24 January, 2017

American Hospital Dubai to showcase US-standard healthcare facilities and services at Arab Health 2017



Middle East’s leading private hospital participates as Platinum Sponsor


UAE, January 24, 2017 - The American Hospital Dubai, the Middle East’s leading private hospital, has announced its participation as Platinum Sponsor at the Arab Health Exhibition & Congress 2017 to be held from January 30 to February 2, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Centre. The hospital will present its range of US-standard healthcare services in the largest gathering of healthcare and trade professionals in the Middle East and North Africa participated in by more than 4,400 companies from 70 countries.

As a major sponsor, exhibitor and congress participant, American Hospital Dubai’s host of medical specialists, hospital management and physicians will discuss specific services and patient needs during conferences at the Arab Health Congress – the world's largest Continuing Medical Education -accredited multi-track medical congress.

During the Congress, the hospital will showcase its Heart & Vascular Center, Cancer Care Center, Cardiac Electrophysiology, and Cosmetic and Dermatology Services including the new Plastic, Reconstructive & Cosmetic Surgery at Stand CC10 in Concourse 2 of the exhibition center. The Heart & Vascular Center which diagnoses, monitors and treats all types of heart conditions through invasive and non-invasive cardiology procedures recently added a new range of vascular services and an updated state-of-the-art Angio Suite. Meanwhile, the Cancer Care Center, a dedicated facility for a range of oncology and haematology services for all forms of cancers and blood disorders, has introduced a new Radiation Therapy program using advanced RapidArc technology.

Peter Makowski, CEO, American Hospital Dubai, said: “The American Hospital Dubai’s proactive participation at the Arab Health 2017 is part of our ongoing initiatives to effectively reach out to health communities in the MENA region to explore innovative approaches to healthcare where patients and their concerns are addressed in broader perspectives as we strengthen our multidisciplinary approach to healthcare. We continue to offer new ways of providing patient care and will be sharing more our latest accomplishments in this field, particularly our joining the prestigious US-based Mayo Clinic Care Network.”

American Hospital Dubai has become the first accredited hospital of Mayo Clinic Care Network in the Middle East. This is an exciting new joint approach to patient care and close collaboration across research interests. Mayo Clinic is known for its focus on knowledge and expertise in patient care through clinical practice, education and research.

مستعرضاً أبرز خدمات ومرافق الرعاية الصحية المطابقة لأعلى المعايير الأمريكية

"المستشفى الأمريكي دبي" يشارك كراعٍ بلاتيني في "آراب هيلث 2017"

الإمارات، 24 يناير، 2017 - أكّد "المستشفى الأمريكي دبي"، المستشفى الخاص الرائد في منطقة الشرق الأوسط، مشاركته بصفة راعٍ بلاتيني في معرض ومؤتمر "آراب هيلث 2017"، المقرر انعقاده في الفترة بين 30 كانون الثاني/يناير الجاري و2 شباط/فبراير المقبل في "مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض". ومن المقرر أن يستعرض المستشفى محفظته الواسعة من خدمات الرعاية الصحية المطابقة للمعايير الأمريكية، أمام نخبة الجهات المشاركة في الملتقى الأكبر من نوعه لرواد وخبراء الرعاية الصحية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، والذي يستعد لاستضافة أكثر من 4,400 شركة من 70 دولة حول العالم.

وباعتباره راعٍ وعارض ومشارك رئيس في معرض ومؤتمر "آراب هيلث 2017"، ستكون لـ "المستشفى الأمريكي دبي" مشاركة فاعلة في الفعاليات المرتقبة، حيث سيقوم فريق من أبرز الأطباء والكوادر الطبية والتمريضية والإدارية في المستشفى بمناقشة مجموعة من الخدمات المتخصصة، فضلاً عن تسليط الضوء على احتياجات المرضى في الوقت الراهن، وذلك على هامش سلسلة المؤتمرات المقررة خلال الحدث الذي يعد أحد أضخم المؤتمرات الطبية متعددة المسارات والمعتمدة في مجال التعليم الطبي المستمر في العالم.

ويعتزم "المستشفى الأمريكي دبي"، عبر المنصة رقم (CC10) خلال معرض ومؤتمر "آراب هيلث 2017"، عرض محفظته المتكاملة من الخدمات عالية المستوى المقدمة لديه في كل من "مركز القلب والأوعية الدموية" و"مركز رعاية السرطان" و"قسم الفيزيولوجيا الكهربائية القلبية"، إلى جانب خدمات التجميل والأمراض الجلدية وبالأخص خدمات الجراحة التجميلية والترميمية الجديدة. وسيتم التركيز على تعريف الحضور على المجموعة المستحدثة من الخدمات العلاجية لأمراض الأوعية القلبية المتاحة لدى "مركز القلب والأوعية الدموية"، المختص بتشخيص ومراقبة ومعالجة كافة الأمراض القلبية باستخدام إجراءات جراحية وغير جراحية متطورة، مع إلقاء الضوء على مزايا "جناح القسطرة القلبية" المجهز بأحدث التقنيات الطبية المتقدمة. وسيحظى الحضور أيضاً بفرصة الاطلاع على أحدث ما يقدمه "مركز رعاية السرطان"، المرفق المتطور الذي يقدم خدمات عالية المستوى لعلاج كافة أشكال الأورام وأمراض الدم، لا سيّما برنامج "العلاج الإشعاعي" الجديد القائم على تقنية "رابيدآرك" (RapidArc).

وقال بيتر ماكوسكي، الرئيس التنفيذي لـ "المستشفى الأمريكي دبي": "تندرج مشاركتنا المرتقبة في معرض ومؤتمر "آراب هيلث 2017" في إطار مبادراتنا الرامية إلى تعزيز التواصل مع رواد مجتمع الرعاية الصحية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، في سبيل استكشاف منهجيات مبتكرة من شأنها تلبية احتياجات المرضى على نطاق واسع وبكفاءة وفعالية تامة، بما يتماشى مع منهجيتنا متعددة التخصصات في مجال الرعاية الصحية. ونتطلع خلال الحدث الرائد إلى استعراض أبرز إنجازاتنا في تطوير وتوفير حلول جديدة في مجال رعاية المرضى، مع التركيز بالدرجة الأولى على نجاحنا في الانضمام إلى عضوية "شبكة الرعاية الصحية مايو كلينك" الأمريكية، في دفعة قوية لجهودنا الهادفة إلى ضمان أعلى مستويات الجودة في تقديم خدمات الرعاية الصحية المتمحورة بالدرجة الأولى حول صحة وسلامة ورضا المريض."

ويجدر الذكر بأنّ "المستشفى الأمريكي دبي" يعد أول مؤسسة رعاية صحية في منطقة الشرق الأوسط تحظى بعضوية الشبكة العالمية لمقدّمي الرعاية الصحية المعروفة بـ "شبكة الرعاية الصحية مايو كلينك" (Mayo Clinic Care Network). وتكتسب الخطوة أهمية استراتيجية كونها فرصة مثالية لتعزيز نهج رعاية المرضى من خلال التعاون الدولي الوثيق في مختلف المجالات البحثية ذات الصلة بالرعاية الصحية. وتعرف "شبكة الرعاية الصحية مايو كلينك" بأنها جهة عالمية رائدة في نقل المعرفة الحديثة والخبرة المتطورة في مجال رعاية المرضى من خلال الممارسة السريرية والتعليم والبحث.

=