Sunday, 1 January 2017

Bebuzzd enables digital transformation among SME’s in Dubai


Digital loyalty program also aims to address skills gap challenge by training business partners

December 29, 2016

Bebuzzd, a new multi-store digital loyalty program launched by Blackhawk Solutions DMCC, a leading IT company based in Dubai, is urging Small Medium Enterprises (SME’s) to step up its efforts towards digital transformation. The recently launched digital loyalty program was designed and developed with the chief aim of providing strategic support and help for SME’s to excel. The call to be part of the emirate’s digital transformation efforts complements Bebuzzd’s rationale that once everything is digitized and tracked, businesses, including SME’s, will now be able to work directly with customers while also exercising control over their businesses.

Recent business research has identified some key barriers in the move to drive new business via digital concepts and approaches, which includes lack of awareness, unclear targeting, fear, uncertainty, doubt, the complexity factor, technology and resource gaps and deterrent costs. Industry experts have shared that the recent launch of the Bebuzzd app is expected to play a significant role in facilitating SME's to easily create their digital presence. In fact, businesses partnering and using Bebuzzd are likely to see key benefits and advantages through its offer of doing business with digital tools and technologies that have in-built analytics capability. Benefits include approx 80 per cent reduction in manual data entry, less error and operational costs while productivity can go up by 30 percent--through the help of CRM analytics and proper training. In addition, businesses can accelerate the pace of their products and services time to market and also give access to key market opportunities. Bebuzzd will also work closely with its partners and provide them with digital marketing consultation and support to promote the brands online.


“The digital world is a key enabler of competitiveness and innovation. As such, local SME businesses that have embraced digital technology can now better understand customer loyalty and preferences, which results in growth from companies that have not fully understood the power of digital marketing,” said Nikola Cabarkapa, Corporate Business Development Consultant, Bebuzzd. “SME businesses in Dubai lack the right kind of awareness to effectively use and capitalize the digital space to increase business and evaluate customer satisfaction. To address this, Bebuzzd is now making efforts to bridge this gap at such a critical time in the market. To date, there is no other loyalty program in the market offering value-added services to SME businesses in Dubai like we do.”

As a value-added offering, Bebuzzd has revealed that it is offering SME’s skills training in digital transformation. From emailing vouchers, to more complex CRM, the Bebuzzd Loyalty program is reducing costs for start-ups and small businesses. The move follows a recent Deloitte report 'How SMEs Are Adopting Digital Technology,’ which found half of respondents rated retaining existing customers as fundamental to the success of their business, yet only 15 per cent of small businesses have the ability to personalize their customer user experiences (UX) - something identified as critical to be relevant and competitive. Bebuzzd is now offering SME staff to be trained to understand and use the data collected through sales, online search, social and mobile, in a move to better understand consumer response, optimize business opportunities and gain a competitive edge over its competition.

"بيبازد" يدعم عملية التحول الرقمي في الشركات الصغيرة والمتوسطة في دبي

برنامج الولاء الرقمي يهدف إلى معالجة نقص المهارات من خلال تدريب شركاء الأعمال

29 ديسمبر 2016 - حثّ "بيبازد"، برنامج الولاء الرقمي متعدد العلامات التجارية والذي أطلقته "بلاك هوك سوليوشنز دي. أم. سي. سي"، الشركة الرائدة في مجال تكنولوجيا المعلومات والتي تتخذ من دبي مقراً لها، الشركات الصغيرة والمتوسطة على تعزيز جهودها نحو التحول الرقمي. وتم تطوير وتصميم برنامج الولاء الرقمي الذي تم إطلاقه مؤخراً بهدف توفير دعم استراتيجي ومساعدة الشركات الصغيرة والمتوسطة على تحقيق النجاح المنشود. وتأتي هذه الدعوة في إطار الجهود الرامية التي تبذلها الإمارة في مجال التحول الرقمي واستكمالاً لمبدأ "بيبازد" الذي يشير إلى أنه ومع رقمنة الأعمال والقدرة على تتبعها، فإن الشركات بما فيها الصغيرة والمتوسطة ستتمكن من العمل مباشرة مع العملاء إلى جانب التحكم بأعمالها.

وأشارت دراسة بحثية أجريت مؤخراً إلى وجود بعض العقبات الرئيسية التي تعترض التحرك نحو تطوير أعمال جديدة عن طريق المفاهيم وأساليب العمل الرقمية، والتي تتمثل بنقص الوعي وعدم وضوح الهدف وعدم اليقين وعامل التعقيد والثغرات المتعلقة بالتكنولوجيا والموارد، بالإضافة إلى ارتفاع التكاليف. كما أشار الخبراء إلى أنه من المتوقع أن يلعب الإطلاق الأخير لتطبيق "بيبازد" دوراً هاماً في تسهيل الأمر على الشركات الصغيرة والمتوسطة من حيث إيجاد وتعزيز حضورها الرقمي. وتحصل الشركات التي ترتبط بعلاقات شراكة مع "بيبازد" وتستخدم هذا التطبيق، على فوائد ومزايا كبيرة وذلك من خلال إجراء الأعمال بأدوات وتقنيات رقمية تتميز باحتوائها على قدرة تحليلية مدمجة. وتشتمل هذه الفوائد على تخفيض بنسبة 80% تقريباً في معدل إدخال البيانات يدوياً، وأخطاء وتكاليف تشغيلية أقل، في حين يمكن أن يرتفع معدل الإنتاجية بنحو 30% من خلال مساهمة تحليلات إدارة علاقات العملاء والتدريب السليم. وبالإضافة إلى ذلك، يمكن للشركات تسريع وتيرة طرح منتجاتها وخدماتها في السوق والوصول إلى أهم الفرص التسويقية المتاحة فيه. وسيتعاون "بيبازد" مع شركائه لتزويدهم باستشارات التسويق الرقمية والدعم اللازم للترويج لعلاماتهم التجارية على الإنترنت.

وقال نيكولاس كاباركابا، مستشار أعمال التطوير في "بيبازد": "يعدّ العالم الرقمي أحد العوامل الرئيسية للتنافسية والابتكار. وعلى هذا النحو، بات بإمكان الشركات الصغيرة والمتوسطة المحلية التي تتبنى التكنولوجيا الرقمية أن تحصل على فهم أفضل الآن لعملية ولاء العملاء وتفضيلاتهم، الأمر الذي يؤدي بدوره إلى نموها بالمقارنة مع الشركات التي لم تدرك بعد قوة التسويق الإلكتروني. وتفتقر الشركات الصغيرة والمتوسطة في دبي إلى الوعي الصحيح الذي يعينها على الاستفادة من الفضاء الرقمي لتعزيز أعمالها وتقييم رضا العملاء. ولمعالجة ذلك، يبذل "بيبازد" جهوداً لجسر هذه الهوة في هذا الوقت الحرج الذي يشهده السوق. وحتى هذا التاريخ، لا يوجد أي برنامج ولاء آخر في السوق يقدم خدمات مضافة للشركات الصغيرة والمتوسطة في دبي كما نفعل نحن".

وبوصفه برنامجاً يتميز بتوفيره قيمة مضافة، كشف "بيبازد" عن تقديمه خدمة التدريب على المهارات للشركات الصغيرة والمتوسطة في مجال التحول الرقمي. وبدءاً من قسائم البريد الإلكتروني إلى عمليات إدارة علاقات العملاء الأكثر تعقيداً، يعمل برنامج الولاء "بيبازد" على تخفيض التكاليف في الشركات الناشئة والصغيرة. وتأتي هذه الخطوة بعد تقرير صدر  حديثاً عن "ديلويت" تحت عنوان "كيف تتبنى الشركات الصغيرة والمتوسطة التكنولوجيا الرقمية؟" والذي أشار إلى أن نصف من استطلعت آراءهم يرون أن الحفاظ على العملاء الحاليين أمر أساسي لتحقيق النجاح، فيما أشارت 15% فقط من الشركات الصغيرة والمتوسطة إلى أنه لديها القدرة على تخصيص تجارب العملاء، وهو ما تم تحديده على أنه عامل أساسي للمنافسة في السوق. ويقدم "بيبازد" لموظفي الشركات الصغيرة والمتوسطة التدريب اللازم من أجل فهم واستخدام البيانات التي يتم جمعها من خلال المبيعات والبحث على الإنترنت والشبكات الاجتماعية والهاتف النقال، في خطوة لتحقيق فهم أفضل لآراء المستهلكين وتحسين فرص الأعمال وكسب ميزة تنافسية.

=