Tuesday, 24 January 2017

Elaf Group unveils attractive & affordable travel deals to select destinations



Introduces outbound packages of up to 11 days for UAE, Bahrain, Kuwait, Lebanon, Jordan, Turkey, Sri Lanka, Indonesia, India & Malaysia


January 24, 2017 - The Elaf Group, a SEDCO Holding Group company and a leading provider of travel, tourism and hospitality services, has announced the best outbound holiday deals from the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) to select destinations in the Middle East and Asia. The destinations are carefully chosen based on their tremendous popularity among local travellers and include Dubai and Abu Dhabi in the UAE, Bahrain, Kuwait, Beirut in Lebanon, Jordan, Turkey, Sri Lanka, Indonesia, Kerala in India, and Kuala Lumpur in Malaysia.

The move by the Elaf Group to launch attractive yet affordable travel packages for outbound travellers from the KSA aims to meet the growing demands of tourists looking for a relaxing and refreshing family vacation. The deals range from minimum of four nights up to 11 nights stay in three, four or five star hotels located in prime locations, enabling families to explore the city’s unique tourist offerings such as sightseeing, shopping, culture and cuisine. In addition, it will enhance the Elaf Group’s role in further strengthening its position in the KSA’s robust tourism industry, especially in outbound tourism.   

“In line with its efforts to offer value added products and services to its loyal patrons, the Elaf Group has launched a unique, outbound travel package which is both attractive and affordable at the same time. We aim to address the gap in the outbound family holidays by offering clients with valuable and memorable vacations that can be customized to suit their requirements. It is an extension of our commitment to offer the highest quality of services that are innovative and up-to-date as per market needs, thereby reinforcing our position as the





industry leader in the Middle East’s travel and tourism industry,” concluded Ziyad Bin Mahfouz, CEO, Elaf Group.

Outbound tourism has been growing remarkably in the KSA due to favourable economic conditions and disposable income. According to a recent report, nearly 4.5 million Saudi tourists spent approximately SAR 131.25 billion in foreign countries in 2015 which is poised to touch more than SAR 375 billion in 15 years at an annual rate of 15 per cent. The Elaf Group’s new overseas family holiday deal will contribute in further boosting the figures for the KSA’s outbound tourism.

The Elaf Group has always maintained its position as one of the leading providers in the Middle East’s Travel and Tourism sector. It, particularly, specializes in offering religious tourism services and facilitating Hajj and Umrah for all pilgrims through key partnerships with notable hospitality organizations worldwide to ensure that the distinguished clientele is provided with unparalleled services.

"مجموعة إيلاف" تكشف النقاب عن باقات سفر متميّزة إلى وجهات مختارة في الشرق الأوسط وآسيا

تتضمّن رحلات سياحية تمتد حتى 11 يوماً إلى الإمارات والبحرين والكويت ولبنان والأردن وتركيا وسريلانكا وإندونيسيا والهند وماليزيا

24 يناير 2017 - أعلنت "مجموعة إيلاف"، المنضوية تحت مظلة الشركة السعودية للاقتصاد والتنمية "سدكو القابضة" وإحدى أبرز الشركات الرائدة في مجال تقديم خدمات السفر والسياحة والضيافة، عن إطلاق باقات حصرية من عروض السفر والسياحة عالية التنافسية إلى عدد من الوجهات المختارة التي تعد من بين المناطق الأكثر رواجاً وإستقطاباً للمسافرين في منطقة الشرق الأوسط وآسيا، بما في ذلك دبي وأبوظبي في دولة الإمارات العربية المتّحدة، والبحرين، والكويت، وبيروت في لبنان، والأردن، وتركيا، وسريلانكا، وإندونيسيا، وكيرلا في الهند، وكوالالمبور في ماليزيا.

وتندرج هذه المبادرة الرامية إلى تزويد المسافرين المحليين في المملكة العربية السعودية بأفضل العروض السياحية ذات التكلفة المدروسة، في إطار التزام "مجموعة إيلاف" بتلبية الاحتياجات والمتطلّبات المتنامية للسائحين الراغبين بقضاء عطلة عائلية على درجة عالية من الراحة والاسترخاء خارج المملكة. وتتضمّن الباقات السياحية المقدّمة رحلات سفر تمتد من 4 إلى 11 ليلة متتالية مع حرية الاختيار بين الإقامة في فنادق رفيعة المستوى من فئة الثلاث أو الأربع أو الخمس نجوم، والتي تتّسم جميعها بمواقع إستراتيجية رئيسة لتعزيز تجربة السائحين وتسهيل وصولهم إلى أبرز المعالم السياحية ومراكز التسوّق والمطاعم في الوجهة المختارة. وتأتي هذه الخطوة النوعية من "مجموعة إيلاف" امتداداً لمساعيها المتمحورة حول ترسيخ المكانة الريادية للمجموعة ضمن قطاع السياحة المحلي، وسيما في مجال السياحة الخارجية.


وقال زياد بن محفوظ، الرئيس التنفيذي لـ "مجموعة إيلاف": "يشكّل إطلاق عروض السفر الجاذبة ومنخفضة التكلفة من "مجموعة إيلاف" دفعةً قويةً للجهود الحثيثة التي تبذلها المجموعة لتزويد المتعاملين بأفضل المنتجات والخدمات ذات القيمة المضافة، تجسيداً لالتزامنا المطرد بتلبية الطلب المتنامي على الرحلات السياحية العائلية من خلال تقديم العروض الاستثنائية لضمان حصول عملائنا الأولياء على عطلات متميّزة تتواءم مع متطلّباتهم المخصّصة. وتمثّل هذه المبادرة امتداداً حقيقياً لحرصنا المتواصل على الامتثال لأعلى معايير الجودة والكفاءة في تقديم الخدمات المبتكرة والعصرية بما يواكب احتياجات السوق، تأكيداً على مكانتنا الرائدة في مصاف أبرز مزوّدي خدمات السفر والسياحة في منطقة الشرق الأوسط".

وتأتي هذه المبادرة في وقت إستراتيجي بالتزامن مع الطفرة الكبيرة التي يشهدها قطاع السياحة الخارجية في المملكة العربية السعودية في ظل الانتعاش الاقتصادي الراهن وارتفاع نصيب الفرد من الدخل القابل للتصرّف. ووفقاً للدراسات الإحصائية الأخيرة، بلغ عدد السائحين السعوديين في الخارج حوالى 4.5 مليون سائح خلال العام 2015، مع وصول حجم إنفاقهم إلى 131.25 مليار ريال سعودي والمتوقّع أن يرتفع إلى أكثر من 375 مليار ريال خلال السنوات الخمس عشرة القادمة بمعدل نمو سنوي يبلغ 15 بالمائة. وتشكّل عروض الرحلات السياحية العائلية من "مجموعة إيلاف" إضافةً نوعيةً إلى المساعي المحلية الرامية إلى دفع عجلة نمو قطاع السياحة الخارجية في المملكة.

وتعد "مجموعة إيلاف" واحدةً من كبرى الشركات الرائدة في تقديم خدمات السياحة والسفر في منطقة الشرق الأوسط، سيّما الخدمات المخصّصة للحجاج والمعتمرين وسائر السائحين القادمين للأغراض الدينية من مختلف أنحاء العالم. وتحظى المجموعة بشبكة واسعة من الشراكات الإستراتيجية المتينة مع أبرز المؤسّسات الرائدة في مجال الضيافة لضمان حصول المتعاملين على تجربة إقامة متكاملة وتزويدهم بأفضل الخدمات ذات الجودة العالية والمواصفات العالمية.
=