Tuesday, 17 January 2017

Bechtel Launches Graduate Recruitment Program in Saudi Arabia

Company to Recruit 75 Students from Riyadh College of Technology

RIYADH, Saudi Arabia, January 17, 2017 – Bechtel, a global leader in engineering, procurement and construction, has launched a major new graduate recruitment program with the Riyadh College of Technology (RCT) in Saudi Arabia. Through the joint initiative, Bechtel will train and subsequently hire 75 RCT students who are pursuing careers in civil engineering, architecture, or survey technology. The first group of students will start the three-month training program in March 2017 which will include work experience at a Bechtel project in Saudi Arabia.


“Bechtel’s partnership with the Riyadh College of Technology shows our commitment to the community and to improving workers’ skills in Saudi Arabia,” said Abdulrahman Al-Ghabban, Bechtel’s Deputy Country Manager. “Together we are creating better career opportunities, quality infrastructure and economic growth.”


“We are delighted to have partnered with Bechtel on this unique program, which will see 75 graduates receive practical training, develop and improve their professional skills and then be hired by Bechtel, one of the world’s leading engineering and construction companies,” said Dr. Abdulrahman Al-Ghanim, Dean of the Riyadh College of Technology. “Our ambition is to see our students contributing towards Saudi Arabia’s 2030 vision.  Developing their skills and careers at this prestigious company will help them to achieve this success.”


Bechtel has worked in Saudi Arabia for more than 70 years developing megaprojects from large oil and gas facilities to airports and other critical infrastructure. The company is currently working on lines 1 and 2 of the six-line Riyadh Metro and providing program management services at Jubail Industrial City, the largest civil engineering project in the world.

"بكتل" تطلق برنامجاً لتوظيف الخريجين في المملكة العربية السعودية
الشركة تستقطب 75 طالباً من الكلية التقنية بالرياض لتدريبهم و توظيفهم في مشاريعها
الرياض، المملكة العربية السعودية،7 1 يناير 2017– أطلقت "بكتل"، الشركة الرائدة عالمياً في مجال الهندسة والإنشاءات، برنامجاً فريد من نوعه لتدريب و توظيف الخريجين بالشراكة مع الكلية التقنية بالرياض في المملكة العربية السعودية. وستقوم "بكتل" من خلال هذه المبادرة المشتركة، بتدريب وتوظيف 75 طالباً من الكلية التقنية بالرياض والذين يسعون لشغل وظائف في مجال الهندسة المدنية أو الهندسة المعمارية أو تقنية المساحة. وستبدأ المجموعة الأولى من الطلاب برنامجها التدريبي الذي سيستمر لمدة ثلاثة أشهر ابتداءً من شهر مارس 2017، حيث سيشتمل البرنامج على التدريب العملي واكتساب الخبرات المهنية من خلال العمل في أحد المشاريع التي تنفّذها "بكتل" في المملكة العربية السعودية.
صرح عبدالرحمن الغبان،  نائب المدير في "بكتل" في المملكة العربية السعودية: "إن شراكة ’بكتل‘ مع الكلية التقنية بالرياض تتماشى مع التزامنا بالمجتمع وبتحسين مهارات العاملين في المملكة. ونحن نعمل سوياً لنوفّر فرصاً مهنية أفضل إضافة إلى بنى تحتية ممتازة ونمو اقتصادي."
كما صرح د. عبدالرحمن الغانم، عميد الكلية التقنية بالرياض: "يسعدنا الدخول في شراكة مع ’بكتل‘ لإطلاق هذا البرنامج المتميّز والذي سيسهم في حصول 75 خريجاً من الكلية على تدريب عملي لتطوير وتنمية مهاراتهم المهنية، يتمّ بعده توظيفهم لدى ’بكتل‘ التي تعتبر من أكبر الشركات الهندسية و الانشائية في العالم. وهدفنا هو رؤية طلابنا يساهمون في تحقيق رؤية المملكة 2030. وتطوير مهاراتهم ومسارهم المهني في هذه الشركة العريقة سيساعدهم على بلوغ هذا النجاح."
يذكر أن شركة "بكتل" بدأت أعمالها في المملكة العربية السعودية منذ أكثر من 70 عاماً حيث تنفّذ مشاريع عملاقة بدءاً من منشآت ضخمة في قطاع النفط والغاز وحتى مشاريع إنشاء المطارات والبنى التحتية الأخرى. وتعمل الشركة حالياً في إنشاء الخطّين 1 و2 ضمن مشروع مترو الرياض المكوّن من ستة خطوط. كما تقدّم الشركة خدمات إدارة البرامج في مدينة الجبيل الصناعية، وهو أكبر مشروع هندسي في العالم.

=