Wednesday, 28 December 2016

Pressure Washers Rated as Cleaning Appliance of Choice by 75% of Males


Kärcher survey reveals 83% of males prefer to use technical appliances by themselves

Dubai 19 December, 2016 -- Kärcher, the world leader in innovative cleaning technology solutions conducted a survey recently on male usage preference for technical appliances and attitudes towards these items. The survey revealed that 75% of respondents reported pressure washers as the cleaning appliance of choice, ranking third on a top 10 list of technical appliances used by men.

The sheer power of pressure washers is one reason for its popularity amongst the respondents. Operating at pressures especially at 160 bar or more, according to 44% of respondents was deemed enjoyable. However, the versatility of pressure washers too probably play a role in its preference amongst the respondents who also indicated it was ‘fun’ to use the appliance.  

The next most popular cleaning appliance, coming in 7th on the top ten list, with 55% of respondents indicating usage, are vacuum cleaners. But the least used or preferred technical device, coming last on the list, are steam irons with just 33% indicating usage, while washing machines came in 9th place with 44% indicating they prefer to use the machine themselves: Laundry, appears to be the universally detested chore!

The appearance of four cleaning appliances on the top ten list of technical appliances used by men serves to bust the myth that men do not clean as much as women. What appears to be more accurate is that men prefer to clean if the appliance is deemed fun, enjoyable, and powerful.  The number one preferred technical appliance used by men is the electrical drill, with over 80% respondents indicating their preference for using the device by themselves without handing it to others: the most frequent reason for this attitude towards the electric drill is that 40% of the respondents felt that “results are better when only one person drills’’

In general, the survey reported that 83% of men indicated they would rather use technical appliances themselves than handing it over to others. When the data was cross-examined with the age of the respondents, it was revealed that 94% of respondents between the ages of 18-29 would not give up control or hand over their technical appliances to others, while 77% of older respondents indicated they would more likely let others take over the appliance.

The top ten technical appliances used by men are as follows:
Technical Appliance
Preferred Usage of Men
Electrical Drill
82%
Pressure Washer
75%
Remote Control
74%
BBQ
72%
Lawnmower
66%
Thermostat
63%
Vacuum Cleaners
55%
Hob/Oven
50%
Washing Machine
44%
Steam Iron
33%


The survey was conducted by Forsa—a market and opinion research firm based in Germany—on behalf of Kärcher.

ماكينة كارشر بقوة ضغط الماء  تستحوذ على الأفضلية من قبل 75% من الرجال الذين يستخدمون  أجهزة التنظيف             
- استطلاع كارشر يكشف عن أن 83٪ من الرجال يفضلون استخدام الأجهزة التقنية بأنفسهم -

[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 19 ديسمبر 2016] – أجرت "كارشر"، الشركة الرائدة عالميًا في مجال حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة، استطلاعًا في الآونة الأخيرة، كان الهدف منه التعرف إلى الأجهزة التقنية التي يفضلها الرجال ومواقفهم تجاهها. وكشف الاستطلاع أن 75٪ من المشاركين ذكروا أنهم يفضلون ماكينة التي تعمل بقوة ضغط الماء  التي جاءت في المرتبة الثالثة على قائمة أفضل 10 أجهزة تقنية يفضل الرجال استخدامها.
وذكر هؤلاء أن القوة الهائلة التي تتمتع بها ماكينة كارشر بقوة ضغط الماء  تعد أحد أسباب التي تدفعهم إلى تفضيلها، وقالوا إن عمل ماكينة كارشر بقوة ضغط الماء العالي تصل إلى 160 بار أو أكثر، وفق آراء 44٪ من المستطلعة آراءهم يعتبر أمرًا ممتعًا. ومع ذلك، فإن البراعة التي تتسم بها ماكينة كارشر بقوة ضغط الماء  ربما تلعب أيضًا دورًا في تفضيل المشاركين لها، خاصة عندما أشاروا أيضًا أنه من "الممتع" استخدام هذا الجهاز.
وحلت المكانس الكهربائية تاليًا على قائمة أجهزة التنظيف الأكثر شعبية، حيث جاءت فى المرتبة السابعة على قائمة الأجهزة العشرة الأولى، وأشار 55٪ ممن شملهم الاستطلاع أنهم يقومون باستخدامها. ومن جهة أخرى، فقد تبين أن مكاوي البخار كانت أقل الأجهزة التقنية استخدامًا أو تفضيلاً عندما احتلت ذيل القائمة، بعد أن ذكر 33٪ فقط من المشاركين في الاستطلاع أنهم يستخدمونها، في حين جاءت الماكينات التي تعمل بقوة ضغط الماء في المرتبة التاسعة باستحواذاها على آراء 44٪ من المشاركين الذين قالوا إنهم يفضلون استخدامها بأنفسهم، ما يؤكد حقيقة أن الغسيل من الأعمال الروتينية غير المحبذة عالميًا.
وبعد ظهور أربعة من أجهزة التنظيف في قمة قائمة الأجهزة التقنية العشرة الأوائل المستخدمة من قبل الرجال، فإن ذلك ينفي مصداقية الأسطورة القائلة إن الرجل لا يحب القيام بأعمال التنظيف بنفس قدر المرأة. لكن ما كشف عنه الاستطلاع بدقة أكثر هو أن الرجال يفضلون القيام بأعمال تنظيف إذا كانت الأجهزة المستخدمة ممتعة وقوية. واستحوذت أجهزة الحفر الكهربائية على المرتبة الأولى بين الأجهزة التي يفضل الرجال استخدامها، حيث أشار أكثر من 80٪ من المشمولين بالعينة إلى تفضيلهم استخدام هذا الجهاز بأنفسهم وعدم تسليمه للآخرين، وقال 40% من المستطلعة آراءهم أن سبب هذا الموقف تجاه أجهزة الحفر الكهربائية "أنهم يحصلون على نتائج أفضل عندما يقوم شخص واحد فقط بعملية الحفر".
وبشكل عام، أفاد الاستطلاع أن 83٪ من الرجال أوضحوا أنهم يفضلون استخدام الأجهزة التقنية بأنفسهم وليس الاعتماد على الآخرين. وعندما تم تفحص البيانات والنظر مع أعمار عينة المشاركين في الاستطلاع، فقد تبين أن 94٪ من المستطلعين ممن تتراوح أعمارهم بين 18 و 29 سنة لا يفضلون التخلي عن التحكم بالأجهزة، أو حتى تسليمها للآخرين، في حين أشار 77٪ من أفراد العينة الأكبر سنًا أنهم قد يسمحون للآخرين استخدام الأجهزة.
وكانت قائمة الأجهزة العشرة المستخدمة من قبل الرجال على النحو الآتي:
اسم الجهاز
الاستخدام المفضل من قبل الرجاء
الحفار الكهربائي
82%
الماكينات التي تعمل بقوة ضغط الماء
75%
جهاز التحكم عن بعد
74%
جهاز الشواء
72%
جهاز جز العشب
66%
الثيرموستات
63%
المكنسة الكهربائية
55%
الفرن
50%
الغسالات
44%
مكوى البخار
33%

يشار إلى أن الاستطلاع تم إجراؤه من قبل "فورسا"، شركة الأبحاث واستطلاعات الرأي في ألمانيا بالنيابة عن "كارشر".
=