Monday, 12 December 2016

Rail Europe appoints Elaf Travel & Tourism as GSA in Saudi Arabia


December 12, 2016 - Rail Europe, the worldwide leader in train tickets and rail passes' distribution, has expanded its strong sales network across the region by appointing One of the largest & leading Travel & Hospitality conglomerate in Saudi Arabia, Elaf Travel Tourism Company, as their GSA partner. Elaf Group is a leader in travel and tour operations in the kingdom with a history of service excellence and reputation of being a one stop travel shop.
“With Saudi Arabia seen as a key market in the region, Rail Europe is keen to extend the maximum support for travelers and travel trade in Saudi market by this new appointment of Elaf Travel & Tourism which operates through a wide network of many travel shops across Saudi Arabia.”
Elaf has been a trusted GSA partner of a number of distinguished airlines and has retail outlets throughout the Kingdom to cater to a wide network of customers across the country. Elaf particularly specializes in facilitating international tours, MICE, overseas English language course and Medical Tourism to address the unique needs of their diverse clients.
Waleed Ahmed, Regional Manager of Rail Europe’s office in Dubai, said: “We are very delighted to strengthen our presence in Saudi Arabia. “Elaf Travel & Tourism” has an excellent reputation in the region and has shown a great interest in facilitating the sale of Rail Europe products to their clients and travel trade in the kingdom. We foresee Saudi Arabia as a key market in GCC and integral to our long-term growth strategy.”



Mohammed Mahfouz Bin Mahfouz, VP of Elaf Travel Tourism Company, acknowledged the strategic move by Rail Europe to expand its network, and by appointing Elaf as their GSA Partner and hence providing multiple selling channels through the wide network of Elaf’s outlets. Bin Mahfouz also shared that the customers of Elaf will be delighted to learn about this partnership as there is a huge demand for Rail Travel within Europe from Leisure and Business Travelers from this part of the world. Elaf has been a trusted GSA partner of a number of distinguished airlines and has retail outlets throughout the Kingdom to cater to a wide network of customers across the country.
The best way to explore Europe has been through train journeys. Passengers can enjoy great sceneries passing through fields and mountains which creates unforgettable journeys & memories. Passengers can reach their preferred destinations at convenient times, due to the flexible schedules, frequent departures and arrivals. For example, one can travel from Brussels to London, Paris, Cologne or Amsterdam and make it all in a day. One can also choose to travel by optimizing time and budget with night trains options, to wake up the next morning at the destination, fresh and ready to explore all that place has to offer.
Travelers can also book the most renowned panoramic routes in the world  by booking one of the Swiss panoramic trains such as “Golden Pass Line - William Tell Express - Bernina Express – Glacier Express. The Swiss panoramic routes takes travelers across mountain streams, on spectacular bridges, while train travelers enjoy breathtaking panoramic views of the snowy Swiss Alps. High Speed trains offer clients a time effective journeys with extraordinary comfort, excellent amenities and the ultimate service efficiency.

Rail Europe and Elaf Travel Tourism Company will strive to deliver perfect gateways to Europe through train journeys to ensure that customers enjoy their holidays in beautiful destinations with a single rail passes and/or tickets.

"ريل يوروب" تعتمد "إيلاف للسياحة والسفر" وكيل مبيعات عام في المملكة العربية السعودية

12 ديسمبر 2016 – أكدت "ريل يوروب" الموزع الأول عالمياً في مجال بيع وتوزيع تذاكر وبطاقات القطارات العالمية من خلال تقديم خدمات الحجز عبر شبكة من وكلاء السياحة والسفر المعتمدين حول العالم، حرصها على توسيع شبكة مبيعاتها القوية في جميع أنحاء الشرق الأوسط عامة وفي المملكة بشكل خاص، وذلك من خلال عقد شراكة مع شركة "إيلاف للسياحة والسفر" كوكيل مبيعات معتمد عام. وتعد "مجموعة إيلاف"، المنضوية تحت مظلة الشركة السعودية للاقتصاد والتنمية "سدكو القابضة" شركة رائدة في مجال السفر والسياحة بما تملكه من تاريخ عريق وبما تقدمه من خدمات متكاملة للمسافرين.

وتحرص "ريل يوروب" بما تمثله من أهمية فى سوق السياحة والسفر، على توفير أقصى قدر من الخدمات للمسافرين من دول الخليج، وذلك من خلال توفير خدمات المبيعات محليا للمسافرين وشركات السياحة الأخرى في المملكة من خلال موزع محلي معتمد كـ" إيلاف للسياحة والسفر" التي تُسير عملياتها من خلال فروع عديدة في جميع أنحاء المملكة.

وتعد "إيلاف للسياحة والسفر" وكيلاً عاماً معتمداً لعدد من الخطوط الجوية الرائدة عالمياً، ولها منافذ للبيع بالتجزئة في مختلف أنحاء المملكة العربية السعودية لتلبية احتياجات شبكة واسعة من العملاء في المملكة. وتتخصص المجموعة في تسهيل الرحلات السياحية الدولية وخدمات السفر لفعاليات الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض، وكذلك السفر من أجل تعلم اللغة الإنكليزية والعلاج الطبي، بهدف تلبية الاحتياجات الفريدة لقاعدة عملائها المتنوعة.

وقال وليد أحمد، المدير الإقليمي لـ"ريل يوروب" في مكتب دبي: "نحن سعداء لتعزيز وجودنا في المملكة، من خلال التعاون مع "إيلاف للسياحة والسفر" التي تتمتع بسمعة طيبة وممتازة في المنطقة والتي أظهرت اهتماماً كبيراً في تسهيل بيع منتجات "ريل يوروب" لعملائها وممثلي صناعة السفر والسياحة في السوق السعودي. وبما أن المملكة سوق رئيسي في منظومة دول مجلس التعاون الخليجي، فمن الطبيعي أن تكون جزء لا يتجزء من إستراتيجية نمونا في المنطقه على المدى البعيد.






من ناحيته، قال محمد محفوظ بن محفوظ، نائب الرئيس للسياحة والسفر لشركة إيلاف: "نحن نثمن تعييننا في المملكة كشريك ووكيل عام فهي خطوة إستراتيجية و نقلة نوعية من قبَل "ريل يوروب" من أجل خلق وتوفير قنوات بيع متعددة من خلال شبكة مكاتبنا الواسعة والمتعددة في المملكة. كما أعرب عن إيمانه العميق بسعادة عملاء إيلاف بالتعرف على هذه الشراكة و النقله النوعية، حيث هنالك طلب كبير على السفر من خلال القطارات في أوروبا من شرائح السياح ورجال الأعمال على حد سواء".

وتعتبر القطارات دائماً الوسيلة الرائعة لإستكشاف أوروبا، حيث شبكات سكك حديدية عالية السرعة وحركة منتظمة في جداول الرحلات التي تغطي جميع أرجاء أوروبا عبر الجبال التى تغطيها الثلوج والغابات والحقول الخضراء، كل ذلك في راحة وسرعة حيث يمكن للمرء السفر من بروكسل إلى كولون وامستردام وباريس أو لندن فقط في يوم واحد.

كما تتوافر خدمات المأكولات والمشروبات على متن القطارات مما يتيح الإسترخاء ويجعل الرحلة مليئة بالذكريات الجميلة التي لاتنسى. كما يمكن للمسافر أن يختار السفر عن طريق القطارات الليلية وذلك للإستفادة القصوى من عامل الوقت وعامل التكلفة، حيث يستيقظ صباحاً بقمة النشاط والإستعداد لإستكشاف وجهته الجديدة وبمغامرات لا تنسى.

خيارات واسعة لإستكشاف المسارات البانورامية الطبيعية الأكثر شعبية في العالم من خلال القطارات السويسرية الشهيرة مثل جولدن باس لاين، ويليم تل إكسبرس، بيرنينا إكسبرس أو جلاسيه إكسبرس الذي يقطع طريقه فى جبال الألب عبر العديد من الجسور والوديان حيث مناظر بانورامية خلابة.
هذا وتتنوع خدمات ريل يوروب من حجوزات بطاقات القطارات الأوروبية المختلفة مثل (فرنسا – ألمانيا  سويسرا – المملكة المتحدة – إيطاليا وغيرها).

=