is also joined by two further models in the range, and their ultra-short throw design means that users can present without glare, while still delivering display sizes as large as 100 inches for the greatest impact and viewer comfort in meetings. Crucially, the EB-1460Ui, EB-1450Ui and EB-1440Ui all use Epson’s 3LCD technology so project powerfully bright, vibrant images at up to 4,400 lumens. The range also achieves an impressive WUXGA resolution, which at 1920x1200 pixels is better than Full HD. Furthermore, an improved lamp life of up to 10,000 hours in Eco mode helps to cut energy and service costs.


Features
EB-1460Ui
EB-1450Ui
EB-1440Ui
Dual pen interactivity
Finger touch interactive
-
Screen mirroring
-
-
Wireless connectivity
Enjoy exceptional image quality with Epson’s 3LCD technology
Equally high White and Colour Light Output
Native resolution
WUXGA
WUXGA
WUXGA
Brightness
4,400 lumens
3,800 lumens
3,800 lumens
Screen size of up to 100 inches
Better, clearer detail with a high contrast ratio  (16,000:1)
Long lamp life (5,000h normal/10,000h eco mode) and long air filter maintenance cycle (5,000h normal/10,000h eco mode)
Whiteboard sharing
Horizontal and vertical  keystone correction
Soft-tipped interactive pens – available in felt or Teflon
2 x HDMI inputs for high-definition video & audio content
PC-free annotation
Projector controls on screen
Easy Interactive Tools
AV Mute and dynamic lamp control
Sliding split screen function

إبسون تتحدى شاشات العرض ذات اللوحة المسطحة بحل اجتماعات متكامل جديد يمتاز بعرض صور تصل إلى 100 بوصة
تبسيط الاجتماعات وتشجيع التعاون باستخدام شاشات العرض التفاعلية واتصالات Skype

القاهرة – جمورية مصر العربية، 30 يناير 2017: يشجع جهاز العرض التفاعلي الجديد وسهل الاستخدام من إبسون - EB-1460Ui - التعاون والتكامل المتقدم للأعمال في غرف الاجتماعات لدعم الطرق التي يعمل من خلالها الأفراد. وبفضل الاتصال عبر Wi-Fi والعمل عن بُعد وحتى اجتماعات Skype على شاشات الوضوح العالي الكامل التي يصل حجمها إلى 100 بوصة، فإن هذا الحل من الشركة الرائدة في السوق يسهِّل بصورة أكبر إمكانية التعاون مع الزملاء، سواء كانوا في نفس الغرفة أو في الجانب الآخر من العالم.

وفي هذا الإطار، قال السيد جاسون وايلي، مدير المبيعات في شركة Epson الشرق الأوسط:‬ "يمكنك تطوير مساحة عمل عالية الإنتاجية تستشرف المستقبل حقًا من خلال تعزيز الاجتماعات الفعالة والتعاونية باستخدام أحدث حلولنا لغرف الاجتماعات في الشركات والمنشآت الصغيرة والمتوسطة. وتستخدم هذه الطُرز من أجهزة العرض الراقية المزوّدة باتصال Wi-Fi ونظام الإسقاط القصير جدًا أحدث التقنيات للسماح بمشاركة معلومات الشركة والتفاعل المؤثر على شاشة عرض قابلة للتوسع بحجم يصل إلى 100 بوصة؛ وهي ميزة لا يمكن أن تقدمها الشاشات المسطحة بتكلفة اقتصادية. وفضلاً عن كونها الوسيلة الأعلى قيمة لتقديم أحجام الشاشة القابلة للتوسع، فإن أجهزة العرض هذه تعتبر مثالية أيضًا لخلق مساحة عمل عصرية وتفاعلية ومثمرة".

وبفضل قدرتهم على العرض من مصدرين مختلفين باستخدام وظيفة الشاشة المقسَّمة، يمكن للمستخدمين تنفيذ مهمتين في آن واحد، مثل تقديم عرض واستضافة مكالمة فيديو جماعية. وعلاوةً على ذلك، يسهل حفظ محتوى لوحة الكتابة أو إرساله أو طباعته، كما تعمل السماعات المدمجة بقدرة 16 وات على إضافة الصوت بسلاسة دون معدات أو كابلات إضافية. والأفضل من كل ذلك للشركات المعنية بأمن البيانات أن كل الطُرز تتضمن وصولاً محميًا بكلمة المرور لمشاركة لوحة الكتابة، وكلمات مرور مشفرة لمحتوى لوحة الكتابة، وأمنًا لاسلكيًا لحماية البيانات.

ويعتبر EB-1460Ui حلاً متكاملاً مصممًا لخلق غرف اجتماعات تعاونية تعمل على تمكين تطبيق Skype في مجال الأعمال وغيره من حلول مكالمات الفيديو أثناء الاجتماعات، ومجموعة متنوعة من الميزات التفاعلية الأخرى سهلة الاستخدام. وتساعد إمكانات الوصول عن بُعد على تقليل تكاليف السفر، في حين تعزّز ميزة سطح المكتب البعيد الحرية والمرونة من سطح المكتب؛ إذ يمكنك ببساطة ترك جهاز الكمبيوتر الخاص بك على مكتبك وتقديم العروض من أي مكان داخل الشركة. وتعني الميزة التفاعلية التي تعمل باللمس بالإصبع أو باستخدام قلمين‬‏ أنه يمكنك التحكم في تقديم العرض بنفسك، كما تسهل مشاركة وبث أنواع مختلفة من المحتوى لاسلكيًا من أجهزة الجوّال التي تعمل بنظام التشغيل iOS أو Android باستخدام تطبيق iProjection1، إلى جانب الاستفادة من مطابقة الشاشة باستخدام تقنية Miracast لمشاركة المحتوى مباشرةً ودون عناء من أي أجهزة Android/Windows التي تستضيف ميزة مطابقة الشاشة أيضًا.‬‬‬

وينضم الطراز EB-1460Ui أيضًا إلى جهازين إضافيين في السلسلة، ويعني تصميم هذه الطُرز بنظام الإسقاط القصير جدًا أنه يمكن للمستخدمين تقديم عروض دون وهج، مع شاشات كبيرة بحجم يصل إلى 100 بوصة لتحقيق أكبر تأثير وراحة للمشاهدين في الاجتماعات. ومن المهم أن الطُرز EB-1460Ui وEB-1450Ui وEB-1440Ui تستخدم جميعها تقنية 3LCD من إبسون؛ لذا يمكن عرض صور شديدة السطوع ونابضة بالحيوية بقدرة انبعاث تصل إلى 4,400 لومن. وتحقق هذه السلسلة أيضًا دقة WUXGA مثيرة للإعجاب، بمعدل 1920 ×‏ 1200 بكسل الذي يكون أفضل من دقة الوضوح العالي الكامل. إضافةً إلى ذلك، فإن العمر الأطول للمصباح الذي يصل إلى 10,000 ساعة في الوضع الاقتصادي يساعد في خفض تكاليف الطاقة والصيانة.

الميزات
EB-1460Ui
EB-1450Ui
EB-1440Ui
الميزة التفاعلية باستخدام قلمين
الميزة التفاعلية باستخدام اللمس بالإصبع
-
مطابقة الشاشة
-
-
إمكانية الاتصال اللاسلكي
جودة الصور غير المسبوقة بفضل تقنية 3LCD من إبسون
المعدل العالي والمتساوي من انبعاث الضوء الأبيض والملون
الدقة الأصلية
WUXGA
WUXGA
WUXGA
السطوع
4,400 لومن
3,800 لومن
3,800 لومن
حجم الشاشة الذي يصل إلى 100 بوصة
التفاصيل الأفضل والأعلى وضوحًا مع نسبة تباين عالية (16,000‏:1)
العمر الطويل للمصباح (5,000 ساعة في الوضع العادي/10,000 ساعة في الوضع الاقتصادي) ودورة الصيانة الطويلة لفلتر الهواء (5,000 ساعة في الوضع العادي/10,000 ساعة في الوضع الاقتصادي)
مشاركة لوحة الكتابة
تصحيح الانحراف الأفقي والرأسي
الأقلام التفاعلية ذات الرؤوس الناعمة - متوفرة باللباد أو التفلون
منفذا إدخال HDMI لمحتوى الصوت والفيديو عالي الوضوح
إضافة التعليقات التوضيحية دون استخدام جهاز الكمبيوتر
عناصر التحكم بجهاز العرض على الشاشة
برنامج Easy Interactive Tools
إيقاف الصوت والصورة والتحكم الديناميكي في المصباح
وظيفة الشاشة المقسَّمة أو المنزلقة

=